خرید ماشین لباسشویی کار سختی نیست؛ البته به شرط آنکه خریدار به طور کامل با قابلیت های این دستگاه پرکاربرد آشنایی داشته باشد. به همین منظور فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی فورپینا مطلبی تحت عنوان راهنمای خرید ماشین لباسشویی تنظیم کرده که خواندن آن به پدرهای پرتلاش و زحمتکش و همچنین کدبانوهای کشور عزیزمان پیشنهاد می شود. همراه ما باشید.

نقد و بررسی عوامل موثر بر قیمت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه بوده که پیوند آن با تکنولوژی منجر به تولید مدل های مختلف این دستگاه در برندهای گوناگون شده است. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی دارید و یا می خواهید با مشخصات فنی و معیارهای دسته بندی این وسیله پرکاربرد بیشتر آشنا شوید، این مطلب فورپینا را از دست ندهید.

خرید ماشین لباسشویی، کاهش هزینه هاست!

در نظر بسیاری از کاربران، قیمت ماشین لباسشویی یکی از عوامل مهم در تهیه مدل آن است. در صورتی که این باور تیشه به ریشه یک انتخاب دقیق و هوشمندانه می زند. در واقع آنچه مهمتر از صرف بودجه است، توجه به رفع نیازها، فضای لازم برای نصب ماشین لباسشویی و دارا بودن نشان برچسب انرژی دستگاه است؛ بنابراین ضروری است قبل از خرید ماشین لباسشویی موارد زیر را در نظر بگیرید.

ظرفیت

ظرفیت ماشین لباسشویی رابطه مستقیمی با تعداد افراد خانواده دارد. در واقع ظرفیت این دستگاه از 5 کیلوگرم شروع و به بالای 10 کیلوگرم ختم می شود. لازم به ذکر است ظرفیت های 7 و 8 و بیشتر از 10 کیلوگرم به ترتیب پاسخگوی شستشوی البسه خانواده های سه، چهار و بیشتراز پنج نفری است. گفتنی است در میان برندهای داخلی با ظرفیت مشابه، قیمت ماشین لباسشویی پاکشوما نسبت به سایر مدل ها مناسب تر است.

ابعاد

در حالت عادی اندازه یک دستگاه لباسشویی 27 اینچ است. اما در نظر داشته باشید که قبل از نصب ماشین لباسشویی، 6 اینچ نیز فضای خالی در پشت دستگاه در نظر بگیرید. البته شرط در اختیار داشتن مکانی با این ابعاد برای استفاده از لباسشویی لازم است اما کافی نیست. در حقیقت با حذف موانعی مانند کابینت و یا دیوار از کنار درب ورود و خروج لباس ها در انواع ماشین لباسشویی شرایط مورد نیاز برای نصب دستگاه فراهم می شود. (2.5 سانتی متر= 1 اینچ)

تسمه ای یا غیر تسمه ای

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت ماشین لباسشویی اتصال موتور به محفظه بوسیله تسمه یا مستقل از آن است. در دستگاه های بدون تسمه موتور در پشت لباسشویی قرار دارد و محفظه بدون واسطه می چرخد. اما در حالت تسمه ای، عملیات چرخش محفظه لباس ها به کمک تسمه انجام می شود. البته بزرگترین مشکل این نوع ماشین لباسشویی ها، تغییر سایز تسمه و در نهایت تولید سر و صدای اضافی است. برای درک بهتر این تفاوت کافی است به اختلاف قیمت ماشین لباسشویی ال جی نوع تسمه ای و غیر تسمه ای توجه کنید.

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

تنها کاری که شما باید برای شستن لباس ها توسط ماشین لباسشویی اتوماتیک انجام دهید، روشن کردن آن و انجام تنظیماتی از قبیل انتخاب نوع برنامه شستشو و تعیین دور خشک کن است. اما در ماشین لباسشویی های نیمه اتوماتیک یا نیمه خودکار قبل از شروع شستشوی لباس ها بایستی به صورت دستی آب به آن اضافه کنید. زیرا این نوع دستگاه ها به منبع آب متصل نیستند و آبکشی در آن ها به طور یکجا انجام می شود.

حرف آخر … کدام برند ال جی یا پاکشوما

تنوع شرکت های تولیدکننده لوازم برقی ایرانی و خارجی به اندازه ای است که انتخاب محصولات بر اساس قابلیت های آن ها صورت می پذیرد. از طرفی در گذشته وجه تمایز دو محصول ایرانی و خارجی، میزان بهره مندی آنها از فناوری های روز دنیا بود. اما امروزه به لطف توان صنعتگران ایرانی، انواع لوازم خانگی تولید داخل تمامی امکانات تعبیه شده در سایر وسایل خارجی را نیز دارند. اگر بخواهید این موضوع را در حوزه شستشو و نظافت بررسی کنید، بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی پاکشوما را به دقت مطالعه نموده و به عنوان مثال امکانات آن را با ماشین لباسشویی ال جی که یکی از برندهای مطرح دنیا است، مقایسه کنید. سپس متوجه خواهید شد حاصل این تطابق کیفیت، چیزی جز تفاوت قیمت ماشین لباسشویی پاکشوما و قیمت ماشین لباسشویی ال جی نیست.