یکی از پر تکرارترین سوالاتی که از آژانس های مسافرتی معتبر پرسیده می شود این است که چه زمانی در طول هر فصل، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما است. یا در واقع، همیشه می پرسند که چه زمانی در هر فصل هست که می توان بلیط هواپیما ارزان تری خرید؟ هر دو این سوالات، هر روز و هر روز، در فهرست اول تمام تماس های آژانس های مسافرتی و گردشگری قرار دارند و شنیده می شوند. می خواهیم کمی عمیق تر به این مسئله نگاهی بیاندازیم و ببینیم که در حقیقت کدام زمان می تواند بیش ترین حق انتخاب و ارزان ترین خرید بلیط هواپیما را در اختیار مسافر قرار دهد.

سفرهای بهاری و خرید بلیط هواپیما

شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که بهار و نوروز تنها برای ما ایرانیان و برخی کشورهای آسیایی معنایی ویژه دارد و جشن و سفر در این فصل تنها برای ما جایگاه ویژه ای دارد. اما حقیقت چیز دیگری است. بهار در بسیاری از کشورهای دیگر که از طبیعتی ویژه برخوردار هستند و تصاویری که از شکوفه های بهاری شان گرفته می شود و صفحات شخصی بسیاری از مسافران و گردشگران را در اپ های ارتباط جمعی مانند توییتر و اینستاگرام پر می کند نیز حال و هوایی ویژه در روزهای بهار دارند. برای مثال می توان به کشورهایی مانند ژاپن، هند، تالیند و کشورهای زیبای دیگری مانند ترکیه اشاره کرد که از بهار چشم نوازی برخوردار هستند و هر ساله هزاران نفر، همراه تورهای مسافرتی به این کشورها سفر می کنند و برای خرید بلیط هواپیما ارزان سر و دست می شکنند. تقریبا می توان گفت که از 90 روزی که در فصل بهار سپری می کنیم، هشتاد و چهار روز آن به سفر مرتبط است و خطوط هوایی کشورهای خوش آب و هوایی که از آن ها اسم برده شد، همگی مشغول هستند و صف مسافران به مقاصد مختلف شلوغ و پر ترافیک است. برای خرید بلیط در بهار می توانید به دو طریق، بلیط های ارزان و به موقع را نصیب خود کنید؛ اول از همه، باید قبل از رسیدن فصل بهار، خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید و خود را آماده سفر کنید. به یاد داشته باشید که اگر قبل از فرا رسیدن بهار، بلیط خود را رزرو کنید، می توانید نسبت به روزهای پایانی سال، با قیمت کم تری این کار را انجام دهید. البته گاهی پیش می آید که خرید بلیط بهار خود را فراموش کرده اید و یا مجبور به سفر آنی در این فصل شده اید؛ در این صورت جای نگرانی نیست! چرا که می توانید از پیشنهادهای لحظه آخری نیز استفاده کنید. یکی از خلوت ترین و البته زیبا ترین ماه های فصل بهار که به شدت از طرف مسافران و گردشگران و عاشقان سفر، مظلوم واقع شده، اردیبهشت ماه است. در واقع، می توان گفت که اردیبهشت، گل بهار است و هر کس که نقشه دیدن زیباترین صحنه های بهاری را در بسیاری از کشورها دارد، باید تا آن جه که می تواند سفرش را به اردیبهشت ماه موکول کند.

تابستان فصل سفر است

تابستان پرشور و حرارت است! این را همه می دانند. از کم سن ترین مسافران تا مسن ترین آن ها به شوق سفرهای تابستانی لحظه شماری می کنند و برای پروازهای تابستان و خرید بلیط هواپیما و سفر به نقاط زیبای دنیا، به ویژه، کشورهای استوایی مانند تایلند، از پیش دست به کار می شوند. برای تابستان، باید از قبل برنامه ریزی داشت و قبل از فرا رسیدن این فصل، باید فکری برای خرید بلیط کرد. این فصل از همان تیر ماه تا آخرین روزهای شهریور با آغوش بازش میزبان میلیون ها مسافر در سراسر جهان است. معمولا روزهای سه شنبه و پنج شنبه از نظر بسیار از وبسایت های معتبر گردشگری جهان، بهترین روزها برای پرواز هستند. یکی از دلایل مناسب بود خرید بلیط هواپیما و پرواز در این دو روز این است که مسافران می توانند زمانی در مقصد مورد نظر خود از هواپیما پیاده شوند که تازه تعطیلات آخر هفته شروع شده است و برنامه ریزی برای شان بسیار راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود. برای سفرهای خود در تابستان برنامه ریزی کنید و برای رزرو بلیط هر چه زودتر اقدام کنید!

پاییز برگ ریزان، وقت سفرهای خاص!

پاییز را پادشاه فصل ها می نامند! فرقی ندارد که در این فصل به کدام کشور سفر می کنید؛ چرا که جلوه های زیبای پاییز در بسیاری از کشورهای استوایی، آسیایی و حتی اروپایی، به راحتی دیده می شود و دیدن تصاویر پاییز، لذت سفر را دو چندان می کند. اگر کمی اهل تنها سفر کردن هستید و یا با گروهی همراه هستید که همگی عاشق پاییز هستند، بهترین زمان خرید بلیط در این فصل، مهر ماه است. اگر بلیط هواپیما خود را برای سفر پاییزی هماهنگ کرده اید، بهتر است زمان آن را به ماه مهر موکول کنید تا بتوانید از هتل ها و بلیط های هواپیما ارزان تر بهره مند شوید و در مقصدتان نیز در میان انبوهی از مسافران دچار کلافگی نشوید.

زمستان، عروس سفید پوش سال!

برای بسیاری این سوال پیش می آید که مگر می شود در زمستان به مسافرت هم رفت؟! البته برای بسیاری دیگر نیز طرح این سوال به همان میزان تعجب برانگیز است! این فصل بر خلاف آن چه که تصور می شود یکی از پر سفر ترین فصول سال محسوب می شود و برای بسیار از مسافران و گردشگرانی که می خواهند به پیست های اسکی معروف دنیا سفر کنند، زمستان یکی از بهترین فرصت ها به حساب می آید. البته باید گفت که نسبت به دیگر فصول سال، رزرو بلیط هواپیما در زمستان بسیار راحت است. این فصل نیز مانند دیگر فصول، ترافیک هوایی مخصوص خود را دارد اما با این تفاوت که طرفداران سفر در این فصل به صورت برنامه ریزی شده و با مقصد تعیین شده در هر سال دست به خرید بلیط هواپیما و سفر به نقاط مختلف دنیا می زنند. یکی از بهترین ماه ها در میان سه ماه فصل زمستان، اسفند ماه است! اسفند یک ماه زمستانی است اما با این تفاوت که با سفر در این ماه، هم می توانید شمّه های زمستانی را تجربه کنید و هم ورود بهار را در هر کشوری حس کنید. خرید بلیط هواپیما و سفر به کشورهای مختلف در این ماه، به مراتب از دیگر ماه های این فصل بیش تر است. برای کسانی که پرواز زمستانی را تجربه نکرده اند، می توان پیشنهاد داد تا از کارشناسان مجرب این حوزه در وبسایت های مسافرتی و گردشگری مشاوره بگیرند تا سفری دلچسب تر را تجربه کنند.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7