ابتدا باید شما را از اصول اولیه برای انتخاب دوربین DSLR برای فیلمبرداری آگاه کنیم:

DSLR چیست و چرا باید آن را برای فیلم خریداری کنید؟

DSLR مخفف digital single-lens reflex است که به معنی رفلکس تک لنز دیجیتال می باشد. این دوربین ها از یک طراحی خاص رفلکس استفاده می کنند که باعث می شود آنها نسبت به سایر دوربین های دیجیتال متفاوت باشند. این طرح به گونه ای طراحی شده است که اجازه ی عبور نور از لنز را می دهد به علاوه یک آینه  به عنوان مکانیزمی وجود دارد که عکس یا فیلم را به سنسور میرساند.این فناوری پیشرفته و با کیفیت در دوربین تعبیه شده است.

در دوربین های بدون آینه ، نور از لنز عبور می کند و به سمت سنسور حرکت می کند ، که به شما امکان می دهد نگاهی اجمالی از تصویر خود در صفحه نمایش داشته باشید.تفاوت عمده این است که استفاده از آینه ها در DSLR به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید بزرگتر کنید و عکس بگیرید.

این نکته را در خاطر داشته باشید اگر در حال خرید بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری هستید بدانید که DSLR ها به شما اجازه می دهند که در یکبار تا 30 دقیقه فیلمبرداری انجام دهید. اگر می خواهید ساعت ها ضبط کنید ، مجبورید دوباره دکمه ضبط را فشار دهید.

دوربین  DSLR برای فیلمبرداری

مزایای داشتن DSLR

1)حداقل تاخیر در زمان و عکس برداری ثابت

DSLR ها یک منظره یاب چشمی دارند که هنگامی که نور خورشید استفاده از صفحه LCD را سخت می کند ، بسیار مفید است.وظیفه اصلی منظره یاب نوری این است که به شما کمک کند تا موضوع خود را هنگام حرکت مشاهده کنید و بدون تاخیر آن را ثبت کنید.

2)می توانید موضوعات را به شیوه بهتری پیگیری کنید

با این دوربین ها هم میتوانید از سوژه های ثابت عکس برداری کنید و هم میتوانید از سوژه های پویا و در حال حرکت عکس بگیرید.اگر شما نمیخواهید حتی یک ثانیه را از دست دهید دوربین DSLR ، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود ، چه در حال عکس برداری از کودکان باشید،چه حیوانات وحشی ، رویدادهای ورزشی و یا نمایش ها.

3)کیفیت بالای تصویر

دوربین DSLR ترکیبی دقیق از یک پردازنده تصویر پیشرفته و یک CMOS بزرگ (کراپ سنسور یا فول فریم) است. سنسور برای تولید کیفیت بالای تصویر در انواع مختلف عکسبرداری است تا جزئیات کوچک از دست نروند.

اگر می خواهید بالاترین کیفیت را تحویل بگیرید ، باید دستگاه هایی با قابلیت ضبط 4K را در نظر بگیرید.

4)انعطاف پذیری

انعطاف پذیری یک دوربین به این معنی است که دستگاه چگونه می تواند شرایط مختلف را تحمل کند. با داشتن DSLR مجاز به انتخاب لنزها و فلاش های مختلف هستید.همچنین دیافراگم گسترده ی این دوربین ها با دوربین های دیگر قابل مقایسه نیست و همچنین شما قادر خواهید بود که سرعت شاتر و عمق میدان را تنظیم کنید.

بخش بعدی در مورد عواملی است که قبل از خرید بهترین دوربین باید در نظر بگیرید.

فاکتورهای مهمی که باید قبل از خرید بهترین دوربین DSLR برای فیلم برداری در نظر بگیرید

1)بودجه ی خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید چقدر حاضر به پرداخت هستید.امروزه گزینه های زیادی وجود دارد که می توانند به راحتی شما را گیج کنند.

2)لنزها

بسیاری از این دوربین های DSLR دارای یک لنز استاندارد هستند که برای فیلمبرداری بسیار خوب عمل می کند.کسانی که به ظاهر فانتزی یا پیشرفته لنزها اهمیتی نمی دهند و در عوض چیزی میخواهند که فیلم های با کیفیت ثبت کنند ، باید در لنزهای مناسب با بودجه مناسب سرمایه گذاری کنند.

