چگونه عکس های تبلیغاتی بهتری بگیریم؟
فرض کنید یک iPod جدید نانو را برای شما می فرستند تا از آن عکاسی تبلیغاتی کنید. چگونه شروع می کنید؟
پیش از هر چیز به اندازه ی آن فکر می کنید، در مرحله ی دوم به این فکر می کنید که چه کسی آن را خواهد خرید؟ در مرحله ی آخر نیز به این فکر می کنید که چگونه می توانید توجه مخاطب آن را جلب کنید و مزایای داشتن این iPod را نشان دهید.
شما باید اندازه و سبکی یا سنگینی این محصول را در عکاسی تبلیغاتی نشان دهید.
اولین تصویری که به ذهن می رسد این است که کسی آن را در دستش گرفته است و شما از نمای نزدیک انگشت شست را همراه با iPod نشان می دهید. دومین عکس این است که شما طول و عرض این محصول را با یک مداد یا شی دیگر مقایسه کنید.
نکته ی مهم این است که باید بتوانید هر آن چه را که خریدار می خواهد بداند، با استفاده از نور و ترکیب بندی، و زاویه ی مناسب نشان دهید.
در این جا به ذکر برخی از نکات برای عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت:
نور :
یکی از مهمترین عوامل در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی از محصولات، نورپردازی است. نورپردازی مناسب خروجی که از محصول شما ایجاد می شود را تغییر خواهد داد. در این جا سه نکته در مورد اینکه چگونه می توانید محصول خود را نورپردازی کنید ذکر خواهیم کرد.
1-نور پردازی با استفاده از رفلکتورهای کوچک
یک ترفند بسیار مفید برای نورپردازی محصول استفاده از رفلکتورهای کوچک DIY است. برای نورپردازی هر محصول می توانید از مجموعه ای از این رفلکتورها استفاده کنید. این رفلکتورها به راحتی از جعبه ها، کاغذهای بسته بندی هدیه که نقره ای رنگ هستند، و یا از فویل های آلومینیومی قابل ساخت می باشند. از این موضوع می توان برای برجسته کردن محصول در عکس استفاده کرد.
![آموزش ساخت رفلکتور در خانه](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/10/reflector-and-diffuser-150x150.jpg)
2-نور پردازی با استفاده از رفلکتور Gradient
اگر می خواهید محصولتان به طور غیر طبیعی مسطح به نظر نرسد و عمق داشته باشد، می توانید بین منبع نور و موضوع عکس یک دیفیوزر قرار دهید. با انجام این عمل سطح بازتابنده ی شما مانند یک آینه عمل خواهد کرد و شما برای دست یافتن به انعکاس مناسب باید از زاویه ی مناسبی عکس برداری را انجام دهید.
3- نکته ی دیگری که در نورپردازی می توانید از آن بهره بگیرید استفاده از نورهای رنگی برای نورپردازی محصول است.پس زمینه
بعد از نورپردازی آنچه می تواند عکس های شما را بهتر و برجسته تر کند، استفاده از پس زمینه های مختلف برای هویت دادن به محصولتان است.
1-تخته ی چوبییکی از پس زمینه های مناسب برای عکاسی تبلیغاتی استفاده از تخته های چوبی است که می توانید بر طبق نیاز آن را رنگ آمیزی نیز بکنید.
2-دیوار EL Bokehیکی از ترفندهای پیشنهادی برای پس زمینه، استفاده از دیوار ال بوکه است. این تکنیک ساده است اما در عین حال عکس های ویژه ای را ایجاد می کند. برای این کار می توانید از فویل آلومینیومی یا کاغذ بسته بندی هدیه استفاده کنید و آن را روی یک توپ بکشید. سپس آن را در پس زمینه قرار دهید و نور یک فلاش را به آن بتابانید. آنچه در عکس ظاهر خواهد شد مانند دیواری از بوکه ها است.
