دوربین 5D Mark IV کانن چه برای فیلم برداران و چه عکاسان، به یک اندازه پیشرفت داشته و قطعا برای هر دو گروه جذاب خواهد بود.

 

 

دوربین 5D Mark IV

 

حسگر دوربین 5D Mark IV از نوع CMOS و دارای رزولوشن 30٫4 مگاپیکسل است. در قلب این دوربین نیز از یک پردازشگر DIGIC 6+ بهره گرفته شده است. به همین دلیل دوربین 5D Mark IV می تواند با سرعت 7 فریم بر ثانیه با فایل خام عکس برداری کند و بافر آن تا 21 فریم فایل خام و به صورت نامحدود فایل JPEG عکس برداری می کند.

 

همچنین این دوربین به عنوان اولین دوربین کانن، می تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. نکته مهم تر اینکه علاوه بر افزایش رزولوشن، این اولین دوربین فول فریم کانن است که به تکنولوژی اختصاصی Dual Pixel AF مجهز شده است. این همان تکنولوژی است که قبل تر در دوربین های 70D و 80D کانن استفاده شده بود و امکان فوکوس پیوسته را در هنگام تصویربرداری و همچنین عکس برداری در هنگام استفاده از LiveView فراهم می کند.

 

این دوربین دارای سیستم فوکوس پیشرفته 61 نقطه ای است. اگرچه تعداد نقاط فوکوس این دوربین مشابه همان نسخه قبلی یعنی 5D Mark III است، اما ظاهرا این دوربین از همان سیستم فوکوسی بهره می برد که پیش تر هم در دوربین پرسرعت EOS 1D X Mark II استفاده شده بود. 41 نقطه از این نقاط از نوع کراس یا ضربدری است و نقطه مرکزی آن حساسیت خودش را تا -3EV حفظ می کند.

 

دوربین 5D Mark IV

 

اما این نقاط تنها از نوع تشخیص فازی و برای عکس برداری پرسرعت است. علاوه بر این تعداد نقاط، در هنگام فیلم برداری یا عکس برداری در هنگام LiveView می توانید از قابلیت فوکوس Dual Pixel AF این دوربین استفاده کنید. این تکنولوژی امکان فوکوس خودکار در سرتاسر حسگر را به دوربین می دهد که برای تصویربرداران قابلیتی فوق العاده است.

 

دوربین 5D Mark IV نخستین دوربین کانن است که می تواند با رزولوشن 4096x2160 یا 4K تصویربرداری کند. همچنین ضعف بزرگ Canon 5D Mark III که امکان ضبط اسلوموشن با رزولوشن Full HD 1080p را نداشت، در دوربین 5D Mark IV ، با رزولوشن Full HD 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه جبران شده است. وجود رزولوشن 4K در این دوربین، امکان گرفتن خروجی عکس از هر صحنه فیلم با رزولوشن 8 مگاپیکسل را دارد.

 

دوربین 5D Mark IV

 

این دوربین دارای یک نمایشگر LCD با ابعاد 3٫2 اینچ است و رزولوشن آن برابر 1٫62 مگاپیکسل می باشد. این نمایشگر دارای تکنولوژی ضد انعکاس برای شفافیت بیشتر در زیر نور خورشید است. این نمایشگر از نوع لمسی است، اما همچنان به صورت ثابت طراحی شده و بازشو نیست. با توجه به قابلیت Dual Pixel AF در این دوربین، می توانید با لمس صفحه نمایش در هنگام فیلم برداری، روی هر نقطه از تصویر فوکوس کنید.

همانطور که حدس می زدیم در این دوربین، قابلیت ارتباط بی سیم WiFi، NFC و GPS نیز گنجانده شده است. بنابراین این دوربین برخلاف دوربین های قبل از خودش، می تواند به صورت بی سیم به تلفن های همراه هوشمند متصل شود و علاوه بر کنترل آن توسط اپلیکیشن دوربین، امکان انتقال تصاویر به کامپیوتر و تجهیزات هوشمند را نیز می دهد.