بعد از جنگ جهانی، ویروس کرونا بزرگ ترین چالشی است که دنیا با آن دست و پنجه نرم می کند، تاثیر این ویروس در تمام جنبه های زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دیده می شود و بسیاری از نهادهای خصوصی و دولتی در تلاش برای یافتن درمان یا دارویی برای کنترل ویروس کرونا هستند. با شیوع این بیماری، تاثیر ویروس کرونا در برنامه های مهاجرت تحصیلی کانادا و تحصیل در اروپا نیز دیده می شود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا همواره یکی از مهم ترین روش های مهاجرتی بوده است که هم اکنون با تنش بسیاری همراه شده است و دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند را بر آن داشته تا مدام در حال بررسی کردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا باشند.

باید به این موضوع نیز اشاره کرد که کانادا تنها کشوری نیست که در این شرایط دچار تنش شده است و مساله ی اصلی و خبر خوب این است که در حال حاضر و با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از کشورها روند پذیرش و ویزای خود را در این دوره قطع کرده اند، شرایط کشور کانادا برای ویزا و اخذ پذیرش تحصیلی با وجود ویروس کرونا هنوز ثبات لازم را حفظ کرده است و دلیل این مساله شاید این باشد که روند ویزای تحصیلی کانادا و همچنین پذیرش تحصیلی کانادا به صورت آنلاین است.

با توجه به اینکه پروسه اقدام برای تحصیل در کانادا (در موسسه کوه نور) به صورت آنلاین است، شایان توجه است که به صورت کلی اشاره ای داشته باشیم به انواع راه های مهاجرت به کانادا:


مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا
مهاجرت گزینش ایالتی کانادا
مهاجرت سرمایه گذاری کانادا
مهاجرت نیروی کار کبک
مهاجرت از طریق سابقه کار به کانادا

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

باید در نظر داشت که آسان ترین و مطمئن ترین روش مهاجرت به کانادا، تحصیلی است. در این نوع مهاجرت شما بر اساس سوابق تحصیلی خود نسبت به ادامه تحصیل در یک رشته ی خاص اقدام می کنید و بعد از تحصیل ضمن استفاده از مزایای اقامتی کانادا از فرصت جستجوی کار بعد از تحصیل در کانادا استفاده خواهید کرد، که در نهایت شانس تبدیل اقامت کاری کانادا به اقامت دائم را خواهید داشت.

مقطع قابل اقدام برای تحصیل در کانادا:


تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا
تحصیل در کالج کانادا
تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا
تحصیل در مقطع دکتری کانادا

 

مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا

در این نوع مهاجرت شخص با تکیه بر شرایط و مدارک می تواند نسبت به ورود به چرخه رقابت برای دریافت اقامت کانادا اقدام کند. از جمله شرایط مهمی که برای اقامت نیروی کار متخصص به کانادا مد نظر قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:


تحصیلات
مدرک زبان
سابقه کار
سن

 

مهاجرت از طریق نیروی کار کبک کانادا

قوانین مهاجرتی استان کبک در کانادا در این برنامه با قوانین دولت کانادا تفاوت دارد و در این برنامه شما بر اساس معیارهای کبک رتبه بندی می شوید. در این سیستم نیز امتیازبندی بخش زیادی از پروسه و شانس شما را تشکیل می دهد

معیارهای امتیازدهی در استان کبک برای نیروهای متخصص به شرح زیر میباشد:


آموزش (امتیازات بطور جداگانه برای تحصیلات و سوابق کاری مرتبط تخمین زده میشود.)
امتیازات اضافی به افرادی که تخصص و مهارت اضافه ای در بخش های دیگر داته باشند اعطا میشوند.
پیشنهاد شغلی معتبر
درصورتی که یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما در استان کبک داشته باشید با امتیاز بیشتر برای کار در خارجاز محدوده مونترال اهدا میشود.
سوابق
سن
امتیاز کامل این بخش به افرادی اعطا میشود که در رده سنی 18 تا 35سال باشند.
دانش زبان
زبان فرانسوی زبان رسمی استان کبک میباشد. طبق قوانین مهاجرتی استان کبک، معیارهای سنجش حداکثر امتیاز 16 برای تعامل و مکالمه شفاهی و حداکثر 6 امتیاز برای تعامل و مکالمه به زبان انگلیسی میباشد.
داشتن خانواده یا اقامت کبک
داشتن سابقه اقامت درکبک برای کار یا تحصیل ، همینطور داشتن خانواده در این استان کمک زیادی در بهبود شانس شما در دریافت اقامت کبک خواهد داشت. برای هر دو بخش امتیازاتی اهدا میشود.
مشخصات همسر (حداکثر 18 امتیاز)
اگر متقاضی دریافت اقامت کبک همسر یا شریک زندگی داشته باشد ممکن است امتیازاتی برای تحصیلات، آموزش ، تجربه کاری سن و زبان همسر کسب نماید.
فرزندان

حداکثر تا 4 امتیاز برای هر فرزند کمتر از 12 سال و حداکثر 2 امتیاز برای فرزندان در رده سنی 13 تا 21 سال اعطا میشود.


سازگاری
این ویژگی به متقاضیانی اعطا میشود که سازگار با شرایط کار و زندگی استان کبک هستند.
ارضای این شرایط منجر به صدور گوهی انتخاب کبک میشود که توسط (CIC) کانادا کاملا مورد تایید است فقط فراموش نکنید که دریافت تاییدیه سلامت و سوئ پیشنیه نیز از شرایط اصلی دریافت این گواهی نامه میباشد.

 

مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

این برنامه برای کسانی است که قصد سرمایه گذاری در کشور کانادا را دارند و باید توانایی اثبات سرمایه گذاری در حدود 800 هزار دلار را داشته باشند و البته منابع این سرمایه نیز باید احراز شود.

این روش می تواند در قالب کارآفرینی در کانادا نیز قرار گیرد که بر این اساس شما می توانید با راه اندازی یک کسب و کار با ارزش 300 هزار دلار در کاناد اقامت این کشور را دریافت کنید.

در حالت کلی صدور ویزای مولتی، تحصیلی و اخذ اقامت کانادا کماکان ادامه دارد و دانشجویان می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی ترم سپتامبر 2020 در کانادا اقدام کنند.

در نهایت باید در نظر داشت که با توجه به روند اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج های کانادا که به صورت آنلاین است، موسسه دانش گستر کوه نور با مجوز رسمی از وزارت علوم، فناوری و تحقیقات این افتخار را دارد که در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه شما عزیزان باشد.

برای مشاوره رایگان فرم ارزیابی را در این لینک تکمیل کنید.