برندسازی فرآیندی است که باید همواره به درستی و با هوشمندی بالا انجام شود. شما به راحتی می توانید با انجام بازنگری و اطمینان از اختصاص زمان مناسب برای انتخاب هویتی که می خواهید برای کسب و کار خود انتخاب کنید، از این اشتبا ها اجتناب کنید. با داشتن یک برند قابل اعتماد، لوگوی مناسب و طراحی عالی، شما می توانید مشتری های بیشتری را جذب کنید و رزرو های بیشتری را برای عکاسی داشته باشید.

 

به عنوان یک عکاس، فکر می کنیم که دلیل اصلی برای اینکه یک مشتری ما را انتخاب کند این است که عکاسی ما عالی است و این در حالی می باشد که عکس های ما تنها بخشی از فرآیند تصمیم گیری مشتریان بالقوه ی ماست.

 

چندین عامل مختلف دیگر نیز وجود دارد که زمانی که یک مشتری معمولی می خواهد یک سرویس تجاری مانند عکاسی را اجاره کند به آن ها در تصمیم گیری خود توجه می کند. یکی از راه هایی که با آن می توان توجه یک مشتری بالقوه را جلب و ذهن او را مدیریت کرد، داشتن یک برندسازی و داشتن یک برند عالی است. با این حال، زمانی که برای اولین بار وارد جاده ی مطرح کردن ناممان به عنوان یک عکاس می شویم، اشتباهات رایج کوچکی را انجام می دهیم. در اینجا مواردی که تازه کارها باید در هنگام برندسازی و انتخاب برند تجاری از آن ها اجتناب کنند را بیان می کنیم.

 

داشتن یک لوگوی آماتور

هنگامی که برای نام خود فرآیند برندسازی را شروع می کنید، ممکن است اولین طرحی که به عنوان لوگوی تجاری خود به ذهنتان می آید را انتخاب نمایید. هنگامی که خود یک لوگو را برای برند تجاری خود انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که طراحی آن آماتور نباشد. شاید بهترین کار این باشد که انجام این کار را به یک شخص حرفه ای بسپارید.

 

بازار کار عکاسان

 

انجام طراحی توسط شخص دیگر لزوما نیاز به صرف هزینه ی زیاد ندارد (شما می توانید در سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند طراح هایی با دامنه ی دستمزد مختلف پیدا کنید) و با انجام این کار تمام تفاوت هایی که لازم است در ذهن مشتری های جدید به وجود بیاورید را ایجاد خواهید کرد.

 

انتخاب لوگو ازین جهت اهمیت دارد که قرار است هویت تجاری یا هنری شما را بیان کند و قرار نیست به سرعت تغییر کند. در نتیجه در انتخاب آن دقت کنید.

 

عدم وجود یکپارچگی در سرتاسر برند تجاری

 

هنگامی که یک برند را می سازید، لازم است که در مورد طرح هایی که انتخاب می کنید توجه بسیار زیادی داشته باشید. جنبه های طراحی مانند رنگ و فونت نشانه های ذهنی خاصی را در مشتری های بالقوه ایجاد می کنند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که عکاسان مرتکب می شوند ساخت برندی است که بین آن و ابزارهای بازاریابی آنلاین و چاپی، که در اختیار دارند هماهنگی لازم وجود ندارد.

 

اگر وب سایت شما دارای یک قالب رنگی خاص است، از همان رنگ ها برای کارت های بازاریابی، شبکه ی اجتماعی و تبلیغات استفاده کنید. به طور مشابه، از فونت هایی استفاده کنید که مکمل هم و حرفه ای هستند و اطمینان حاصل کنید که از فونت هایی استفاده می کنید که همواره به آن ها علاقه خواهید داشت. تغییر برند عملی متقلبانه است و اغلب باعث می شود که مشتریان بالقوه اعتماد خود را به شما از دست بدهند.

 

تحقیق نکردن در مورد رقیب ها

 

ساخت نام تجاری و هنری برای عکاسی

 

عکاسی یک بازار اشباع شده است. این بدان معنی است که اغلب عکاسان باید در بازار محلی خود رقابت کنند. هنگامی که شروع به برند سازی برای نام تجاری یا هنری خود می کنید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در مورد رقیب ها و اینکه آن ها چه کاری را خوب انجام می دهند و از چه چیزهایی اجتناب می کنند تحقیق نمایید. انجام تحقیق از رقیب ها نه تنها موجب درک بیشتر از بازار محلی می شود بلکه به شما کمک می کند تا در مورد نوع مشتری هایی که می خواهید یا نمی خواهید برای آن ها عکاسی انجام دهید هم درک بهتری داشته باشید.