خیلی از کاربران EOS 1D X mark II شرکت کانن را به واسطه سرعت بالای عکس برداری برای صحنه های اکشن می شناسند. زیرا این دوربین می تواند با سرعت 16 فریم بر ثانیه عکاسی کند. خود کانن این دوربین را یک ترکیب عالی از نوع آوری و ابداع نام گذاری کرده و این ویدیو معرف خوبی برای این عنوان است.

Russ Sanoian این ویدیو را با پشتیبانی فروشگاه Backscatter Underwater Video & Photo  در ایالت کالیفرنیا (که بزرگ ترین فروشگاه تجهیزات عکاسی زیر آب  در جهان است) گرفته است. Russ Sanoian غواص و عکاسی ماهر است و در این ویدئو سعی کرده قابلیت فیلم برداری 4K یا ویدیوی 4K در این دوربین را نمایش دهد.  او درباره این ویدئو می گوید “من قبل از 1D X mark II یک دوربین سونی 7R II داشتم، اما این دوربین می تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدیوی 4K را ضبط کند. حساسیت این دوربین حتی در ISO 25600 هم فوق العاده است و تصاویر آن کاملا بدون نویز و تمیز هستند. این ویدیو با اینکه با نور کم زیر دریا گرفته شده، فوق العاده است.”

Sanoian در مصاحبه با DPreview این دوربین را یک انتخاب فوق العاده ارزیابی می کند و معتقد است که برای عکاسی زیر آب بهترین دوربین موجود در جهان است. در حقیقت وقتی که این ویدیو ساخته شد Sanoian نتیجه گرفت که این برای فیلم برداری زیر آب حتی نسبت به دوربین های RED نیز ارجحیت دارد.