در عکاسی از لباس برای فروشگاه الکترونیکی باید بهترین باشید و البته آنقدر جذاب که مشتری را ترغیب به خرید کنید. این همان تفاوتی است که می تواند بین یک فروشگاه الکترونیکی موفق و ناموفق ایجاد شود.

خوشبختانه عکاسی از پوشاک به اندازه عکاسی از جواهرات که نیازمندی بسیاری در توجه به جزییات در عین درخشش محصول دارد، نیست اما باید تمامی جنبه های عکاسی تبلیغاتی شما از پوشاک به نوعی باشد که مخاطب حس کند می تواند آن را از نزیک لمس کند! حال وقت آن است با ما گام به گام در آموزش نحوه عکاسی از لباس همراه باشید.

آموزش عکاسی از لباس

قدم اول: تصمیم بگیرید قرار است چطور لباس خود را در عکس به نمایش بگذارید

اولین تصمیمی که در آموزش عکس گرفتن از لباس لازم است بگیرید این خواهد بود که می خواهید محصول پوشاک شما چگونه به مخاطب نشان داده شود؟!

برای این کار دو تکنیک پرکاربرد در نحوه عکاسی از لباس وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم.



تکنیک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس



هنگامی که تصمیم به آموزش عکاسی از کالا و البته لباس دارید بهتر است فراموش نکنید هر چقدر بتوانید حس واقعی و حقیقی بودن را به مخاطبتان القا کنید، موفق تر خواهید بود. یکی از این ترفندهای عکاسی از پوشاک در واقعی نشان دادن محصولات استفاده از تکنیک مانکن نامرئی است.

آموزش عکاسی از لباس

بسیاری از خریداران پوشاک در فروشگاه های الکترونیکی انتظار دارند با دیدن عکس بتوانند لباس را هنگامی که پوشیده اند به راحتی تصور کنند تا انتخاب بهتری برای خرید خود بگیرند.

با خرید مانکن عکاسی می توانید این تصویر زیبا را در ذهن مخاطب خود بهتر ترسیم نمایید. البته خرید مانکن خیال شما را از پیدا کردن مدل های واقعی برای هر عکس که البته کار آسانی هم نیست راحت خواهد کرد. در استفاده از تکینک مانکن نامرئی در عکاسی از پوشاک می تواند با حذف پس زمینه به راحتی یک تصویر حرفه ای برای سایت خود داشته باشید. مثالی برای عکاسی از لباس با تکنیک مانکن نامرئی را در عکس های زیر مشاهده می کنید.

تکینک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ بیشتر بخوانید : آموزش تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ


استفاده از مدل در عکاسی از لباس



اگر بودجه عکاسی تبلیغاتی شما کافی است حتما یک مدل استخدام کنید. داشتن مدل در عکاسی از لباس برای سایت شما می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد. برای مثال مدل شما می تواند هر ژست و طوری که می خواهید بایستد و به عکس شما روح ببخشد. از این نوع نحوه عکاسی از پوشاک در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و به خصوص pinterest بسیار استفاده می شود.

در این تکنیک عکاسی تبلیغاتی نباید با توجه به ژشت های مدل، محصول خود را فراموش کنید. توجه داشته باشید خریداران می خواهند جزییات لباس را در حالی که آن را پوشیده اند تجسم کنند.

نور مناسب برای عکاسی از لباس

برای استفاده از این تکنیک البته نباید فراموش کنید که استخدام یک مدل حرفه ای برایتان بیشتر از خرید مانکن عکاسی خرج بر می دارد و البته زمان بندی مناسب با مدل می تواند کار را دشوار کند.

گام دوم: تجهزات مورد نیاز برای عکاسی از لباس را آماده کنید

وسایلی که برای عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از پوشاک نیاز دارید لزوما نباید گران قیمت باشند. حتی شما می توانید عکاسی از پوشاک با موبایل را نیز امتحان کنید و تصاویری جذاب برای فضای اینترنتی تهیه نمایید. در ادامه برخی از تجهیزات مناسب برای اینکار را به شما معرفی کرده ایم.



دوربین عکاسی



داشتن یک دوربین با لنز مناسب می تواند فرق بین یک عکس آماتور و حرفه ای را مشخص کند. دوربین های بدون آیینه برای عکاسی از لباس می توانند بسیار مناسب باشند. البته فراموش نکنید یک گوشی هوشمند مناسب هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

خرید دوربین عکاسی حرفه ای بیشتر بخوانید : معرفی چند دوربین عکاسی حرفه ای ارزان قیمت و محبوب در سال 2019!


نورپردازی



نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی از پوشاک بسیار مهم است. خریداران شما نیاز دارند تا تمای جزییات لباس را ببینند و این این کار با نورپردازی مناسب قابل انجام است. برای شروع می توانید از یک کیت نور خیمه عکاسی با سایز مناسب استفاده نمایید.

اگر تصمیم دارید از گوشی هوشمند خود برای عکاسی از پوشاک استفاده کنید، استفاده از از اتاق نور همچنان انتخاب مناسبی است چرا که نیازی به تنظیم حرفه ای لنز با نورپردازی نخواهید داشت.



