عکاسان پرتره معمولا در استودیو و با نور کنترل شده عکاسی می‌کنند، که هر یک از پیکسل‌ها باید حساب شده باشد، یعنی هرچقدر حجم فایل بیشتر باشد، بهتر است…

 

در بالاترین درجه‌ی عکاسی پرتره، در حال حاضر فقط چند دوربین بدون‌آینه موجود هستند. در این قیمت می‌توانید موارد پیشنهادی ما از بین بهترین مدل‌ها را مشاهده کنید.

 

Hasselblad X1D 50c

مگاپیکسل: 50
اندازه حسگر: فرمت قطع متوسط (44 در 33 میلی‌متر)
وزن: 725 گرم (25.6 اونس)

 

 

اگر لیست بهترین دوربین‌های بدون‌آینه در سال 2018 را تا اینجا دنبال کرده باشید، یعنی حتما با جیب پر مطالعه می‌کنید! اشتباه نکنید، مدل Hasselblad X1D 50c در بین دوربین‌های بدون‌آینه، فاخرترین مدل و بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی پرتره محسوب می‌شود.

 

بیایید فقط برای یک لحظه، قیمت آن را نایدیده بگیریم و بر روی این محصول تمرکز کنیم. یک دوربین دیجیتالی با حسگری در سطح جهانی که اندازه آن تقریبا دوبرابر دوربین فول فریم (35 میلی‌متری)، با بدنه‌ای کوچکتر و سبکتر از اکثر پرچم داران DSLR است.

 

مدل Hasselblad X1D 50c حقیقتا تنها یک رقیب دارد و آن هم یک دوربین فرمت متوسط بدون‌آینه‌ی دیگر، یعنی Fujifilm GFX 50S است. ارزان‌تر است، لنزهایی بیشتر با قیمت‌های مناسب‌تری دارد و همچنین دوربینی بی‌نظیر برای عکاسی پرتره، اما با این وجود، Hasselblad X1D 50c دوربین بهتری است.

 


نمونه JPEG مدل Hasselblad X1D 50c | Rick Birt


 

اگر می‌خواهید دلیل این موضوع را بهتر درک کنید، این بازبینی Hasselblad X1D را مطالعه کنید. این مقاله توسط عکاس پرتره‌ای ارائه شده است که با تمامی دوربین‌های بدون‌آینه‌ی با بالاترین وضوح، کار کرده است.

 

نباید هیچ دوربینی را از ظاهر آن قضاوت کرد، اما نادیده گرفتن زیبایی این Hasselblad، کار بسیار سختی است. برای دوربینی که از تکنولوژی بسیاری برخوردار است، بدنه‌ی آلومینیومی آن (دست ساز سوئدی) بسیار زیباست و با داشتن چند دکمه روی بدنه، حس شگفت‌انگیزی را به عکاس منتقل می‌کند.

 

مدل Hasselblad X1D 50c، با اتصال لنز، تقریبا هم اندازه و هم وزن با یک DSLR حرفه‌ای به همراه لنز است، پس به راحتی دوربینی که با آن در حال عکاسی هستید را فراموش خواهید کرد و این امر باعث می‌شود تا حداقل، انتظار شما از عملکرد عکاسی، بیشتر شود.

 

فوکوس خودکار آن به یک DSLR سطح مبتدی شباهت دارد، سریع نیست، اما خیلی هم کند نیست. بر اساس آخرین بروزرسانی های سیستم عامل، حالا می‌توانید با استفاده از LCD جلویی با صفحه لمسی و حرکت دادن انگشت خود بر روی آن، نقطه فوکوس را تغییر دهید، که سرعت عکاسی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

برخلافه اکثر دوربین‌های بدون‌آینه‌ی دیگر در لیست، سیستم منو مدل Hasselblad X1D 50c، بسیار ساده است. بخشی از این امر، به دلیل قابلیت‌های تقریبا کم دوربین می‌باشد، این یک دوربین بدون‌آینه است که برای انجام یک کار طراحی شده است و آن کار، گرفتن تصاویری شگفت انگیز است.

 


نمونه عکس گرفته شده با X1D


 

کیفیت عکس بی‌نظیر است، واضح، با جزئیات بالا و کنتراست مناسب، صاف و تقریبا هر صفتی که بتوان به بهترین عکس دیجیتالی از یک دوربین بدون‌آینه، نسبت داد!

 

 

بررسی دقیق‌تر این دوربین را بخوانید.

 

این حسگر CMOS 50 مگاپیکسلی، رنگ پوست را به طرزی باورنکردنی و بی‌همتا ثبت می‌کند. با بهره‌مندی از محدوده دینامیک غول‌آسای آن، می‌توانید انتقال از تن روشن به تیره را بدون نویز تجربه کنید، که از یک دوربین دیجیتالی، پیشی می‌گیرد.

 

Hasselblad X1D 50c، بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی پرتره است. اگر می‌توانید هزینه آن را متحمل شوید و از وضوح و کیفیت تصویر آن، در کار خود استفاده کنید، در مقایسه با دوربین‌های قطع متوسط دیگر، بهترین انتخاب است.

 

فقط به خاطر داشته باشید که که این دوربین به خودیه خود گرانقیمت است و برای تهیه‌ی لنزهای Hasselblad XCD شاید محبور باشید اجزای حیاتی بدن خود را نیز بفروشید.