.
فرفریا سلام
.

واش دی یا روز شستشو
.

من همیشه یادم بود از بچگی مخصوصا زمانی که موهام خیلی بلند بود چقدر حموم رفتن برام سخت بود. الان هم که موهام داره کم کم بلند میشه نسبت به زمانی که موهام خیلی کوتاه بود این کار دوباره برام سخته. همونطور که قبلا گفتم نسبت به نوع فر شما میتونید موهاتون رو از یک، دو یا سه بار در هفته بشورین که به این روزها واش دی یا روز شستشو میگیم. حالا چرا این روز انقدر سخته؟
.

چون این روزیه که باید همه گره های توی موهامونو باز کنیم، ماسک مو بذاریم، روغن تراپی کنیم و خب این کار خیلی زمان میبره اما نتیجش واقعا لذت بخشه. .

این ترتیب کارهایی هست که من تو روز واش دی انجام میدم که معمولا 4 تا 6 ساعت طول میکشه. یکی از دلایلی که خانومای فرفری واش دی رو دوست ندارن طولانی بودن زمانش هست.
.

روغن تراپی/ماسک موی خانگی‌‌: دو ساعت
باز کردن گره موها : سی دقیقه
شامپو
نرم کننده/ماسک موی داخل حمام و باز کردن گره موها: سی دقیقه
آبکشی
حالت دادن و خشک کردن : دو ساعت

من بعد از اینکه حالت دهنده زدم اجازه میدم تا موهام با هوا خشک بشه وقتی تقریبا هشتاد درصد از موهام خشک شدن با شونه و سشوار بهش حجم میدم.

سه تا پست پشت سر هم تو پیج گذاشتم که روتین حالت دادن، خشک کردن و حجم دادن به مو رو کاملا توضیح دادم.
من خودم سعی میکنم بیش از 2 بار در هفته موهامو نشورم.حتی اگر هر روز هم دوش بگیرم موهامو بالای سرم آناناسی میبندم و فقط تنم رو میشورم. اتفاقا بخار توی حموم برای رطوبت رسانی هم به مو خیلی خوبه.
خب روز واش دی موها خیلی خوبن، روز اول، دوم، سوم و چهارم هم با ریفرش میتونم حالت مو رو حفظ کنم(به شرطی که شبا موهامو یا آناناسی ببندم یا با روسری ساتن جمع کنم) اما برای روز پنج، شش و هفت سعی میکنم به موهام مدل های مختلف بدم چون تو این روزا مو حالتشو کم حفظ میکنه.
یکی از این مدلا برای روزای آخر دم اسبی کردن مو هست که من خیلی اینکارو میکنم.(ویدیوی آموزشی هم گرفتم تا براتون بذارم.)