دوربین بدون آینه sony a9

روند بازار نشان داده است که استقبال عمومی از دوربین‌های بدون آینه سونی توانسته جایگاه این برند را در میان دوربین‌های فول‌فریم، به دومین برند پرفروش جهان، پس از کانن ارتقا دهد. در پاسخ به این استقبال بی‌نظیر، سونی دوربین بدون آینه Sony a9 را معرفی کرد که ترکیبی از یک حسگر فول‌فریم ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS BSI در کنار فوکوس بسیار پیشرفته ۶۹۳ نقطه‌ای و فیلم‌برداری ۴K بی‌نظیر است. قابلیت‌های این دوربین، سونی a9 را به قوی‌ترین دوربین فول‌فریم جهان تا به امروز تبدیل کرده است که در واقع مرز میان دوربین‌های بدون آینه و DSLR را از بین برده است.

بدنه دوربین بدون آینه Sony a9

بدنه این دوربین شباهت زیادی به سری دوربین‌های a7 دارد، اما تفاوت‌های کاربردی خوبی نیز در آن دیده می‌شود که احتمالاً برای عکاسان حرفه‌ای جالب است. اولین تغییر، ترکیب دکمه‌های چرخان Drive و Focus Mode است. بنابراین دیگر نیازی نیست برای تغییر مد‌های فوکوس وارد منو‌های دوربین بشوید. هر دو دکمه چرخان Drive و تغییر مد‌های فوکوس می‌توانند قفل شوند تا از تغییر اتفاقی وضعیت جلوگیری شود.


فیلمبرداری ۴K UHD با نرخ ۱۰۰MB بر ثانیه

دوربین بدون آینه Sony a9 می‌تواند ویدئو‌های ۴K UHD (3840×2160 px) را با استفاده از کل سطح حسگر فول‌فریم خودش ضبط کند. به این ترتیب نرخ ضبط اطلاعات این ویدئو‌ها حدود ۲.۴ برابر اطلاعات مورد نیاز برای ویدئو‌های ۴K عادی و تقریباً هم اندازه نرخ اطلاعات ویدئو‌های ۶K است.

به همین دلیل ویدئو‌های ضبط شده توسط این دوربین تصویری بسیار شفاف با رنگ‌هایی فوق‌العاده طبیعی و دامنه رنگ بالا دارد. این دوربین می‌تواند ویدئو‌ها را روی کارت حافظه خودش ذخیره کرده یا خروجی HDMI فشرده نشده برای رکوردر اکسترنال ارسال کند. فرمت فیلمبرداری این دوربین X AVC HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برای ۴K است و همچنین می‌تواند با فرمت XAVC S HD و رزولوشن Full HD ویدئو‌های ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز ضبط کند.

دوربین بدون آینه Sony a9استفاده از سونی a9 در برابر کانن و نیکون

دوربین بدون آینه Sony a9 را نمی‌توان مدل جدیدی از دوربین‌های بدون آیینه سری a7 به شمار آورد و به وضوح مشخص است که خط تولید جدید سری a9 سونی در برابر دوربین‌های DSLR رده‌بالای کانن و نیکون برای عکاسان ورزشی و خبری محسوب می‌شود.

رقبایی مانند  Canon 1DX Mark II  و  Nikon D5 برای عکاسان خبری و ورزشی اهمیت زیادی دارند و سونی a9 قرار است این سطح از کاربران را به سمت خود بکشد. به نظر می‌رسد که امکانات این دوربین یک سر و گردن بالاتر از رقبای قدیمی خودش است و این احتمال می‌رود که به زودی به انتخاب نخست عکاسان حرفه‌ای در این شاخه تبدیل شود.