3)ویژگی های اضافی

بسیاری از ویژگی های اضافی وجود دارد که دوربین های DSLR به آن می بالند و اینها به سلیقه شما و آنچه به آن نیاز دارید بستگی دارد. فیلترهای مختلفی در دسترس است ، حالتهای عکسبرداری ، ISO ، فوکوس پشت ، کنترل سایه روشن ها و غیره.

مهم نیست که کدام مدل را انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که کتابچه راهنمای کاربر را مطالعه کرده اید و در مورد ویژگیهای اضافی آگاه هستید. اگر ویژگی هایی وجود دارد که احساس می کنید غیر ضروری هستند ، می توانید برخی مدل های دیگر را امتحان کنید زیرا اگر ویژگی های اضافی کمتری ارائه شود ، قیمت کاهش می یابد.

4)لوازم جانبی اضافی

لوازم جانبی اضافی دیگری وجود دارد که ممکن است به محض دستیابی به دوربین DSLR برای فیلمبرداری به آن نیاز داشته باشید. لوازم جانبی زیادی مانند سه پایه ها ، لنزهای اضافی ، بندها ، کیف های دوربین و… وجود دارند. اگر تازه کار هستید و به تازگی یادگیری در مورد عکسبرداری و عکاسی را شروع کرده اید ، پیشنهاد می کنیم که همه را مطالعه کنید.

دوربین  DSLR برای فیلمبرداری 5)اطمینان حاصل کنید دوربین با لنزها همخوانی دارد

این یکی برای کسانی است که می خواهند یک دوربین جدید را برای لنزهای قدیمی خود خریداری کنند یا می خواهند فقط از لنزهای قدیمی خود استفاده کنند. شما می توانید این کار را انجام دهید زیرا بسیاری از مدل های جدید DSLR با لنز های قدیمی تر کار می کنند.

اگر لنزهای EF-S را بر روی بدنه دوربین EF سوار کنید ، می تواند آسیب عظیمی ایجاد کند. بنابراین حتما از قبل بررسی کنید تا به چیزی آسیب نرسانید. قبل از خرید دوربین و لنز حتما اطمینان حاصل کنید که لنز و دوربین با هم مطابقت دارند یا خیر.

در این بخش از مقاله برخی از بهترین های دوربین DSLR برای فیلمبرداری ارائه می شود. به یاد داشته باشید که لازم نیست حتما این مدل ها را تهیه کنید بلکه میتوانید مدل ها و مارک های دیگر را نیز بررسی کنید.

دوربین  های برتر DSLR برای فیلم برداری

1) Nikon D850

 

دوربین  DSLR برای فیلمبرداری مزایا:

-مجهز به سنسور فول فریم CMOS ( 45.7 مگاپیکسل) است.

-عمر باتری طولانی برای  گرفتن 1840 عکس در نظر گرفته شده است.

-ماژول فوکوس خودکار، حسگر های نورسنجی و پردازشگر اختصاصی فوکوس، مود ها و تنظیمات اختصاصی برای فوکوس خودکار در این دوربین گنجانده شده است.

-یکی از ویژگی های آن timelapse  با کیفیت 4k و8k است.اما متاسفانه ضبط این فیلم ها باتری را زود تمام میکند.

معایب:

-فوکوس خودکار تشخیص فاز را در Live View ارائه نمی دهد.

-تنظیمات نوردهی در صفحه لمسی وجود ندارد.

-اگر می خواهید عکس های با کیفیت بالا در استودیو یا در نور کم بگیرید ، بهترین دوربین برای شماست.

2) Canon EOS 5D Mark IV

بهترین دوربین  DSLR برای فیلمبرداری

 

مورد دوم در لیست ما ، یک مارک همیشه سبز است،کنون!

مزایا:

-یک حسگر  30.4مگاپیکسلی به همراه پردازشگر Digic6+و یک سنسور فول فریم  دارد.

-ضبط فیلم 4k و فوکوس خودکار Dual Pixel پیشرفت های قابل توجهی را نسبت به مدل قبلی نشان می دهد.

