لنز های تیلت شیفت که تا همین چند سال پیش بیشتر برای عکاسی معماری و شهری مورد استفاده قرار می گرفتند، با فیلتر های دیجیتالی که در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ عرضه می شوند، کاربرد محدودتری پیدا کردند. اما کانن با معرفی لنز های تیلت شیفت جدیدش نشان داد که به بازار هدف جدید این لنز ها بی اعتنا نیست. عکاسی پرتره با لنز های تیلت شیفت، شاخه ای از عکاسی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این رو لنز های تیلت شیفت جدید کانن دیگر تنها برای کنترل پرسپکتیو و عمق میدان در عکس های مناظر و معماری استفاده نمی شوند و شما می توانید از این لنز ها با فواصل کانونی 50mm، 90mm، و 135mm برای مقاصد دیگر نیز بهره مند شوید.

لنز های جدید Canon TS-E 50mm f/2.8L Macro، TS-E 90mm f/2.8L Macro و TS-E 135mm f/4L Macro هر سه علاوه بر اینکه از سری لنز های تیلت شیفت هستند، دارای قابلیت عکس برداری از نزدیک یا ماکرو نیز می باشند و به دلیل استفاده از عدسی های پیشرفته UD و Molded Aspherical در ساختار آن ها، کیفیتی فوق العاده بالاتر از نسل قبلی این لنز ها دارند.

علاوه بر این، کانن در لنز های تیلت شیفت جدید خودش از پوشش ضد انعکاس SubWaveLength Structure Coating (SWC) روی لنز های TS-E 50mm f/2.8L  و  TS-E 135mm f/4Lو پوشش  Air-Sphere Coating (ASC)روی لنز های TS-E 50mm f/2.8L  و  TS-E 90mm f/2.8Lاستفاده کرده است. پوشش SWC تابش نور محیط روی عدسی های این لنزها را به حداقل رسانده و احتمال ایجاد فلر روی تصاویر را کاهش می دهد. پوشش ASC  نیز تکنولوژی جدیدی در زمینه پوشش های ضد بازتاب در لنز های کانن است که خصوصا روی نورهای پراکنده ای که به صورت اتفاقی وارد لنز می شوند مؤثر است و استفاده از آن موجب افزایش کنتراست و غلظت رنگ های تصویر می شود.

از جمله تفاوت های این لنز ها نسبت به نسخه های قبلی آن ها می توان به پیچ بزرگ تر تیلت شیفت و قفل حرکتی روی بدنه اشاره کرد که کار با لنز را ساده تر می کند. همچنین یک دکمه آزاد سازی قفل یا Lock-Release و یک مکانیسم قفل در حالت تیلت هم روی این لنز ها طراحی شده که می تواند لنز را در موقعیت تیلت صفر قفل کند. این طراحی جدید از حرکت های تیلت ناخواسته جلوگیری کرده و عکس برداری با آن ها را دقیق تر می کند.

قرار است هر سه لنز Canon TS-E 50mm f/2.8L Macro، TS-E 90mm f/2.8L Macro و TS-E 135mm f/4L Macro در ماه نوامبر وارد بازار شوند و قیمت تخمینی آن ها نیز حدود 2200 دلار خواهد بود. البته همان طور که خود وب سایت سازنده هم اعلام کرده است این قیمت تخمینی است و ممکن است در کشورهای مختلف و توسط فروشندگان مختلف متفاوت باشد. قطعا به محض معرفی و عرضه این محصولات در بازارهای جهانی می توانید آن ها را از وب سایت نورنگار تهیه کنید.