فوجی دو لنز جدید برای مانت G خودش معرفی کرد. مانت G در واقع مانت دوربین های مدیوم فرمت این شرکت است که پیشتر معرفی دوربین بسیار پیشرفته GFX 50S آغاز شده بود. دوربین Fujifilm GFX 50S یک دوربین قطع متوسط یا مدیوم فرمت از شرکت فوجی است که فوجی آن را در نمایشگاه فتوکینا 2016 معرفی کرد. این دوربین یک حسگر CMOS با رزولوشن 51.4 مگاپیکسل دارد همچنین این شرکت یک آداپتور هم معرفی کرده که با آن می توان از لنز های لارج فرمت قدیمی فوجی روی این دوربین جدید استفاده کرد. لنز  GF 23mm F4 R LM WR روی این دوربین مدیوم فرمت تصویری معادل فاصله کانونی 18mm را نمایش می دهد و از یک موتور فوکوس خطی برخوردار است. این لنز با دیافراگم 9 پره ای مدور، عدسی های پیشرفته ED، Super ED و Aspherical و پوشش Nano GI روی عدسی ها، یکی از پیشرفته ترین لنز های مدیوم فرمت به شمار می رود. این لنز در برابر بارش باران عایق بوده و می تواند عملکرد خود را تا 10 درجه زیر صفر حفظ کند.

GFX 50S Lens

لنز دیگر فوجی GF 110mm F2 R LM WR است که دقیقا مانند قبلی عایق در برابر رطوبت، دارای موتور خطی و دارای دیافراگم 9 پره ای مدور است و در آن از 3 عدسی ED و یک عدسی Super ED استفاده شده است. فاصله کانونی این لنز روی دوربین GFX 50S معادل 87mm است و همزمان با لنز قبلی، از ماه آینده وارد بازار می شود. قیمت این لنز 2800 دلار است و لنز قبلی نیز 2600 دلار قیمت گذاری شده است. هر دوی این لنز ها را می توانید با سفارش قبلی از وب سایت نورنگار تهیه کنید.

اتفاق های جدید در دنیای دوربین های مدیوم فرمت باعث شده تا شرکت های مختلف، عرضه این دوربین ها و تجهیزات جانبی مانند لنز ها را بسیار جدی بگیرند.