این دوربین جدید نیکون با نام Coolpix P950 مجهز به لنز نیکور با زوم اپتیکال 83 برابری است و از حسگر 16 مگاپیکسلی بهری می برد. خانواده کولپیکس ها توانایی گرفتن تصاویر با کیفیت از فواصل دور را دارند. نیکون Coolpix P950 علاوه بر لنز 200-24 میلی متری، به مجموعه ای از قابلیت های حرفه ای مجهز است . نیکون در دوربین نیکون Coolpix P950 قابلیتی به نام Target Finding AF دارد که امکان ثبت تصاویر را با دقت و فوکوس بالا فراهم می کند. به علاوه تصویربرداری متوالی با نرخ هفت فریم بر ثانیه و حساسیت ISO تا 6،400، با این قابلیت ممکن می شود. دوربین جدید نیکون با تنظیمات متعدد، کارایی عکس برداری و فیلم برداری را برای انواع کاربران با درجه های متفاوت مهارتی، آسان می کند. رابط کاربری ساده و همچنین 2359k-dot EVF، ثبت تصاویر را با دقت و کیفیت بالا ممکن می کند.

فناوری لرزش گیری اپتیکال شرکت با 5.5 توقف به تصویربرداران صحنه های پر جنب وجوش امکان می دهد تا حتی از سوژه هایی در فواصل دور، فیلم برداری 4K UHD انجام دهند. به علاوه با استفاده از زوم 166 برابری Dynamic Fine Zoom در Coolpix P950 می توان از سوژه هایی در فواصل بسیار دور، با استفاده از ظرفیت های تصویربرداری ماکرو عکس برداری کرد و به نوعی لنز را تا نزدیکی فاصله ی 0/4 اینچی سوژه قرار داد.

این دوربین جدید نیکون قابلیت های اختصاصی به نام Bird-Watching و Moon Modes دارد که تصویربرداری در محیط های گوناگون را برای کاربر آسان می کند. از قابلیت های دیگر می توان به امکان تصویربرداری در فرمت RAW یا NRW، ویوفایندر الکترونیکی با رزولوشن بالا و اپلیکیشن Nikon SnapBridge اشاره کرد که امکان تبادل داده را با سیستم های پردازشی دیگر ممکن می کند. دوربین Coolpix P950 همچمیم به یک رابط لوازم جانبی مجهز است که نصب انواع تجهیزات اضافی را روی آن ممکن می کند. به عنوان مثال می توان DF-M1 Dot Sight را نام برد که موقعیت یابی سوژه و ثبت تصاویر را از فواصل بسیار دور ممکن می کند.

دوربین جدید Coolpix P950 در ماه فوریه به همراه یکی از لنزهای جدید نیکون برای عرضه به بازار آماده خواهد شد. درحال حاضر قیمت نهایی دوربین مذکور، 799/95 دلار بیان می شود.