15- سبک تبلیغاتی

اولین ایده ای که می توانید از آن استفاده کنید، روی آوردن به عکاسی تبلیغاتی است. گرفتن یک عکس برای فروش محصول می تواند کار چالش برانگیزی باشد. شما باید همه چیز را بررسی کنید. نور، عمق میدان، رنگ ها، سبک عکس و احساسی که انتقال می دهد همگی باید با هم سازگاری داشته باشند تا بتوانید محصول را جذاب و زیبا نشان دهید.

عکاسی از غذا

البته نیازی نیست که خیلی سخت بگیرید. می توانید با عکاسی از شکلات و شیرینی کار خود را آغاز کنید. گرفتن این نوع عکس ها خیلی ساده است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. همچنین در صورتی که بتوانید یک عکس خیلی خوب بگیرید ممکن است شرکت های مختلفی به استفاده از آثار شما علاقه مند باشند.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید پیش بگیرید استفاده از غذا برای تبلیغ دستگاهی است که آن را ساخته است. این روش در بین تولیدکننده های دستگاه های قهوه ساز خیلی رایج است. از آنجایی که اکثر این دستگاه ها بدنه ی براقی دارند، من به سراغ عکاسی از زاویه پائین با نور کم رفتم. همچنین دستگاه را روی یک سطح براق قرار دادم.

به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید چنین عکس هایی را از طریق سایت های فروش فایل بفروشید، باید تمام برندهای واضح را با دقت حذف کنید. شما می توانید این کار را با چیدمان هوشمندانه ی اجزای صحنه انجام دهید و یا در زمان ادیت از فتوشاپ برای این کار استفاده کنید.

عکاسی غذا

عکاسی تبلیغاتی از غذا یک روش خیلی خوب برای افزایش خلاقیت، بهبود تکنیک های نورپردازی و کادربندی و یادگیری تکنیک های جدید است. همچنین این روش به شما کمک می کند تکنیک های خیلی بهتری هم برای ادیت عکس یاد بگیرید.

14- عکاسی مفهومی از غذا

عکاسی مفهومی یکی از چالش برانگیزترین سبک های عکاسی است اما من عاشق آن هستم. وظیفه شما این است که بتوانید یک مفهوم ساده پیدا کنید و این مفهوم را با یک روش جذاب از طریق عکس انتقال دهید. یکی از ساده ترین و در عین حال قوی ترین روش ها برای عکاسی مفهومی از غذا استفاده از سبک مینیمال است. این سبک صحنه را خلوت نگه می دارد و شما هم می توانید به جای استفاده از غذاهای پر زرق و برق از یک ماده غذایی استفاده کنید. برای ایده گرفتن از غذاها و نوشیدنی های موردعلاقه خود استفاده کنید.

عکاسی از غذا

تکنیک های عکاسی از غذاها بیشتر بخوانید : رازهای عکاسی تبلیغاتی در صنعت غذایی

اکثر اوقات مردم قهوه و چایی را مخالف یکدیگر می بینند. اما قهوه برای زمان استراحت مناسب است و چایی بیشتر یک نوشیدنی آرام بخش شناخته می شود. می توانید از قهوه و چایی به عنوان مکمل یکدیگر استفاده کنید. به همین خاطر علامت خیر و شر کونگ فو گزینه خوبی برای نشان دادن این موضوع می باشد.

آموزش عکاسی تبلیغاتی

13- استفاده از ویژگی های مواد غذایی

 

همه ما می دانیم که برخی از موادغذایی با احساسات خاصی مرتبط هستند. قهوه باعث اضطراب و بی خوابی می شود و فلفل هم باعث عطسه خواهد شد. فلفل تند هم آتشین است. شما می توانید از این ویژگی ها در عکاسی بهره ببرید و طبق سلیقه ی خودتان عکس های بسیار خوبی تهیه کنید.

ایده برای عکاسی تبلیغاتی

 

12- آکروباتیک غذایی

چیدن موادغذایی به شکلی که با نیروی جاذبه در تضاد باشند، همیشه روش خوبی برای عکاسی از غذا و جلب توجه بیننده است. مطمئنا این کار می تواند خیلی سخت باشد و حتما به یک وسیله برای نگه داشتن سوژه در حالت تعادل نیاز دارید. شما ابتدا باید در مرحله ی اول از ماده ی غذایی و تکیه گاه آن عکاسی کنید و سپس از صحنه ی خالی با همان تنظیمات نور عکاسی کنید. شما با استفاده از عکس دوم می توانید تکیه گاه را از عکس نهایی خود حذف کنید.

عکاسی غذا

مطمئن شوید که پس زمینه به صورت کامل مشکی و یا سفید است. به این ترتیب عمل حذف کردن اشیاء اضافی از صحنه خیلی ساده تر خواهد بود.

