هنوز مدت زیادی از زمانی که شرکت المپوس دوربین PEN-F خود را معرفی کرده سپری نشده است و اکنون این شرکت در نمایشگاه فتوکینا 2016 اقدام به معرفی دوربین مشابه ارزان قیمت تری با همان ظاهر کلاسیک نموده است. این دوربین الیمپوس Pen E-PL8 نام دارد و از سری دوربین های میکرو چهارسوم این شرکت محسوب می شود. همچنین این دوربین از حسگر جدید TruePicTM VII، لرزشگیر تصویر 3 محوره و طیف حساسیت 100 تا 25600 نیز بهره می برد.

دوربین الیمپوس Pen E-PL8با در نظر داشتن این نکته که زمان زیادی از ورود سری PEN المپوس نمی گذرد، اما متاسفانه هنوز دوربین الیمپوس Pen E-PL8 توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K را ندارد، که برای یک دوربین مدرن عجیب است. به عنوان مثال اکنون حتی دوربین 330 دلاری میکروچهار سوم شیائومی هم می تواند با فرمت 4K فیلم بگیرد و برای یک دوربین با 500 دلار قیمت این مسئله کمی دور از ذهن است. البته شما می توانید از این دوربین برای ثبت ویدئوهایی با کیفبت 1080p با سرعت های 24 و 30 فریم در ثانیه استفاده نمایید. به علاوه این دوربین مجهز به WiFi داخلی نیز بوده و از آن طریق خواهید توانست با استفاده از برنامه کاربردی المپوس، تصاویر را به گوشی هوشمند و تبلت خود منتقل کنید.

olympus-pen-1دوربین الیمپوس Pen E-PL8 از ماه اکتبر با قیمت 550 دلار برای بدنه و 650 دلار به همراه لنز 14-42mm وارد بازار خواهد شد. به نظر می رسد این دوربین برای عکاسانی که به دنبال دوربین های شیک ولی کوچک هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود.