همان طور که می دانید نمایشگاه IFA 2016 در حال برگزاری است. شرکت کانن یکی از شرکت های فعال در این نمایشگاه است و دیروز دوربین پرچم دار سینمایی EOS C700 را معرفی کرد. این دوربین Super 35mm گران قیمت کانن 38 هزار دلار قیمت دارد و طبیعتا برای کاربران تازه کار چندان مناسب نیست. همان طور که در خبر های نورنگار خواندید هفته پیش این شرکت خبر عرضه دوربین Canon EOS 5D Mark IV را منتشر کرد. دوربین EOS C700 نیز همانند 5D Mark IV می تواند با رزولوشن 4K فیلم برداری کند و از سیستم فوکوس Dual Pixel AF استفاده می کند که سرعتی فوکوس بی نظیر در هنگام فیلم برداری دارد.

دوربین کانن C700

دوربین کانن EOS C700 مانند دوربین های عکاسی قطع متوسط به صورت ماژولار یا تکه تکه طراحی شده است و می توان ابزارهای جانبی این دوربین را در بالا یا پایین دوربین اضافه کرد. منظره یاب این دوربین از نوع الکترونیکی OLED EVP است و در ابعاد 0٫7 اینچی با رزولوشن 1080p طراحی شده است. اگرچه این دوربین به ارتباط بی سیم WiFi مجهز شده است و می توان انواع تنظیمات آن را از راه دور کنترل کرد، اما برای کنترل تنظیمات اصلی دوربین مانند تنظیمات سرعت شاتر، دیافراگم، حساسیت، اسلوموشن و غیره می توان از دکمه های کناری دوربین هم استفاده کرد. در کنار این دوربین یک نمایشگر 3 اینچی نیز قرار گرفته که تنظیمات دوربین را نشان می دهد.

Canon EOS C700 Noornegar (2)این دوربین برای ضبط ویدئو های 4K خام با سرعت 120 فریم بر ثانیه، از یک وسیله جانبی به نام Canon Codex Digital Raw Recorder استفاده می کند که آن نیز دیروز همراه با خود این دوربین معرفی شده است. اما EOS C700 نیز مانند Canon 5D Mark IV می تواند فرمت خام را روی کارت حافظه CFast که روی خود دوربین قرار می گیرد هم ضبط کند. البته ویدئو های 4K در این صورت تنها تا 60 فریم سرعت خواهند داشت اما سرعت ویدئو های 2K این دوربین تا 240 فریم نیز می رسد که اسلوموشن فوق العاده ای است.

دوربین کانن C700در این دوربین از فیلتر های ND داخلی 2، 4 و 6 استاپ استفاده شده و از آنجا که فیلتر های ND این دوربین از نوع دو موتوره است، می توانند در ترکیب با هم به فیلتر ND 8 و 10 استاپ هم تبدیل شوند.

امکان ضبط ویدئو های خام با گستره دینامیکی 15 گام و همچنین امکان کنترل انتخابی گاما و Log Curve در این دوربین، EOS C700 را به یکی از بهترین دوربین ها برای فیلم برداری سینمایی تبدیل می کند.