.
چطور میتونیم محصول متناسب با موی فرمون رو پیدا کنیم؟
اولین قدم اینه که بدونید نفوذپذیری موها چقدر زیاد یا کم هست.این اطلاعات کمک خیلی بزرگیه. بعد از این میتونید طرز رفتار صحیح با موهاتون رو یاد بگیرید.
برای این کار یه آزمایش ساده هست که میتونید ورق بزنید تو صفحه دوم ببینید و انجام بدید.
چند شاخه از موهاتون رو بعد از اینکه موها رو شونه کردین میتونین از روی شونه بردارین و بندازین تو یه ظرف آب و اجازه بدید دو تا 4 دقیقه بمونه.
توی عکس سوم میتونید سه تار مویی رو ببینید که هر کدوم نفوذ پذیری متفاوتی دارن و شکل تار موها.
توی عکس چهارم میتونید تست نفوذپذیری من رو ببینید که همین امروز انجام دادم. موی من روی آب میمونه پس نفوذپذیری پایینی داره. از این به بعد بیشتر به محصولاتی که من معرفی میکنم توجه کنید چون حتما شما ممکنه نفوذپذیری موهاتون با من متفاوت باشه و محصولاتی که من میزنم ممکنه به موهای شما نسازه.
پس به همین دلیل حتما این تست رو انجام بدین.
مویی که بالا بمونه نفوذ پذیری کم داره. اگر وسط بمونه نفوذ پذیری متوسط داره و اگر به انتهای ظرف بره نفوذ پذیری بالا داره.
نفوذپذیری مو یعنی قابلیت مو برای جذب رطوبت از آب، روغن، کره مو و... نفوذ پذیری پایین یعنی کوتیکول ها خیلی بسته هستند و نفوذ به اونها سخته که میتونه باعت انباشته شدن محصول و در نهایت سنگین شدن مو بشه.
نفوذ پذیری متوسط یعنی رطوبت به راحتی نفوذ میکنه و در مو باقی میمونه.
نفوذ پذیری بالا یعنی کوتیکول های مو باز هستن. (باز شدن کوتیکول ها میتونه نتیجه آسیب به مو، از طریق مواد شیمیایی و یا دکلره هم باشه) مو با نفوذ پذیری بالا میتونه مقدار خیلی زیادی از رطوبت رو جذب کنه ولی برای نگه داری رطوبت توانایی خیلی زیادی نداره.
مو با  نفوذپذیری پایین نیازمند محصولات سبک هست و باید تراپی هایی که روی این مو انجام میشه اول گرم بشه و بعد از روغن گرم شده استفاده کنه.
مو با نفوذ پذیری متوسط  نیاز خیلی کمی به پروتئن داره. در مقابل رنگ و انواع مدل ها مقاومه اما باید در این مورد مراقب بود.
مو با نفوذ پذیری بالا به کره ها، روغن ها و پروتئن نیاز داره تا بشه موها رو مرطوب و سالم نگه داشت.
پ. ن : واژه انگلیسی نفوذ پذیری Porosity هست.معادل فارسی تخلخل که استفاده میشه در واقع یک کلمه تخصصی هست که در مهندسی های شیمی، معدن و یا متالوژی استفاده میشه. به همین خاطر من تصمیم گرفتم تا معادل نفوذپذیری رو انتخاب کنم چون وقتی معنی رو توضیح میدیم مربوط به کم و یا زیاد بودن منافذ مو میشه و معنی کلمه و توضیحش کاملا به هم میخورن.