به نظر می رسد، نیکون در حال برنامه ریزی برای ساخت یک دوربین از سری دوربین های بدون آینه یا دوربین بدون آینه فول‌فریم می باشد. بحث ها و شایعات اینترنتی در این رابطه، پس از اینکه نیکون یک دوربین جدید را در اندونزی به ثبت رساند شدت یافته است.
گزارش قطعی مبنی بر اینکه آیا نیکون در نمایشگاه امسال فوتوکینا از این دوربین یعنی دوربین بدون آینه فول‌فریم رونمایی خواهد کرد یا نه در دست نیست. اما با توجه به شایعات پخش شده، دوربین بدون آینه نیکون دارای یک “سنسور بزرگ ” (احتمالا Full Frame) و همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از لنز‌های سری F (سری فول‌فریم لنز‌های نیکون) می‌باشد.
تنها چیزی که در حال حاضر به قطعیت می توان گفت این است که نیکون یک دوربین جدید را با نام “N1514” در آژانس ارتباطات اندونزی ثبت کرده است. با توجه به شایعات بدون آینه بودن دوربین، این خبر، چند ماه قبل از اینکه نیکون به طور رسمی ساخته شدن این دوربین را اعلام کند، پخش خواهد شد.
اگر نیکون بخواهد وارد بازی ساخت دوربین های فول فریم بدون آینه شود، احتمالا با توجه به وابستگی شدیدی که سونی با ساخت اولین دوربین بدون آینه فول فریم برای کاربران ایجاد کرده است بازخورد خوبی نخواهد داشت. همچنین باید در نظر داشت که “سنسور بزرگ” این دوربین با توجه به ترکیب فعلی آینه در دوربین های نیکون، می‌تواند به معنای دوربین های سایز APS-C هم باشد.
به هر صورت، اگر قرار باشد این دوربین در چند ماه آینده رونمایی شود، نیکون باید هرچه زودتر اطلاعات دقیق تری را در رابطه با این دوربین منتشر کند. در شبکه‌های اجتماعی برتر، همراه ما باشید تا به محض انتشار خبر قطعی درباره این دوربین از ان مطلع گردید.