برای بسیاری از مسافران خطوط هوایی جهان، انتخاب یک خط هوایی مناسب، آن هم در میان انبوهی از شرکت های هواپیمایی برایشان کاری بس دشوار است و گاهی هم پیش می آید که چندین خط هوایی یا همان ایرلاین در دامنه انتخابی مسافران قرار می گیرد و باعث می شود مسافر تا دقایق آخر در انتخاب یکی از آن ها دو دل شود. بی شک هر کاری راهی دارد و انتخاب یک خط هوایی مناسب هم مستلزم دانستن یک سری راهکار ساده است که امروز به مرور قسمتی از آن ها می پردازیم.

چمدان بسته شده اما راه کدام است

فرقی ندارد برای سفری تجاری سوار بر هواپیما بشوید و یا برای گذراندن تعطیلات بخواهید به نقطه ای خوش آب و هوا از دنیا سفر کنید؛ انتخاب یک خط هوایی مناسب که شما را از هر گونه تشویش و اضطرابی دور کند، یک ضرورت است. تلفن را بر می دارید و با مدیریت یک آژانس مسافرتی معتبر تماس می گیرد و یا از طریق یک وبسایت معتبر اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنید. تا این جای کار، کارشناسان آژانس و یا وبسایت موردنظر به خوبی شما را راهنمایی می کند اما برای انتخاب نوع خط هوایی یا همان ایرلاین، این شما هستید که باید انتخاب کنید! این روزها بیش از هزاران خط هوایی در جهان وجود دارد و هر کدام از آن ها خدماتی جدا و متفاوت را به شما پیشنهاد می دهند. برای عده ای انتخاب یک خط هوایی در میان این هزار، کار راحتی به نظر می رسد اما عده ای دیگر کمی حساسیت دارند و همیشه به دنبال بهترین هستند.

حساب جیب خود را داشته باشیم!

یکی از اساسی ترین مواردی که افراد برای خرید هر چیزی به ویژه بلیط هواپیما و انتخاب خط هوایی در نظر می گیرند، قدرت بودجه شان است. سرآخر، هر کسی می خواهد تا آن جا که می شود، در مقدار پولی که دارد صرفه جویی کند و بلیط هواپیما خود را ارزان بخرد. پس با این حساب وقتی دست به انتخاب یک خط هوایی می زنید، بهتر است از کارشناسان فروش سوال کنید و از آن ها بخواهید در انتخاب بهترین و ارزان ترین خط هوایی شما را راهنمایی کنند. استفاده از سابقه این دسته از کارشناسان به شما کمک می کند تا اسیر خطوط هوایی ناشناخته نشوید و برای اولین سفر خود، پول خود را خرج بلیطی نکنید که تا همیشه برای شما به ثبت اولین خاطره ناخوشایند در پروازتان بیانجامد. به عنوان مثال می توان به یکی از همین راهنمایی ها که برای عده بسیاری سودمند بوده است اشاره کرد؛ برخی پروازها هستند که در مدت پانزده ساعت و فرود و توقف در سه فرودگاه، قیمتی مناسب را به شما پیشنهاد می کند. این در حالی است که اگر اهل کمی مشورت باشید، می توانید پیشنهادی با همان قیمت، آن هم با پروازی مستقیم را به دست آورید. با این کار، هم از توقفات بی جا جلوگیری می کنید و هم پولی که می خواستید در آن صرفه جویی کنید را همچنان در جیب تان نگه داشته اید. برای پول خود ارزش قائل شوید و خودسرانه برای خرید بلیط اقدام نکنید. پیشنهاد مطمئن برای هر مسافر، مشورت با کارشناس فروش مجرب و باسابقه در این زمینه است.

هزینه های بلیط هواپیمایی را یادداشت کنید

خطوط هوایی کوچک تر، به ویژه از لحاظ هزینه، اختیارات متفاوتی را نسبت به خطوط هوایی بزرگ تر و معروف تر، برای شما فراهم ;کرده اند. ممکن است از میان این خطوط هوایی، تمایل به انتخاب یک خط هوایی چند مسیره را داشته باشید؛ در این صورت، باید دقت کنید و هزینه هر کدام از مسیرهایی که قرار است در آن قرار بگیرید را حساب کنید. به عنوان مثال ممکن است برای رسیدن به تورنتو، بخواهید با همان خط هوایی چند مسیره از تهران به استانبول و بعد به فرانکفورت و در آخر به تورنتو بروید؛ در این صورت، باید هزینه های هر فرود و پروازی را در هر ایستگاه، با خود حساب کنید و یا بهتر این است که با یک کارشناس مجرب، برای برآورد هزینه ها به صورت دقیق تر مشورت کنید. اگر بدون مشورت دست به چنین انتخابی بزنید، باید عواقب این کار را هم مانند پرداخت بالاترین سطح هزینه برای چنین پروازی را به جان بخرید.

بازارگرمی ها را نادیده بگیرید!

به بازارگرمی های بی اساس و نامعتبر از وبسایت های ناشناخته توجه نکنید! معمولا، این دسته از بازارگرمی ها با دروغ سازی همراه است و به شما پیشنهاد خرید بلیط ایرلاین هایی را می دهند که هیچ پایه و اساسی ندارند. متاسفانه، مسافرانی هستند که با بی حوصله گی، شتابزده عمل می کنند و می خواهند بدون هیچ پیش مطالعه و مشورتی خیلی زود به نتیجه برسند. برخی از وبسایت ها هم از همین شتابزدگی سواستفاده می کنند و مسافران را با این جملات که اگر همین حالا اقدام نکنید از دست تان می رود! ترغیب به خرید می کنند. بگذریم که در بسیاری از مواقع، این صفحات کاملا دروغین و فاقد اعتبار قانونی هستند. انسان ممکن الخطا است و مدیریت خطوط هوایی هم به دست همین انسان اداره می شود. پس میزان بروز خطا در بعضی از موقعیت های فروش بلیط نیز وجود دارد و می تواند مسافران را به خطا بیاندازد. هیچ اشکالی ندارد! با کمی تحقیق و سوال از کارشناسان خبره در این زمینه، می توانید از چند و چون ماجرا و معتبر بودن آن آگاه شوید.

انعطاف پذیر باشید!

مورد قبول است که همیشه نمی توان زمان خود را آزاد گذاشت اما تلاش خود را بکنید تا زمانبندی های تان انعطاف پذیر باشد. در این صورت می توانید با خیال راحت، بهترین وقت را انتخاب کنید. شاید بگویید چه فرقی دارد که چه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم مهم این است که بلیط ارزان و ایرلاین پیدا کنیم. خوب! این دقیقا به منعطف بودن زمان شما برای سفر و پرواز بستگی دارد. در بسیاری از مواقع پیش می آید که در زمان هایی که کسی حوصله سفر ندارد و حتی وقت این کار را هم ندارد، پیشنهادهای فوق العاده ای از طرف خطوط هوایی معروف و شناخته شده به مسافران داده می شود که بسیار به صرفه است. گاهی هم پیش می آید که با کمی انعطاف پذیری در تنظیم وقت قرارهای کاری، می توان با بهترین خطوط هوایی، سفر راحت و ارزانی را تجربه کرد.

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7