-D Mark IV5 یک فیلم درجه یک ضبط می کند.این دوربین فیلمبرداری DSLR برای همه عکاسان حرفه ای و بلاگران بسیار توصیه می شود.

معایب:

-وزن سنگینی دارد،ریت فریم به اندازه کافی بالا نیست و ISO بهبود یافته نیست.

بهترین دوربین فیلمبرداری کانن بیشتر بخوانید : بهترین دوربین های کانن برای فیلمبرداری

3) Canon EOS 80

برترین دوربین  DSLR برای فیلمبرداری مزایا:

-Canon EOS 80D قادر به فیلمبرداری با کیفیت بسیار خوب و دلپذیر برای چشم است. این مدل فوکوس اتوماتیک Dual Pixel را ارائه می دهد که بسیار دقیق است.

-سنسور 24 مگا پیکسلی با وضوح عالی ،فوکوس خودکار سریع و کارآمد و دارای پورت میکروفون و هدفون از مزایای این دوربین است.

معایب:

-زمان لازم است تا با سیستم فوکوس خودکار پیچیده  آن آشنا شوید و منوی آن سریع قابل تنظیم نیست.

4)Canon EOS-1DX Mark II

دوربین  DSLR برای فیلمبرداری مزایا:

-وقتی صحبت از فیلمبرداری می شود ، مزیت اصلی این دوربین ها پشتیبانی از فیلمبرداری 4kاست. ظرفیت ضبط ویدئوها 60 فریم در ثانیه است. علاوه بر این ، عکس های نهایی عملا نیازی به ویرایش تصویر ندارند تا مناسب به نظر برسند.

-به راحتی میتوانید به لطف Dual-pixel AF عکس های خود را در مرکز توجه قرار دهید.

معایب:

-تنظیمات فوکوس نیاز به تجربه و تمرین زیاد دارد،عملکرد صفحه ی لمسی محدود است و

-HDMI-out به 1080 محدود شده است.

-بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری در سفر و عکس های پشت صحنه میباشد.

تنظیمات فیلمبرداری با DSLR بیشتر بخوانید : چگونه با یک دوربین DSLR حرفه ای فیلمبرداری کنیم؟

5)Canon EOS 6D Mark II

دوربین  DSLR برای فیلمبرداری 2020

مزایا:

-Dual Pixel AF سرعت AF بسیار خوبی را ارائه می دهد. و با فیلم های فوکوس شده تحت تأثیر قرار می گیرید به خصوص در نمایشگرهای بزرگ.

-time-lapse با کیفیت 4K میگیرد.

-عمر باتری طولانی دارد.

-این دستگاه برای استفاده روزمره بهتر از عکسبرداری حرفه ای است. اگر می خواهید فیلم های با وضوح بالاتر را تهیه کنید ، بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید.

معایب:

-پورت هدفون ندارد،قالب وید ئویی 4K را ارائه نمیدهد و کنترل نوردهی با ISO به صورت دستی سخت است.

بهترین دوربین های 4K بیشتر بخوانید : بهترین دوربین های 4K در سال 2019

6-Nikon D7500

انواع دوربین  DSLR برای فیلمبرداری مزایا:

-نیکون D7500 با ضبط فیلم های 4K و فیلمبرداری پرجزئیات شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

-این مدل ماژول سنسور فوکوس خودکار پیشرفته Multi-CAM 3500 II را با تشخیص فاز TTL ، تنظیم دقیق و 51 نقطه فوکوس (15 سنسور نوع متقاطع و 1 سنسور دیافراگم f / 8) ارائه می دهد.

-کنترل آنها راحت است  و حالت دستی دارد و WIFI و بلوتوث هم دارد.

معایب:

-فوکوس خودکار Live View باید سریعتر باشد و اتصال SnapBridge نیاز به ویژگی های بیشتری دارد و عیب دیگر آن این است که فقط یک شکاف برای کارت حافظه دارد.

آیا شما نیز تجربه استفاده از دوربین DSLR برای فیلمبرداری را داشته اید؟ آن را در باکس نظرات با ما در میان بگذارید.