پس زمینه مناسب عکاسی از لباس



علاوه بر نورپردازی، استفاده از پس زمینه مناسب هم اهمیت بسیاری دارد. پیشنهاد ما استفاده از یک پس زمینه سفید و بسیار تمیز است.



سه پایه عکاسی



برای عکاسی از محصولات و البته عکاسی تبلیغاتی، استفاده از سه پایه عکاسی می تواند بسیار به شما کمک کند و از لرزش دست جلوگیری نماید تا تصویر تار نشود.

راهنمای خرید سه پایه بیشتر بخوانید : راهنمای جامع انتخاب سه پایه


خرید مانکن عکاسی و یا استخدام مدل



همانطور که گفتیم استفاده از تکنیک مانکن نامرئی و خرید مانکن می تواند هزینه های شما را بسیار پایین بیاورد. و اما استخدام یک مدل در عین گران بودن می تواند سودمند هم باشد چرا که وجود مدل می تواند به عکس شما روح ببخشد.

گام سوم: آماده سازی لباس ها برای عکاسی

آماده کردن لباس ها برای انجام عکاسی می تواند کارهای شما را بسیار جلو بیندازد. زمانی که اینکار را درست انجام دهید نیازی به ادیت عکس بعد از تصویر برداری بسیار کم خواهد شد.

اتو کردن پوشاک را فراموش نکنید! در واقع این اولین کاری است که شما باید آن را انجام دهید. اینقدر این کار را انجام دهید تا هیچ بخش نامناسب و اتو نشده از لباس باقی نماند.

سعی کنید تمامی تنظیمات نورپردازی و جایگاه سه پایه دوربین خود را با توجه به محصول خود در عکاسی تبلیغاتی در هیمن مرحله تنظیم کنید. اگر از تکینیک مانکن نامرئی در عکاسی از پوشاک استفاده می کنید حتما پوشاندن آن ها با دقت و در اولین مرحله انجام دهید.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

گام چهارم: تنظیمات استودیو شما در عکاسی از لباس

اولین چیزی که باید دراین مرحله به آن توجه کنید این است که آیا قرار است از یک استودیو حرفه ای استفاده نمایید و یا یکی از اتاق های منزلتان را برای عکاسی از لباس با گوشی در نظر گرفته اید!؟ البته نگران نباشید این موضوع تا زمانی که نورپردازی و البته لنز دوربین مناسبی داشته باشید، مسئله مهمی نیست.

اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب و نصب پس زمینه مناسب عکاسی از لباس برای سایت شما است. وقتی که این کار را انجام دادید باید به فکر تنظیم نورپردازی مناسب و دوربین خود جهت انجام نحوه درست عکاسی از لباس باشید.

در نور پردازی برای عکاسی تبلیغاتی از لباس بهتر است از سه نور استفاده نمایید. برای شروع نور اول را در کنار دوربین خود و بر روی سوژه تنظیم کنید. این نور می تواند بسیار اساسی عمل کند.

نور دوم که به عنوان یک مکمل در این نورپردازی به شمار می رود باید نسبت به مانکن با زاویه 45 درجه قرار بگیرد و البته از نور اول فاصله مناسبی داشته باشد. و اما در آخر قرار گیری نور سوم بین مانکن و پس زمینه خواهد بود. در عکس زیر می توانید نحوه درست قرارگیری نور ها را در عکاسی از پوشاک ببینید.

نورپردازی در عکاسی از لباس

 

گام پنجم: تنظیمات دوربین در عکاسی از لباس برای سایت فروشگاهی



دهانه دیافراگم



از ترفندهای عکاسی از لباس می توان به تنظیم درست گشودگی دهانه دیافراگم اشاره کرد. بیشترین مقدار این فاکتور می تواند بین f/8 و f/11 باشد که در ایجاد زوم و فوکوس بیشتر بر سوژه به شما کمک کتد.



سرعت شاتر



سرعت شاتر پیشنهادی ما در این آموزش عکاسی از پوشاک چیزی حدود 1/25 است.



ایزو درعکاسی تبلغاتی از لباس



در این نوع از عکاسی، ایزو مناسب عددی بین 400 تا 800 خواهد بود. البته این موضوع از تعداد منایع نورپردازی که دارید تاثیر می پذیرد. اگر از نور خورشید استفاده می نمایید، ایزو می تواند 600 تا 800 باشد تا نویز های تصویر را کم کند.

مثلث نور دهی بیشتر بخوانید : نورپردازی حرفه ای با تنظیم ایزو،سرعت شاتر و دیافراگم

آموزش عکاسی از لباس برای سایت

گام آخر : عکس شما آماده است

حالا وقت آن است تا عکس مدل لباس خود را در سایت فروشگاهی و یا شبکه های مجازی خود منتشر کنید و تاثیر حرفه ای بودن در آن را ببنید. یادتان باشد عکاسی از لباس با گوشی هم امکان پذیر است اما اگر به درستی انجام شود، کسب و کارتان را با تحول رو به رو خواهد کرد.

آیا شما هم تجربه ای در عکاسی از محصولات داشته اید؟ اگر اینطور است حتما نظرات و تجربیات خودتان را در این خصوص برای ما بنویسید.