بسیاری از تلفن های همراه که این روز ها وارد بازار می شوند، دارای امکانات فیلم برداری خوبی هستند و اغلب می توانند با رزولوشن Full HD و همچنین سرعت های اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. اما جدای از مساله نویز در محیط های کم نور، مشکل عمومی فیلم برداری با این تجهیزات لرزش شدید آن هاست. این همان مشکلی است که لرزشگیر DJI Osmo Mobile می تواند به خوبی آن را برطرف کند.

شرکت DJI که در ساخت گیمبال ها (لرزشگیر) و تجهیزات فیلم برداری هوایی شهرت بسیاری به دست آورده، نسخه جدیدی از لرزشگیر موفق Osmo را با نام Osmo Mobile ارائه کرده است که بدون دوربین همراه آن، تنها یک موتور لرزشگیر سه محوره است و می تواند لرزش ناشی از تلفن های همراه را به خوبی خنثی کند. دهانه لرزشگیر DJI Osmo Mobile یک نگه دارنده قابل تنظیم برای انواع گوشی های تلفن های همراه است. ویژگی بسیار مهم این وسیله در نحوه اتصال نرم افزار آن به اپلیکیشن DJI GO است که می تواند توسط قابلیت اتصال بی سیم بلوتوث با مصرف بسیار جزئی به دوربین موبایل متصل شود و کنترل کامل آن را در دست بگیرد.

dji-osmo-phone-noornegar (4)

در این وسیله قابلیتی به نام Active Track قرار گرفته که شرکت DJI قبلا آن را در پهپاد های نسل جدید خودش مانند DJI PHANTOM 4 Professional  نیز به کار گرفته بود. با استفاده از Active Track می توانید دور سوژه ای که می خواهید از آن فیلم برداری کنید یک کادر بکشید تا گیمبال Osmo Mobile با چرخش در تمامی جهت های ممکن، سوژه را دنبال کرده و پیوسته آن را در مرکز تصویر نگاه دارد.

لرزشگیر DJI Osmo Mobile

چرخش این وسیله به صورت کاملا بدون لرزش انجام می شود و می تواند به صورت چرخش خودکار در جهات مختلف، با گرفتن 9 عکس پی درپی، یک عکس پانوراما با رزولوشن بالا و باکیفیت را ثبت و ذخیره کند. البته می توانید با استفاده از ابزارهای جانبی که برای Osmo Mobile ارائه شده است، این دوربین را روی سه پایه های عکاسی نیز ثابت کنید. تجهیزات جانبی این وسیله تنها محدود به تجهیزات عکاسی نمی شود و می توانید با تجهیزات جانبی مخصوص اتصال آن به دوچرخه، موتورسیکلت یا اتومبیل، لرزشگیر DJI Osmo Mobile را تبدیل به یک دوربین اکشن مانند GoPro کنید تا از زاویه های خاص برایتان فیلم برداری کند.

لرزشگیر DJI Osmo Mobileباتری

دوربین Osmo Mobile برای هر بار شارژ کامل که حدود 2٫5 ساعت طول می کشد، می تواند تا 4٫5 ساعت شارژدهی کند و البته امکان استفاده از باتری های یدکی را نیز دارد.

لرزشگیر DJI Osmo Mobile تنها 500 گرم وزن دارد و با تلفن های همراه هوشمندی که اندازه عرض آن ها بین 2٫31 تا 3٫34 اینچ است (5٫86 تا 8٫48 سانتی متر) سازگاری دارد. این لرزشگیر از امروز در بازار های جهانی با قیمت 299 دلار به فروش می رسد.