اگر از علاقه مندان به اخبار دنیای عکاسی باشید حتما به خاطر دارید که در سال 2015 شایعه های زیادی درباره احتمال پایان فعالیت سامسونگ در حوزه دوربین عکاسی به گوشتان خورده است که البته این شرکت آن زمان بعد از پخش شدن این شایعه آن را تکذیب کرد و اعلام نمود که فعالیتش را در این حوزه همچنان ادامه خواهد داد.

اما اخیرا اخبار جالبی منتشر شده است که خلاف این ادعا را ثابت می کند، گویا یکی از مقامات این شرکت در مصاحبه با یک سایت اعلام کرده است که سامسونگ دیگر هیچگونه دوربین دیجیتالی تولید و به بازار عرضه نخواهد کرد، اما همچنان فعالیت خود را با یک محصول دوربین محور ادامه خواهد داد که البته هنوز درباره این محصول هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.

با این که شرکت سامسونگ هنوز این خبر را تایید نکرده است اما شواهد موجود حاکی از صلاحیت این خبر است چرا که سامسونگ علاوه بر کنار کشیدن خود از برخی بازارها، روند تولید چند مدل از دوربین های دیجیتال خود را متوقف کرده است.

این مقام ناشناخته از سامسونگ در ادامه افزود:



“سامسونگ دیگر توانایی رقابت با کمپانی های رقیب خود را ندارد و گوشی های مجهز به دوربین های قدرتمند سامسونگ نیز فروش محصولات این شرکت را تحت الشعاع خود قرار داده است. در این بازاری که حتی حال و روز شرکت های بزرگی همچون کانن و نیکون که سابقه شان به بیش از 100 سال نیز می رسد، تعریف چندانی ندارد دیگر تولید دوربین های دیجیتال توسط سامسونگ هیچ توجیه منطقی نخواهد داشت و از اتخاذ این تصمیم نباید زیاد تعجب کرد.”