دوربین W100 نیکون که به نوعی می توان آن را ادامه سری دوربین های AW نیکون یعنی سری ضدآب و ضدضربه این شرکت به شمار آورد، در رنگ های بسیار متنوع و جذاب معرفی شد. دوربین نیکون Coolpix W100 بدنه عایق در برابر گرد و غبار نیز هست و می تواند تا عمق 10 متری زیر آب نیز دوام بیاورد. این دوربین در برابر سقوط غیرعمدی از ارتفاع 180 سانتی متری و همچنین تا دمای 10 درجه زیر صفر نیز مقاوم است.

بدنه دوربین W100 نیکون به گونه ای طراحی شده که کودکان بتوانند به راحتی آن را در دست بگیرند. رنگ های متنوع و خصوصا مدل طراحی شده با طرح های گرافیکی دریایی، یکی از جذاب ترین و شادترین طراحی های دوربین برای کودکان است و جالب اینکه وقتی آن را روشن می کنید، بسته به اینکه چه ساعتی از روز است یا مثلا چند عکس در آن روز گرفته اید، پیغام های خوش آمد متنوعی را نمایش می دهد.

این دوربین یک حسگر 13٫2 مگاپیکسلی CMOS دارد و به یک لنز زوم 3X با فاصله کانونی معادل 30-90 میلی متر مجهز شده است. این دوربین یک دوربین DSLR نیست و طبیعتا نمی توانید از لنز های حرفه ای نیکون مانند لنز AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED این شرکت  روی آن استفاده کنید، اما با قابلیت Dynamic Fine Zoom می توانید این زوم را تا 6 برابر نیز افزایش دهید. این دوربین به تکنولوژی SnapBridge اختصاصی نیکون نیز بهره مند شده و می تواند از طریق بلوتوث با دستگاه های تلفن همراه ارتباط برقرار کند. دیافراگم این لنز از نوع متغیر است و بین f/3.3 تا f/5.9 تغییر می کند و در آن از 6 عدسی در 5 گروه استفاده شده است.

از آنجا که این دوربین برای شناگران نیز کاربردهای فراوانی دارد، یک وضعیت به نام Underwater Face Framing در آن در نظر گرفته شده که می توان آن را تشخیص چهره زیرآبی نامید و برای عکاسی از شناگران در زیر آب بسیار کاربردی است. نمایشگر دوربین W100 نیکون 2٫7 اینچی با رزولوشن 230K و از نوع TFT است که اگرچه چندان زیاد نیست، اما برای یک دوربین کامپکت رده متوسط قابل قبول است.

نیکون هنوز قیمت دوربین CoolPix W100 را اعلام نکرده است، اما به محض عرضه، می توانید این دوربین را از نمایندگی های نورنگار تهیه کنید.