11- استفاده از افکت های پاشیدن

استفاده از افکت های پاشیدن مایعات یکی از روش هایی است که می توانید عکس های خودتان را پویاتر کنید و با لذت بیشتری به عکاسی غذا بپردازید. برای عکاسی از این افکت ها تمیزی را همیشه در نظر داشته باشید. یک حوله دم دست داشته باشید و مواظب تجهیزات خود باشید.

روش عکاسی از غذا

برای اینکه بتوانید پاشیده شدن مایعات را به خوبی به تصویر بکشید باید از یک سرعت شاتر سریع استفاده کنید. با استفاده از فلاش این کار خیلی ساده تر خواهد شد.

ایده عکاسی از غذا

برای عکاسی به این سبک دوربین خود را روی حالت عکاسی پیاپی قرار دهید و یک لحظه قبل از اینکه جسم مورد نظر را رها کنید (می توانید از یک حبه قند استفاده کنید) کلید شاتر را فشار دهید.

10- چیدمان های خنده دار

آموزش عکاسی از غذا

برخی اوقات شما می توانید از اجسام مختلف برای نشان دادن خلاقیت خودتان در عکاسی استفاده کنید. زمانی که به فروشگاه های لوازم آشپزخانه مراجعه می کنید به دنبال لوازم زیبا و خنده دار بگردید. من با نگه دارنده ی تخم مرغی که در عکس می بینید توانستم عکس های خیلی زیبایی بگیرم.

راهنمای عکاسی از غذا

من از یک تکه گل کلم کوچک و کمی پودر دارچین به جای مغز کاراکتر خودم استفاده کردم. می توانید از تصاویر عکاس های دیگر هم برای ایده گرفتن استفاده کنید. برای مثال عکس پائین یک ایده ی کاملا فراگیر است و عکاس های خیلی زیادی از آن استفاده کرده اند. من برای متفاوت کردن این عکس از یک جوجه‎ ی پلاستیکی استفاده کردم و آن را دورتر از پوسته تخم مرغ قرار دادم تا مفهموم ترک کردن زندان را بهتر انتقال دهم.

عکاسی از غذا

9- ایده های جدید

به روش های دیگری که می توان غذارا آماده یا مصرف کرد فکر کنید. شما باید خودتان را وادار کنید که خارج از چهارچوب فکر کنید تا یک ایده ی جذاب و خوب پیدا کنید. برای مثال من یک آبلیموگیر داشتم که هیچوقت از آن استفاده نمی کردم اما با استفاده از آن توانستم نحوه ی آماده کردن قهوه را با استفاده از کپسول های مختلف به شکل دیگری بیان کنم.

آموزش عکاسی غذا

در صورتی که قرار است به جای نشان دادن خود فعالیت پیامدهای آن را نشان دهید باید جزئیات کافی را به وسایل اضافه کنید تا بیننده بتواند تصویر شما را به خوبی درک کند. من در این عکس از لکه های قهوه روی آبلیموگیر برای این کار استفاده کرده ام.

عکاسی از غذا

از آن جایی هم که این کار کثیف کاری زیادی دارد من مطمئن شدم که روی شیشه ی پلکسی گلس نزدیک به کپسول ها رد قهوه وجود داشته باشد. شما می توانید از این مفهوم به چند روش مختلف استفاده کنید و نیازی نیست که لزوما اولین ایده ای که به ذهنتان می رسد را اجرا کنید.

8- متفاوت باشید

شما می توانید از ایده هایی که در کمپین های تبلیغاتی مختلف می بینید هم استفاده کنید. زمانی که من بچه بودم یک آگهی تبلیغاتی درمورد آبمیوه از تلویزیون پخش می شد که در آن یک بچه ی کوچک از یک گلابی بزرگ بالا می رفت و یک نی داخل آن قرار می داد تا آبمیوه ی تازه بخورد. من به شکل زیر از این ایده استفاده کردم.

ایده عکاسی تبلیغاتی

7- سادگی کلید موفقیت

عکاسی از مواد غذایی

یک روش ساده برای نشان دادن مواد غذایی استفاده کنید. برای مثال پاستا یکی از مهم ترین غذاهای ایتالیاست. من آن را به شکل زیر و به ساده ترین و مینیمالیست ترین شکل ممکن به تصویر کشیدم.

6- تکه تکه کردن

یکی از ساده ترین ایده ها برای عکاسی غذا تخریب آن است. برای مثال یک همبرگر معمولی را تصور کنید که تمام اجزای آن از هم جدا شده است.

ایده عکاسی

برای این نوع عکاسی از غذا هم به یک تکیه گاه و یا پایه ی مناسب نیاز دارید و باید روشی هم برای حذف آن در زمان ویرایش پیدا کنید. یک ایده ی خوب دیگر هم تکه تکه کردن یک میوه یا سبزیجات و به تصویر کشیدن آن به صورت معلق در هوا است.

آموزش عکاسی غذا در نور کم بیشتر بخوانید : آموزش عکاسی از غذا در نور کم

5- روی هم چیدن

شیرینی ها را می توانید به روش های متفاوتی روی هم بچینید و برخی از این روش ها مثل چیزی که در عکس زیر می بینید به شدت ساده و قابل انتظار هستند.