3- اقلام روزمره ی درون خانهنیاز نیست که شما تمام پس زمینه های خود را بسازید، برخی از پس زمینه ها را می توانید با استفاده از اشیا درون خانه ایجاد کنید.
![ساخت بکگراند](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/12/background-150x150.jpg)
ترکیب بندی
در نهایت دانستن اینکه چگونه ترکیب محصول اصلی با سایر محصولات می تواند عکس های جالبی ایجاد کند نیز مهم است. استفاده از یک ترکیب بندی مناسب در عکاسی تبلیغاتی سبب می شود توجه تماشاگر عکس جلب شود. مثلا می توانید برای بهتر نشان دادن یک فنجان چای در قاب عکس تعدای شکلات یا کیک قرارا دهید.
برای این کار باید فوکوس را به دقت تنظیم کنید. استفاده از قانون یک سوم می تواند به شما کمک کند تا کارهای شگفت انگیزی را ارائه کنید. این قانون به شما کمک می کند که چشم های بیننده ی عکستان به صورت طبیعی میان اجزای عکس چرخش داشته باشد. طبیعت متوازن قانون یک سوم به عکس شما جذابیت ویژه ای اضافه می کند.
زاویه ی دید مناسب
زاویه ی مناسب می تواند نگاه یک شات را تغییر دهد. باید زاویه ای را انتخاب کنید که در آن محصول به خوبی به چشم بیاید. ابتدا سعی کنید از نزدیک به عکاسی تبلیغاتی از محصول بپردازید. مثلا از یک قهوه ساز از نزدیک عکس بگیرید و سپس برای عکس بعدی خود نیمی از قهوه ساز را از قاب عکس حذف کنید. به این ترتیب می توانید مجموعه ای از عکس ها ایجاد کنید که دارای شخصیت و داستان هستند.
![](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/12/Untitled-1-150x150.jpg)
استفاده از سه پایه
برای عکاسی تبلیغاتی از محصولات بهتر است از سه پایه استفاده کنید. باخ استفاده از سه پایه ثبات بهتری خواهید داشت که این موضوع به شما تضمین می کند تا عکس های شما تار نشود. استفاده از سه پایه به خصوص در عکس هایی که از زوایای نزدیک ثبت می کنید لازم است.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- جعبه گشایی و نگاه نزدیک به گیمبال DJI Osmo Mobile 3
- آشنایی با زندگی نامه آیزاک آسیموف؛ نویسندۀ نامی قرن بیستم
- تصاویری از دفتر جدید گوگل در لندن
- اپل مکبوک پرو ۱۳ اینچ با نمایشگر رتینا را معرفی میکند
- بررسی Hands-On لنز سیگما 85mm f/1.4 DG DN Art
- میان عشق و بیگانگی
- انویدیا SLI را تا حد زیادی به پایان راه رساند
- عکاسی پرتره با کمک نور طبیعی
- جستجو و تسک منیجر در ویندوز 8 ساده تر می شود
- LUT چیست و چطور می توانید از آن استفاده کنید؟
- بررسی گلکسی A21s سامسونگ
- سرعت فوق العاده لودینگ Resident Evil 2 روی ایکس باکس سری ایکس را تماشا کنید
- به اشتراک گذاری آفلاین اپلیکیشن ها به پلی استور گوگل می آید
- محصولات " سان رامک " خورشیدی بر سر سفره مصرف کنندگان ایرانی
- آشنایی با سایت آی ماینر و فعالیت های آن
- CES 2012: مایکروسافت از کینکت مخصوص ویندوز پرده برداری کرد
- محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده مشهور افغانستان در ۷۶سالگی درگذشت.
- تنها کلید میانبر گوگل که باید به خاطر بسپارید
- بیش از 30,000 اثر هنری در پروژه کم نظیر Google Art
- عکس های هیپنوتیزم کننده از راه پله ی مارپیچی و حلزونی بوداپست
منبع : تیاندا