سامسونگ چند پست فنی در وبلاگ خود منتشر کرده است، که در آنها، جزئیاتی درمورد تکنولوژی حسگر استفاده شده در Galaxy S9 و S9 Plus، و طرز استفاده این تکنولوژی برای فعالیت حالت حرکت سوپر اسلوموشن ، ارائه داده است.

 

این حالت میتواند 960 فریم بر ثانیه را با رزولوشن HD به مدت 0.2 ثانیه، ضبط کند، که زمان پخش آن در 30 فریم بر ثانیه، معادل 6 ثانیه است – یعنی 32 برابر آهسته تر از ویدیوی اصلی. ویدیو حاصل شده، میتواند معکوس شده، به عنوان GIF ذخیره شده و به روش های دیگر ویرایش شود.

 

galaxy s9

 

برای ثبت فریم های بسیار سریع، سامسونگ، از تکنولوژی عکاسی مشابهی با آنچه قبلا در دستگاه های سونی مشاهده کرده ایم، استفاده کرده است. حسگر S9، دارای زمان خواندن، پهنای باند و پردازش ویدیوی سریعتری از نسل های قبلی Galaxy است.

 

سامسونگ برای اینکار، از یک حسگر سه لایه استفاده کرده است که خود، شامل حسگر تصویر CMOS، یک جریان با سرعت خواندن 4 برابر و یک تراشه حافظه DRAM اختصاصی برای بافرینگ است:

 

سامسونگ گلکسی اس 9

 

حسگر چندلایه، علاوه بر حرکت آهسته، به کاهش تاثیرات رولینگ شاتر در فیلمبرداری و همچنین کاهش لرزش دوربین کمک میکند.

 

توضیحات کیم دنگ سو در این راستا: “ما به لطف حسگر تصویری سه لایه، که خود حاوی حسگر تصویری CMOS، یک جریان با سرعت خواندن بالا، و یک تراشه حافظه DRAM اختصاصی، که قبلا به حسگرهای تصویری اضافه نشده بود، موفق به کسب سرعت خواندنی معادل چهاربرابر دوربین های معمولی شدیم.
تعبیه DRAM به ما قابلیت غلبه بر موانعی مانند محدودیت سرعت بین حسگر و پردازنده برنامه (AP) در یک دوربین پرسرعت با قابلیت های 960 فریم بر ثانیه را می دهد.”

 

شما می توانید برخی از ویدیوهای سوپر اسلوموشن سامسونگ را در ویدیو ی زیر مشاهده کنید.