ساخت پادکست به سرعت به یک بازاریابی محبوب در بسیاری از صنایع تبدیل شد. از این گذشته ، چه چیزی می تواند بهتر از به اشتراک گذاشتن دانش شما از طریق گفتگو ، مصاحبه و تعامل باشد؟ اگر فکر می کنید که به ساخت پادکست علاقه دارید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، ما در این مقاله برخی از توصیه های خود را درمورد اینکه چگونه بهترین میکروفون مناسب برای پادکست را پیدا کنید ، جمع کرده ایم. در حالی که باید بیشترین تمرکز را برای داشتن محتوای عالی و انتخاب گویندگان خود داشته باشید ، داشتن تجهیزات مناسب نیز مهم است.

تولید با صدای حرفه ای می تواند به معنای موفقیت بیشتر و دستیابی بیشتر باشد. مسلما گوش دادن به پادکستی که دارای نویز و صداهای ناهنجار است خوشایند نمی‌باشد. اگر می خواهید راز پادکست عالی را بدانید ، جواب آن در انتخاب میکروفون است. وقتی پادکست را ضبط می کنید ، تنها ابزاری که برای جذب مخاطب خود دارید صدای شماست. یک میکروفون حرفه ای پادکست و با کیفیت بالا باعث بالا کیفیت کار شما میشود و توجه مخاطبان را به شما جلب میکند.

حالا باید ببینیم که چگونه بهترین میکروفون مناسب برای پادکست را انتخاب کنیم؟

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید خود باید به خاطر داشته باشید که قبل از شروع خرید به این فکر کنید که از میکروفون خود چه می خواهید. مهمترین مواردی که باید در خاطر داشته باشید عبارتند از:

میکروفون مناسب برای پادکست طراحی

ظاهر و طراحی میکروفون شما در نحوه کار با آن هنگام ضبط پادکست مهم است. آیا به یک میکروفن که روی یک میز قرار بگیرد نیاز دارید؟ آیا می خواهید آن را روی استند میکروفون قرار دهید؟ آیا میخواهید میکروفون جلوی شما یا در کنارشما قرار بگیرد؟

پاسخ به این سؤالات ، طراحی ایده آل برای میکروفون مورد نظر شما را تعیین می کند.

میکروفون مناسب برای پادکست جهت پذیری

میکروفون صدا را از یک یا چند جهت ضبط می کند که به این الگوی دریافت گفته می شود. روشی که میکروفون شما را صدا دریافت می کند در صدای ضبط شده برای پادکست شما  تاثیر دارد.

میکروفون های کاردیوئید (Cardioid) صدا را از جلو و کمی ضعیف از طرفین ضبط میکنند.

میکروفون های چند وجهی (omnidirectional) صدا را از همه ی جهات و همچنین نویز های محیط را ضبط میکنند.

میکروفون های چند الگویی (multi pattern) میتوانند الگوهای دریافت متغیر داشته باشند و شما خودتان میتوانید انتخاب کنید که کاردیوئید باشد  و یا چند وجهی باشد.

براساس این واقعیت ها ، می توانید در مورد نحوه ضبط صدا با میکروفون خود تصمیم بگیرید. عموماً ، میکروفون پادکست ها کاردیوئید  هستند ، به این معنی که بیشتر  ، صدا را از قسمت جلوی میکروفون دریافت می کنند.

میکروفن بی سیم بیشتر بخوانید : میکروفن بی سیم، برای صدابرداری بهتر با دردسر کمتر

میکروفون مناسب برای پادکست عمق بیت (Bit depth)

عمق بیت به تعداد بیت های موجود در یک نمونه صوتی اشاره دارد. سی دی ها دارای عمق 16 بیتی هستند ، در حالی که دی وی دی و دیسک های Blu-ray عمق 24 بیتی دارند که این روی بلندی یا نرمی صدا و همچنین اندازه ی فایل و میزان بیت تأثیر می گذارد. در رابطه با ضبط صدا ، میکروفونی را انتخاب کنید که حداقل کیفیت  16 بیتی را ضبط کند .

میکروفون مناسب برای پادکست داینامیک یا کندانسر؟

میکروفون حرفه ای پادکست

این معمولاً به الویت های شخصی برمیگردد ، اما باید بدانید که که کدام نوع کیفیت صدا را می خواهید. صدای داینامیک یا پویا می تواند بیشتر متمرکز شود . میكروفون های كاندانسر یا خازنی کیفیت واضح تری دارند هستند اما می توانند نویز بیشتری هم جذب کنند. همه چیز بستگی به تون صدایی که لازم دارید، دارد.

