تامرون به طور رسمی لنز 75-28 میلیمتر F2.8 Di III RXD  را دیروز به نمایش گذاشت. این دفعه مشخصات، تاریخ عرضه و اطلاعات قیمت برای این لنز ارائه شد. این محصول، اولین لنز از طرف یکی از شرکت های سه گانه ی مستقل (تامرون، سیگما و توکینا) برای مانت Sony FE است.

 

مهندسان شرکت تامرون در طراحی لنز 75-28 میلیمتر F2.8 Di III RXD بر روی سه فاکتور تمرکز کرده اند: کیفیت اپتیک، حمل آسان و فوکوس خودکار بی صدا. وزن این لنز، 550 گرم و طول آن تنها 11.6 سانتی متر و جنس بدنه ی آن به جای فلز از پلی کربنات است. استفاده از پلی کربنات باعث شده که این لنز وزن کمی داشته باشد. همچنین این لنز در برابر رطوبت مقاوم است و می توانید در وضعیت های جوی نامناسب از آن به راحتی استفاده کنید.

 

از نظر اپتیکی، لنز 75-28 میلیمتر F2.8 Di III RXD دارای 15 المان در 12 گروه است. این عدسی ها شامل XLD (پراکندگی نوری خیلی کم)، LD (پراکندگی نوری کم)، GM (عدسی قالبی غیرکروی) و دو عدسی غیرکروی ترکیبی (hybrid aspherical ) هستند که طبق گفته ی تامرون، طوری چیدمان شده اند که انحراف رنگی و اندازه ی لنز را به حداقل برسانند.

 

 

همانطور که در نام لنز 75-28 میلیمتر F2.8 Di III RXD ذکر شده، این شرکت از استپ موتور برای فوکوس خودکار بسیار سریع و بی صدا (Rapid eXtra-silent stepping Drive) در این لنز استفاده کرده است. این استپ موتور، فوکوسی دقیق، سریع و بی نهایت آرام را به ارمغان می آورد که تامرون ادعا کرده است که در هنگام ضبط ویدئو عملا هیچ صدایی از این موتور شنیده نخواهد شد.

 

لنز 75-28 میلیمتر F2.8 Di III RXD (مدل A036) در تاریخ 3 خرداد 97 با قیمت 800 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

مترجم: آرمان دیداران