اگر تصور شما بر این پایه نباشد که زمین صاف است یا تصاویر آپولو در یک انبار توسط استنلی کوبریک یا CIA ثبت شده اند، آپولو، یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ بشر است. اما، در اولین تصویر گرفته شده روی سطح ماه، توسط نیل آرمسترانگ، یک کیسه زباله، پر از زباله های انسانی و چیزهای غیرضروری بود.

 

کنترل وزن امری حیاتی بود و هر چیز غیر ضروری، باید قبل از شروع صعود و بازگشت به چرخش دور ماه حذف میشد. دور انداختن این کیسه و خارج کردن آن از کابین، یکی از اولین آیتم های لیست کارها قبل از شروع ماموریت بود.

 


عکس فضایی

“کیسه جت” سه فوتی-این قطعه، هنوز روی ماه است


 

عکس گرفته شده در ماه عکاسی در ماه عکس فضایی

 

اینکه چرا نیل آرمسترانگ، کیسه زباله را با دوربین Hasselblad خود ثبت کرد، مشخص نیست، اما شاید یک تصویر تستی بوده باشد. در هر صورت، فرمانده ماموریت، به سرعت متوجه این مصیبت هنری شد و کیسه را از آنجا برداشت. بعد از یک قدم کوتاه 2.5 ساعتی روی سطح ماه، هر دو فضانورد با 47 پوند سنگ، به فضاپیما بازگشتند.

 

ناگفته نماند که اولین تصویر ثبت شده در کره ماه، توسط ربات شوروی Luna 9 در سال 1966، سه سال قبل از ماموریت موفق Apollo در سال 1969.، توسط کاوشگر شوروی Luna 9 در سال 1966 پس از 11 تلاش ناموفق در طول سه سال گرفته شده بود. تصاویر توسط یک جریان رادیویی آنالوگ و با فرمت سیستم Radiofax که توسط تمامی روزنامه ها استفاده می شد، به زمین منتقل می شدند.

 


اولین عکس از ماه

اولین تصویر ثبت شده در کره ماه، توسط ربات شوروی Luna 9 در سال 1966، سه سال قبل از ماموریت موفق Apollo در سال 1969.


 


عکس های فضایی

تمامی تصاویر نمادین فضانوردان از Apollo 11، توسط نیل آرمسترانگ گرفته شده اند. در اینجا، Buzz Aldrin در کنار پرچم بی حرکت آمریکا ایستاده است.


 

یک موضوع جالب دیگر درمورد ماموریت Apollo 11، این است که نیل آرمسترانگ، در هیچ یک از عکس ها به دوربین نگاه نمیکرد. به جز فیلم کم کیفیت نردبان، در تمامی تصاویر معروف، فضانورد دوم، یعنی Buzz Aldrin حضور دارد. تنها چند عدد از تصاویر هستند که فرمانده را در زمینه نمایش میدهند. در واقع، کیسه زیاله، بیشتر از نیل آرمسترانگ در تصاویر حضور دارد.