امروزه با بوجود آمدن شغل های کم تحرک و یا بی تحرک در جوامع مختلف و همچنین وجود غذاهای ناسالم و اصطلاحا فست فود ها اکثر افراد دچار مشکلات چاقی و بیماری های ناشی از چاقی و کم تحرکی هستند ؛ به همین دلیل است که مردم به سمت ورزش می آیند و سعی می کنند با گنجاندن ورزش در برنامه روزمره خود ، جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیرند و اندام خود را نیز متناسب نگه دارند. استفاده از دستگاه های هوازی در بین سایر ورزش ها و دستگاه های بدنسازی طرفداران بیشتری دارد چه در باشگاه ها و چه در منازل ! در این مقاله ما راهنمای خرید برای تردمیل ، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با خرید دستگاه مورد نیاز خود باشگاه را به منزلتان بیاورید.

 

راهنمای خرید تردمیل

تردمیل دستگاه ورزشی هوازی است که برای شبیه ساز پیاده روی و دویدن طراحی شده و برای افرادی که به دنبال از بین بردن چربی شکم ، پهلو ، باسن ، ران و پاها هستند، مناسب است. در هنگام خرید تردمیل به موارد و نکاتی باید توجه کنید که عبارتند از : برند ، قدرت موتور و تحمل وزن ، عرض تسمه ، ضربه گیر ها ، نوع تنظیم شیب ، کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش.

در نظر داشته باشید که بهترین برند ها در ایران به ترتیب سابقه فعالیت و کیفیت تولیداتشان عبارتند از : بی اچ فیتنس ، ریباک ، جی کی اکسر ، توربو فیتنس و کریتون فیت !

قدرت موتور و تحمل وزن : قدرت موتور هرچه بیشتر باشد تردمیل قدرتمند تر است و وزن بیشتری را نیز می تواند تحمل کند. سعی کنید تردمیلی انتخاب کنید که حدود 20 کیلو از وزن شما بیشتر تحمل کند.

طول و عرض تسمه : ابعاد تسمه تردمیل ها را بر اساس میزان قدرت موتور و تحمل وزن دستگاه در نظر میگیرند ؛ ولی این نکته را بدانید که بهترین عرض تسمه برای افراد بزرگسال از 40 سانتی متر تا 50 سانتی متر است و طول تسمه نیز از 125 سانتی متر به بالا!

انواع ضربه گیر تردمیل : در بدنه تردمیل ها اجزایی وجود دارد که جلوی ضربات وارده از طرف تسمه به زانو و کمر فرد را می گیرند و این اجزا که ضربه گیر نام دارند عبارتند از : ضربه گیر کف ، ضربه گیر ASA و SDS!

نوع تنظیم شیب : در تردمیل های ما دو نوع تنظیم شیب داریم ؛ برقی یا دستی ! در تردمیل های شیب برقی کلیدهایی بر روی مانیتور قرار داده اند که با فشردن آن ها می توانید شیب را روی درجه دلخواه خود تنظیم کنید و در تردمیل های شیب دستی اهرمی در انتهای بدنه شان وجود دارد که با جابجا کردن آن می توانید شیب را تنظیم کنید البته برای تنظیم دستی شیب باید دستگاه حتما خاموش باشد.

و در آخر یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است که به اعتبار برند و کیفیت برند بستگی دارد. هرچه برندی که خریداری می کنید معتبر تر باشد گارانتی آن نیز معتبر تر است.

 

راهنمای خرید دوچرخه ثابت :

دوچرخه ثابت دستگاه ورزش هوازی برای شبیه سازی دوچرخه سواری در فضای آزاد است و برای افرادی طراحی شده است که برای از بین بردن چربی های نیم تنه پایین خود به جای دویدن ، رکاب زدن را انتخاب کرده اند. در هنگام خرید دوچرخه ثابت باید به نکات زیر توجه کنید :

برند ، استحکام شاسی ، تحمل وزن ، تنظیم صندلی ، تنظیم درجه سختی و گارانتی!

بهترین برندها در ایران در حال حاضر : آیرون مسترز ، پاندا اسپرت ، توربو فیتنس و جی کی اکسر و پروتئوس هستند.

استحکام شاسی و تحمل وزن : در دوچرخه ثابت ها وظیفه تحمل وزن به عهده شاسی دستگاه است و تحمل وزن را بر اساس میزان استحکام دوچرخه ثابت در نظر میگیرند؛ در نتیجه از میزان تحمل وزن دوچرخه ثابت می توان به میزان استحکام شاسی پی برد.

تنظیم صندلی : در دوچرخه ثابت ها صندلی به صورت افقی و عمودی و یا هردو قابلیت تغییر جهت دارند و دوچرخه ثابت هایی که قابلیت تغییر جهت صندلی هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی رو دارند بهتر هستند نسبت به مدل هایی که فقط در یک جهت قابلیت تغییر دارند.

تنظیم درجه سختی : دو نوع تنظیم درجه سختی داریم : دستی یا برقی ! تنظیم برقی درجه سختی این مزیت را دارد که دستگاه دارای برنامه های پیش فرض نیز هست در صورتی که تنظیم دستی درجه سختی این قابلیت را ندارد.

و در آخر گارانتی دستگاه ، که بستگی به برند انتخابی شما و کیفیت آن برند دارد ؛ هرچه برند با کیفیت تری انتخاب کنید ، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری نیز دریافت می کنید.

 

راهنمای خرید اسکی فضایی :

الپتیکال یا اسکی فضایی دستگاهی ست برای شبیه سازی کوهنوردی ! این دستگاه برای افرادی مناسب است که به دنبال چربی سوزی کل بدن خود هستند. قبل از خرید این دستگاه باید به : مارک ،شاسی ، استاندارد بودن طول گام و گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید.

بهترین برندهای اسکی فضایی : توربو فیتنس و پاندا اسپرت ، جی کی اکسر ، پروتئوس هستند که علاوه بر کیفیت خوب تولیداتشان، گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار معتبر و خوبی دارند.

طول گام اسکی فضایی ها باید استاندارد و متناسب باشد. کمترین طول گام در الپتیکال ها 25 سانتی متر و بیشترینش 35 سانتی متر است.

مواردی که گفته شد بر قیمت اسکی فضایی تاثیر مستقیم دارد و هرچه موارد بالا را در هنگام خریدتان بیشتر لحاظ کنید ، هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنید.

سخن آخر :

این راهنما برای شما عزیزان تهیه شده تا بتوانید هنگام خرید این دستگاه ها موارد مهم را بررسی کنید و خرید خوب و با کیفیتی داشته باشید؛ در نظر داشته باشید بهترین دستگاه ورزشی برای لاغری و چربی سوزی به ترتیب کالری سوزی بیشتر اول تردمیل و اسکی فضایی و بعد دوچرخه ثابت است! یعنی الپتیکال و تردمیل تقریبا از نظر چربی سوزی در یک سطح هستند اما کالری سوزی دوچرخه ثابت ، به نسبت این دو کمتر است.