عکاسی تبلیغاتی

یکی دیگر از انواع روش های چیدمان که خیلی هم قابل حدس زدن نیست، مثل شکل زیر است که شیرینی ها یک قوس را تشکیل داده اند.

عکاسی غذا

تیکه های شکلات سفید که داخل آن ها فندق قرار دارد را هم می توانید به شکلی بچینید که یک کوه برفی را شبیه سازی کنند. من عاشق این نوع چیدمان روی پلکسی گلس و عکاسی از زاویه پائین هستم.

4- طراحی کنید

عکاسی غذا

از غذا و مواد غذایی برای نقاشی کشیدن و یا نوشتن استفاده کنید. در عکس زیر من با استفاده از برگ های چایی کلمه ی TEA و یک فنجان چایی را روی میز کشیده ام. مثل تمام عکس های این مقاله حتما باید پس زمینه ی تصویر شما سفید باشد. من یک تکه پلکسی گلس شفاف داشتم و آن را با دو عدد پایه محکم کرده بودم. سپس از مواد غذایی برای خلق تصویر، نمادها و کلمات مختلف روی آن استفاده کردم. برای اینکه مطمئن شوم پس زمینه در عکس نهایی کاملا سفید است هم در زیر پلکسی گلس یک عدد فلاش به همراه سافت باکس قرار دادم.

3- رنگ ها در حرکت

عکاسی از غذا

عکاسی از غذا های رنگی کار لذت بخشی است. شما می توانید با استفاده از خوراکی های رنگی عکس های بسیار زیبایی از مواد غذایی مختلف بگیرید. اسمارتیز یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی از غذا است. این ماده ی خوراکی کوچک و رنگارنگ است و شما می توانید آن ها را به رنگ ها و شکل های مختلفی بچینید.

2- مواد غذایی فاسد

این ایده کمی عجیب است اما عکاسی از غذاهای فاسد یکی از بهترین ایده های ممکن است. این موضوع به خاطر بافت و رنگ خاص این نوع مواد غذایی است. برای مثال به پرتقال فاسد و خشک شده ی عکس زیر نگاه کنید. کپک هم می توانید تاثیر خیلی زیادی در عکاسی از مواد غذایی داشته باشد.

آموزش عکاسی از غذا

1- ایجاد یک اتمسفر

سعی کنید یک اتمسفر خاص ایجاد کنید و سوژه ی خود را در آن به تصویر بکشید. شما می توانید از خاستگاه ماده غذایی و یا نحوه ی مصرف آن برای ایده گرفتن استفاده کنید. یکی از دوستان من فنلاندی است و به من یک بطری نوشیدنی هدیه داده است.

عکاسی از غذاها بیشتر بخوانید : چگونه در عکاسی غذا به نوردهی مناسب برسیم؟

با اینکه این موضوع 100 درصد حقیقت ندارد اما من هر وقت به فنلاند فکر می کنم وایکینگ ها را تصور می کند. به همین دلیل من کلاه خود وایکینگی او را قرض گرفتم، از چای ساز برای ایجاد افکت مه استفاده کردم و با استفاده از فلاش سعی کردم یک فضای رمز آلود ایجاد کنم.

عکاسی غذا

یک اتفاق هم افتاد که باعث شد عکس من بهتر از چیزی که انتظار داشتم باشد:برای اینکه بتوانم بطری را از پشت نورپردازی کنم و فلاش را هم مخفی کنم اسپیدلایت خودم را سر و ته کردم اما یادم رفت که پایه های آن را مخفی کنم.

نتیجه این شد که سایه ی پایه های اسپیدلایت روی بکگراند پشت بطری به شکل یک کلاه خود وایکینگی ظاهر شد و این حس را تداعی می کرد که روح یک وایکینگ داخل بطری قرار دارد.

نکته ی پایانی: بوم بی نهایت

اگر دقت کرده باشید، تمام عکس های من مینیمال هستند و من تلاش می کنم صحنه را خیلی شلوغ نکنم و آیتم های کمی داخل عکسم باشند. من عاشق این سبک هستم و اجرای آن هم کاملا عملی است. شما آیتم کمتری برای کار کردن دارید و می توانید هرجایی که بتوان چند عدد پلکسی گلس سفید یا سیاه قرار داد به عکاسی بپردازید. با این روش به سادگی می توانید وسایلی که به عنوان نگه دارنده ی مواد غذایی استفاده می کنید را حذف کنید و یک بوم بی نهایت برای کار کردن در اختیار دارید.

منظور از بوم بی نهایت این است که با پس زمینه ی سفید یا سیاه می توانید به راحتی با استفاده از ابزار کراپ فتوشاپ تصویر خودتان را بزرگ کنید و ترکیب بندی آن را تغییر دهید. همچنین این مدل عکاسی به شما امکان اضافه کردن متن را هم می دهد و می توانید متون موردنظر را روی عکس درج کنید.

https://expertphotography.com/15-creative-food-photography-ideas