شکم گردی در سفر یکی از لذت بخش ترین خاطرات را برای گردشگران می سازد. چشیدن طعم های متفاوت در هر اقلیم، یک تجربه خاص و مهیج است که بیشتر گردشگران به این بخش از سفر اهمیت بسیاری می دهند. ترکیه هر ساله میزبان سیل عظیمی از مسافران مختلف از سراسر جهان است. بنابراین شناخت بهترین غذاهای ترکیه برای مسافران استانبول و سایر شهرهای این کشور جذاب خواهد بود. استانبول یکی از شهرهای مهم و مشهور ترکیه است که درصد بالایی از گردشگران کشور به آن اختصاص دارد. با ما همراه باشید تا با کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو با بهترین غذاهای استانبول آشنا شویم و در ادامه نگاهی کوتاه به جاهای دیدنی استانبول داشته باشیم.

کباب از بهترین غذاهای ترکیه

یکی از بهترین غذاهای ترکیه انواع کباب های آن است که بیشتر مسافران، بدون امتحان طعم این کباب های بی نظیر خاک ترکیه را ترک نمی کنند. «دونر کباب» معروف ترین نوع کباب ترکی و از بهترین غذاهای ترکیه است که اگر آن در یکی از شهرهای این کشور امتحان کنید، هرگز طعم لذیذش را فراموش نخواهید کرد. «شیش کباب» نیز یکی از بهترین غذاهای ترکیه است و پیشنهاد می کنیم بعد از گشت وگذار در جاهای دیدنی استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه حتما این غذای محبوب را امتحان کنید.

یکی از بهترین غذاهای ترکیه که در دسته غذاهای سنتی این کشور قرار می گیرد، «کباب علی نازیک» است. به گفته مجله گردشگری نابرو این غذا ظاهری شبیه به بورانی بادمجان دارد و از غذاهای سالم ترکی محسوب می شود. یکی دیگر از کباب هایی که مجله گردشگری نابرو در بین لیست بهترین غذاهای ترکیه به شما معرفی می کند، «آدانا کباب» است. این غذا در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول بسیار محبوب بوده و ظاهری شبیه به کباب کوبیده دارد. چه چیزی لذت بخش تر از این که بعد از گشت وگذار در جاهای دیدنی استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه، خودتان را به یک آدانا کباب خوشمزه مهمان کنید. برای آشنایی با مواد تشکیل دهنده انواع کباب های ترکیه می توانید از راهنمایی مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

دیگر غذاهای ترکیه

لیست بهترین غذاهای ترکیه فقط شامل کباب ها نمی شود و این کشور تنوع غذایی مطلوبی دارد. «ایلچی کوفته» یا «کوفته مغزدار» یکی از محبوب ترین ها در لیست بهترین غذاهای ترکیه است و بسیار خواهان دارد.

به گفته مجله گردشگری نابرو بلغور گندم، گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه هستند. «منه من» یک نوع املت مخصوص ترکی است که بین مردم استانبول بسیار محبوب است. بدون شک این غذا نیز از بهترین غذاهای ترکیه محسوب می شود. «پیتزای ترکی» یا «لاهماجون» نیز در ترکیه بسیار مشهور و محبوب است. ظاهر آن با پیتزاهای معمولی متفاوت است و طعم دلچسب گوشت چرخ کرده و ادویه را هنگام چشیدن آن حس می کنید. «بورک» از بهترین غذاهای ترکیه است که ظاهری جمع جور دارد و لقمه ای ترد و دلچسب است. برای پخت بورک به «خمیر یوفکا» نیاز دارید. خبر خوب آنکه این خمیر در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی ایران نیز پیدا می شود.

برای آشنایی بیشتر با بهترین غذاهای ترکیه و مواد تشکیل دهنده هرکدام، پیشنهاد می کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و در آن عبارت بهترین غذاهای ترکیه را جستجو کنید.

شکم گردی در جاهای دیدنی استانبول

استانبول یکی از شهرهای محبوب ترکیه در بین گردشگران است و شکم گردی و همچنین رفتن به جاهای دیدنی آن، یک تجربه ناب برای هر مسافر محسوب می شود. بعد از معرفی بهترین غذاهای ترکیه، تصمیم داریم که به طور مختصر از جاهای دیدنی استانبول برای شما بگوییم تا لذت سفرتا را کامل کنید.

یکی از جاهای دیدنی استانبول که در دسته جاذبه های تاریخی این شهر قرار می گیرد، «قلعه یدیکوله» است. این قلعه عظیم در زمان حکوت عثمانی از مناطق مهم شهر محسوب می شد و قسمتی از آن خزانه داری و بخش سیاه چال آن زندان حکومت عثمانی بود.

«برج دختر» نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که در تنگه بسفر قرار گرفته و به همین دلیل بسیار تماشایی است. به گفته مجله گردشگری نابرو قدمت برج دختر بیش از هزار سال است و افسانه های شنیدنی بسیار در مورد آن وجود دارد.

«مسجد ایاصوفیه»، «آب انبار باسیلیکا»، «کاخ دلما باغچه»، «قصر توپکاپی»، «مسجد رستم پاشا» و… از دیگر جاهای دیدنی استانبول است که برای آشنایی با آن ها می توانید از اطلاعات مجله گردشگری نابرو استفاده کنید. امیدواریم از سفرتان به جاهای دیدنی استانبول و چشیدن طعم بهترین غذاهای ترکیه حسابی لذت ببرید.