در مقاله ای که پیش رو دارید می خواهیم بررسی کنیم که شتاب دهنده در استارتاپ به چه معناست، البته این تنها موضوع مورد بحث ما نیست بلکه در خصوص تعریف استارتاپ و مراحل ثبت شرکت استارتاپ نیز برای شما صحبت خواهیم کرد.

تعریف استارتاپ

استارتاپ یا به انگلیسی Startup را می توان نوعی سرمایه گذاری دانست البته اندکی با سایر سرمایه گذاری ها متفاوت تر است. بدین معنا که در این نوع سرمایه به یک کارآفرینی تبدیل می شود. در عموم استارتاپ ها معمولا شرکت های تازه تاسیس شده با مطرح کردن ایده خود به ایجاد یک کسب و کار می پردازند.

برخی از افراد در خصوص استارتاپ نظریات دیگری داشته اند به طور مثال یکی از پروفسورهای دانشگاه استنفورد به نام استیو بلنک در این باره می گوید که استارتاپ ها در واقع ایده هایی خلاقانه هستند که با هدف کسب و کار شکل می گیرند.

مردم همیشه از ایده های جدید استقبال می کنند خصوصا اگر این ایده ها در جهت رفع نیاز آن ها باشد به همین دلیل است که اکثر استارتاپ ها به موفقیت می رسند. سرنوشتی که در انتظار استارتاپ ها است از دو حالت خارج نیست، یا اینکه ایده ی فوق مورد استقبال قرار گرفته و به هدف خود می رسد و یا اینکه به علت کمبود بودجه به نتیجه نخواهد رسید.

به همین جهت است که استارتاپ ها به ثبت شدن نیاز ندارند زیرا نتیجه هر چه که باشد به سرعت مشخص خواهد شد. برخلاف تصور عموم برای اینکه بتوان استارتاپی را شروع کرد در ابتدای کار نیازی نیست که سرمایه ی هنگفتی فراهم شود البته به استثنای آن دسته از استارتاپ که موضوع بسیار مهمی دارند.

مراحل ثبت شرکت استارتاپ

اگر مقاله های قبلی ما را مطالعه کرده باشید می دانید که در ایران چه نوع شرکت هایی تاسیس می شود. برای ثبت شرکت های استارتاپی در دو قالب می توان این کار را انجام داد یکی شرکت های مسئولیت محدود و دیگری شرکت های ثبت شرکت سهامی خاص است، هر یک از آن ها مدارک خاصی نیاز دارند که به شرح زیر می باشد:

مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ در قالب شرکت سهامی خاص:


متقاضی باید دو سری از اظهارنامه شرکت را تهیه و ارائه کند.
همانند مورد قبلی اساسنامه نیز به دو سری کپی نیاز دارد که باید تهیه شود.
از مدارک هویتی تمام اعضای شرکت باید کپی تهیه و با اصل آن برابر کرد.
در صورتی که اموال جزو سرمایه های شرکت به حساب می آید باید اصل سند مالکیت ارائه شود.
از صورت جلسه موسسین باید دو سری کپی تهیه و ارائه کرد.
در صورتی که اداره ثبت شرکت ها تشخیص دهد که باید مجوزی ارائه شود حتما باید نسبت به تحویل آن اقدام کرد.
در صورتی که سرمایه شرکت منقول یا غیرمنقول باشد بایستی تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ارائه شود.
از صورتجلسه هیات مدیره که توسط مدیران منتخب امضا شده است باید دو سری کپی تهیه شود.
دریافت فیشی از بانکی که شرکت در آن حساب دارد مبنی بر اینکه 35 درصد از سرمایه شرکت پرداخت شده است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ در قالب شرکت مسئولیت محدود:


متقاضی باید از مدارک هویتی تمامی اعضای شرکت کپی ارائه کند، البته باید با اصل آن برابر شده باشد.
از تقاضانامه ثبت شرکت در دو نسخه کپی نیاز خواهد بود.
یکی دیگر از مدارک مورد نیاز اساسنامه است.
متقاضی بایستی از شرکتنامه رسمی در دو نسخه کپی تهیه و ارائه دهد.
در صورتی که به مجوز نیاز باشد حتما باید از مراجع ذی صلاح برای دریافت آن اقدام و سپس آن را ارائه کرد.
از صورتجلسه هیات مدیره به همراه مجمع عمومی موسسین در دو نسخه کپی نیاز خواهد بود.

شتاب دهنده در استارتاپ به چه معناست

همیشه وجود یک پشتیبان و حامی در زندگی نیاز خواهد بود حتی اگر این موضوع راجع به یک کسب و کار باشد. شتاب دهنده یا Accelerator شرکت هایی هستند که با حمایت کردن از شرکت های استارتاپی به موفقیت آن ها کمک می کنند

اهدافی که شتاب دهنده ها دارند موارد زیر را شامل می شود:


شتاب دهنده ها نوعی به استارتاپ ها کمک می کنند تا روند راه اندازی را تسریع بخشند و سبب توسعه ی آن شوند.
از یک سیلابس آموزشی برخوردارند که حول محور کسب و کار می چرخد.
به شرکت های استارتاپی کمک می کند تا کیفیت محصولات خود را بیشتر کرده و نهایتا به یک ثبات مالی دست پیدا کنند.
شتاب دهنده ها در فرآیند های فشرده سازی توسعه ی کسب و کار شرکت می کنند. البته برای شرکت هایی که تازه تاسیس هستند این مشارکت در حدود 6 ماه ادامه دارد.
در واقع شتاب دهنده ها به نوعی کار استارتاپ ها را مدیریت می کنند که سرمایه، نیروی کار و هر آن چه که برای یک کسب و کار نیاز است را گردآوری کنند.

تهران ثبت یکی از موفق ترین شرکت های ثبتی، با ارائه بهترین خدمات و توسط وکلای مجرب می تواند در تمامی امور ثبتی مانند ثبت برند، ثبت شرکت در تهران و کل کشور، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی و غیره به شما مشاوره ارائه کند برای ارتباط با وکلای شرکت می توانید با ارسال و یا با دریافت اپلیکیشین مدیریت امور تهران ثبت از کافه بازار یا گوگل پلی برای اندروید و یا آیتونز برای آیفون از خدمات ثبتی ما به صورت رایگان بهره مند شوید با اپلیکیشن تهران ثبت در هر زمان و هر کجا هستید به پیگیری کارهای ثبتی خود بپردازید.