.
فرفریا سلام

موی فر همیشه مراقبت های مخصوص خودش رو نیاز داره اما قرار نیست همیشه هزینه کنیم و محصول بخریم. قبل از اون ها یه کارایی هستن که حتما باید انجام بدیم وگرنه فقط محصولات کافی نیستن.

همیشه وقتی بچه بودم حموم رفتن سخت بود.مخصوصا  موهای بلند که ممکن بود یک ساعت زمان ببره تا گره هاش باز بشه،راستش رو بخواین همین الان هم شستن موهام(روز Wash Day) روز شستشو برام سخته. اما همه این سختی ها ارزششو داره چون موی فر  بخشی از ما و شخصیتمونه.

خب از محصولات متنوع و گرون که بگذریم یه سری کارا هست که میتونیم انجام بدیم و برای بهتر شدن حال موهامون هم خیلی خوبه :
.
〰️موها رو هر روز نشورید.شاید اوایل موهاتون و حتی خودتون عادت نداشته باشید اما مطمئن باشید شستن موها به صورت مداوم اون هم با آب گرم یا داغ باعث میشه تا هر دفعه روغن های طبیعی که ریشه موها تولید میکنه شسته بشن و موها خشک بشه. میتونید هر روز دوش بگیرید. اتفاقا بخار داخل حمام برای موها خیلی هم عالیه. کافیه موهاتونو آناناسی ببندید تا موقع دوش گرفتن خیس نشن و مدلشون به هم نریزه.
.
〰️اگر موهای کوتاه دارید شب موقع خواب با کش ساتن آناناسی ببندید و روی بالشت ساتن بخوابید و اگر موهاتون بلنده و توی کش نمیمونه یا تا صبح ممکنه به هم بریزه با روسری ساتن  ببندید تا رطوبت مو در طول شب حفظ شود.
اتو و سشوار ممنوع. حتی موقعی که موها رو با ژل یا کرم حالت دادین و میخواین با دیفیوزر یا سشوار خشک کنید از باد سرد استفاده کنید. کلا برای مدتی باد داغ به موهاتون نگیرید که این داغی سشوار برای مو بده.
.
〰️نرم کننده یا ماسک مو را در حمام کامل از روی موها نشورید.نرم کننده ای که به ساقه ی مو میزنید رو تا جایی بشورید که تا یه حدی از نرمی نرم کننده رو روی مو حس کنید. ماسک مو هم به همین صورت. چون این دو حاوی مواد آبرسان و نرم کننده برای مو هستن. چون موی خیس خیلی خوب هر دو رو جذب میکنه و هر چه بیشتر بمونه این مواد مغذی بیشتر جذب موها میشن.
.
〰️با موهاتون مهربون باشید. هیچ وقت با عحله سعی نکنید گره موهاتونو باز کنید همیشه از پایین شونه کنید و به طرف بالا برید.موهاتونو تو حوله نپیچید و با حوله خشک نکنید. به جاش از یه تی شرت نخی استفاده کنید.توی خونه موهاتونو نبندید و سعی کنید تا روزی چند دقیقه جلوی آفتاب بشینید. حتی آفتابی که از پنجره خونه به داخل میتابه.
.
〰️و در آخر چیزی که خیلی ها تاکید دارن خوردن آب در طول روز هست. که انقدر همه جا از خوبیاش خوندید نیازی نیست من بهتون بگم.

#موی_فر #فرفری
#curlyhair #curlygirlmethod #curlyhairkillas #curlyh