ترکیه کشوری اوراسیایی است که در منطقه خاورمیانه واقع شده و چندیست که در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد. این کشور زیبا به نوعی فصل مشترک قاره های آسیا و اروپاست از این رو فرهنگ آن نیز تلفیقی از شرق و غرب می باشد. کشور ترکیه در یکی از حساس ترین مناطق جهان به لحاظ جغرافیایی قرار داشته و دارای موقعیت راهبردی و بسیار خوبی می باشد. موقعیت بسیار خوب کشور زیبای ترکیه به همراه سایر مزیت های آن این کشور را به مقصد اول بسیاری از مهاجران ایرانی تبدیل کرده و آن ها را به فکر اخذ اقامت از طریق ویزای دانشجویی، خرید ملک در ترکیه یا خرید بیزینس در ترکیه انداخته است.

نظام حقوقی ترکیه شباهت های زیادی به نظام حقوقی اروپا دارد. برای مثال حقوق مدنی ترکیه از قانون مدنی سوئیس ، حقوق اداری ترکیه از فرانسه و قانون مجازات آن هم از ایتالیا گرفته شده است. ترکیه از جمله کشورهایی است که اخیرا در محصولات کشاورزی ، نساجی و امور مربوط به حمل و نقل و وسایل موتوری پیشرفت های زیادی داشته است. به عبارتی می توان بخش های اصلی اقتصاد ترکیه را در بخش های کشاورزی و صنعت شامل پارچه و لباس ، کشتی سازی و… دانست. یکی از مواردی که موجب جذابیت دریافت اقامت ترکیه شده، اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور است.

ویزای اقامت تحصیلی کشور ترکیه

اخذ ویزای تحصیلی ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت در هر کشور محسوب می شود و هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان به دلیل سطح بالای دانشگاه های این کشور، خدمات مناسب آن ها وهمچنین هزینه پایین دانشگاه های ترکیه نسبت به دانشگاه های اروپایی اقدام به اخذ اقامت از طریق ویزای تحصیلی این کشور می کنند.

دانشجویان ایرانی که در رشته های مورد علاقه خود موفق به قبولی در کنکور مقاطع بالاتر آن نشده اند می توانند تحصیلات خود را در کشور ترکیه ادامه دهند. یکی از شروط لازم برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همچنین قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه است. زبان تحصیل در اکثر دانشگاههای ترکیه زبان ترکی استانبولی است که اگر متقاضیان با این زبان آشنایی نداشته باشند دوره های رایگان یادگیری مخصوص برای آن ها برگزار می گردد.

همه دانشجویان بین المللی جهت اخذ ویزای دانشجویی خود باید به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری ترکیه درخواست داده و سپس شخصا برای ویزا و همچنین قرار ملاقات به صورت آنلاین درخواست دهند. دانشجویانی که در هر موسسه آموزش عالی در ترکیه پذیرفته شده اند، مجوز اقامت معتبر برای یک دوره 1 ساله را دریافت می کنند. جالب است بدانید که برخی از دانشگاه های ترکیه به صورت مستقیم با دانشگاه های معتبر جهان مثل دانشگاه هاروارد آمریکا در ارتباط هستند و از سیستم آموزشی این دانشگاه ها پیروی می­ کنند.

اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک

در حال حاضر دولت ترکیه برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران خارجی به خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی، فروش ملک در ترکیه را به عنوان یک قانون پذیرفته است. از طرفی قیمت زمین و ملک در ترکیه در قیاس با وضعیت تورم و قیمت املاک در ایران از وضعیت بهتری برخوردار بوده و مناسب تر است. همین عوامل سبب شده بسیاری از هموطنانمان اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه کنند. علاوه بر این با توجه به استقبال روزافزون گردشگران و دانشجویان بین المللی برای حضور در ترکیه، بدون شک در کنار هتل های این کشور، آپارتمان ها و خانه های خریداری شده توسط سرمایه گذاران ایرانی، گزینه خوبی برای اجاره و کسب درآمد مناسب از این طریق خواهد بود. حتی در حال حاضر برخی از ملک ها در ترکیه با گارانتی اجاره به فروش می رسند!

لازم به ذکر است قبل از خرید هر نوع ملک در کشورهای خارجی، با یک فرد آگاه یا یک وکیل قانونی مشورت کنید تا دچار ضرر و زیان های احتمالی نشوید. همچنین حتما قوانین مربوط به خرید ملک توسط اتباع خارجی را بررسی کنید و بندها و تبصره های آن را با دقت مطالعه کنید. با توجه به احتمال تغییر این قوانین همیشه اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه از این قوانین را مورد مطالعه قرار دهید. برای دسترسی به آخرین نسخه این قوانین تنها کافیست به سفارت کشور ترکیه رفته و آخرین نسخه را درخواست کنید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید بیزینس

کسب و کارهای مختلفی در این کشور وجود دارد که بسته به علاقمندی هر شخص می تواند متغیر باشد. فعالیت برخی از این کسب و کارها در حوزه های مختلفی از جمله شرکتهای تولید نمک، افتتاح آژانس مسافرتی و … قرار دارند.

برای آغاز یک کسب و کار جدید در ترکیه و اخذ اقامت از طریق خرید بیزینس در ترکیه باید مراحلی از جمله گرفتن ویزا برای استارتاپ، اجازه اقامت، دریافت گواهی سرمایه گذاری، انتخاب حوزه فعالیت، پروسه مربوط به مالیات و امور اداری، نحوه رشد یافتن کسب و کار و … را به دقت بررسی و سپری کنید.

در نهایت شما برای اخذ اقامت بی دردسر در کشور مورد نظر خود باید با مشاوران آگاه مشورت کرده و آشنایی کامل به تمامی مراحل انجام کار خود داشته باشید. شرکت مهاجرتی مهاجران یکی از معتبرترین و باسابقه ترین شرکت های مهاجرتی توانسته است در طول فعالیت بی نظیر خود همراه هموطنان و تمام فارسی زبانان سراسر دنیا بوده و رضایت آن ها را جلب کند.