میکروفون های داینامیک نسبت به کاندانسر به فرکانس های بالا و فشار صدا حساسیت کمتری دارند و مقاومت بیشتری در برابر آسیب دیدن از خود نشان می دهند و قیمت کمتری نیز دارند و برای ضبط کردن گیتار الکتریک ایده آل هستند اما اگر می خواهید صدای مورد نظرتان را با دقت بیشتر ضبط کنید، به یک میکروفن کاندانسر نیاز خواهید داشت. میکروفن های کاندانسر نسبت به میکروفن های داینامیک به سرعت و جزئیات امواج صوتی حساس تر هستند و برای محیط های ساکت مناسب میباشند.

میکروفون مناسب برای پادکست XLR یا USB؟

خرید بهترین میکروفون مناسب برای پادکست

اولین چیزی که باید بدانید دو روش برای اتصال میکروفون به رایانه وجود دارد: USB و XLR.

USB بسیار سریع است و تنظیماتش راحت است و برای زمانی که در لوکیشن خود فقط از یک میکروفون استفاده میکنید مناسب است. در اتصالات XLR برای اتصال آنها به رایانه نیاز به تجهیزات اضافی دارد ، اما کیفیت صدا بهتر است. همچنین می توانید بیش از یک میکروفون به طور همزمان وصل کنید.

آیا چیزی را می خواهید که بتوانید به رایانه خود وصل کنید یا چیزی را می خواهید که از پاور اضافی استفاده کند؟

تصمیم گیری در این مورد در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک میکند. بیشتر میکروفون های USB کاندانسر هستند ، بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید. XLR به پاور اضافی احتیاج دارد ، اما می توانید هم کاندانسر و هم داینامیک آن را پیدا کنید.

وقتی می خواهید پادکست را تازه شروع کنید ، میکروفن های USB ساده ترین ها برای استفاده هستند. می توانید به سادگی آنها را وصل کنید و ضبط را شروع کنید.

به طور معمول ، میکروفون های XLR “حرفه ای تر” هستند ، اما این بدان معنی نیست که میکروفون های USB پیشرفته وجود نداشته باشند.

میکروفون مناسب برای پادکست قیمت

برای بیشتر پادکست ها ، این همان چیزی است که تصمیم نهایی را می گیرد. اگر اولین پادکست خود را امتحان می کنید ، بهتر است قبل از سرمایه گذاری در میکروفون های پیشرفته یا نرم افزار های تولید صدا ، با هزینه های کمتر شروع کنید. حقیقت این است ، شاید شما به آن احتیاج نداشته باشید و هزینه ای که صرف میکنید اضافی باشد. با این حال ، اگر شما در تولید صدا با تجربه تر هستید و از استانداردهای بالایی برای کیفیت و کنترل صدا استفاده می کنید ، ممکن است به نفع شما باشد که همان میکروفون مناسب برای پادکست را انتخاب کنید که کمی پیشرفته تر باشد.

قیمت میکروفون مناسب برای پادکست میکروفن BOYA BY-M1 بیشتر بخوانید : بررسی میکروفن همه کاره BOYA BY-M1+ویدئو

میکروفون ها قادر به ضبط صدا و فرکانس هایی هستند که تقریباً برای گوش انسان غیرقابل دریافت هستند. میکروفون ها آن را ضبط می کنند و کیفیت ضبط شما را کاهش می دهند.بنابر این باید از میکروفونی استفاده کنید که همهمه ها را کاهش دهد بعضی از میکروفون ها فیلترهایی دارند که در برابر صداهای تنفسی مصون است ، بنابراین نیازی نیست که هنگام حرف زدن نگران صداهای نفس کشیدن خود باشید.

میکروفون مناسب برای پادکستبه یاد داشته باشید که باید به اندازه ی کافی به میکروفون نزدیک شوید تا صدایی محکم تولید شود و به روش گفتار خود توجه کنید. از هدفون استفاده کنید تا بتوانید آنچه شنوندگان شما می شنوند را بشنوید.

هر پادکست دارای کیفیت متناسب با فضای ضبط است ، بنابراین از آزمایش کردن نترسید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است!