شرکت استرالیایی RODE در نمایشگاه فتوکینا 2016 میکروفون Rode VideoMic Me را به نمایش گذاشته که مخصوص تلفن های همراه مانند iPhone 7 یا تلفن های اندرویدی ساخته شده است. اگرچه این میکروفون جیبی کوچکی چندان جدید نیست، اما به دلیل کاربرد فوق العاده آن برای اغلب بازدیدکنندگان بسیار جذاب بود. خصوصا اینکه این روز ها به دلیل افزایش قدرت پردازش و رزولوشن ویدئو های قابل ضبط با تلفن های همراه، همواره صدا یکی از نقاط ضعف این دوربین ها به حساب می آید. به همین دلیل وجود محصولی با این کیفیت و حساسیت بالا و بدنه ای با وزن تنها 34 گرم بسیار مورد توجه قرار گرفت.

میکروفون Rodeمیکروفون Rode VideoMic Me می تواند صدای جهت دار را ضبط کند و به همین دلیل برای فیلم برداری با تلفن های همراه که رو به سمت خاصی گرفته می شوند فوق العاده است. حساسیت این میکروفون به گونه ای تنظیم شده که صدای روبرو را تا فاصله چند متری از دوربین به خوبی ضبط می کند که این فاصله برای ویدئو های سلفی و مصاحبه ها بسیار مناسب است. این میکروفون با استفاده از یک جک 3٫5mm در درگاه هدفون گوشی ها نصب می شود. نکته جالب در طراحی این هدفون، وجود یک درگاه پخش صدا روی خود میکروفون است که می توانید در زمان تنفس بین دو فیلم برداری، بدون جدا کردن میکروفون، با اتصال هدفون صدای خودتان به آن، به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید!

این میکروفون برای استفاده همراه با iPhone 7 فوق العاده است. بررسی تخصصی دوربین iPhone 7 را نیز بخوانید.

یک محافظ صدای باد نیز همراه با این میکروفون ارائه می شود که می تواند از خس خس صدای باد یا نویز زیاد در محیط های پر سر و صدا جلوگیری کند. این میکروفون 59 دلار قیمت گذاری شده و هم اکنون در فروشگاه های آنلاین ایرانی مانند تهران ملودی با قیمت حدود 200 هزار تومان عرضه می شود.