مساله کاملا روشن شد. یک هفته پس از اینکه یکی از مدیران اجرایی کانن در مصاحبه‌ای از قربانی کردن DSLRها و سرمایه‌گذاری جدی برروی دوربین‌ های بدون آینه گفته بود، مدیرعامل کانن آقای فوجیو میتارای در بیانیه‌ای واضح در کنفرانس راهبردی این کمپانی براین موضوع صحه گذاشت.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، خلاصه‌ی این سخنرانی را در این لینک میتوانید بیابید:

 

http://global.canon/en/ir/conference/pdf/housin2018ceo-e-note.pdf

 

و اما پاراگرافی که در مورد آینده‌ی دوربین‌های کانن و سهم خواهی این کمپانی از بازار دوربین‌ های بدون آینه اشاره می‌کند:

 

در کسب و کار موجود، بخش‌هایی در حال رشد هستند. مثلا ابزارهای رنگ در صنعت MFD و پرینترهای لیزری، یا دوربین‌ های بدون آینه در صنعت عکاسی. در این موارد با تولید محصولات کاملا متفاوت که فقط ما قادر به تولیدشان هستیم، بازار را شکل داده، فروش را بالا برده و سهم بیشتری را از آن خود خواهیم کرد.

 

برای مثال در بخش دوربین، علاوه بر سهم بالایی که در DSLRها داریم با یورش به بازار دوربین‌ های بدون آینه رشد چشمگیری را رقم خواهیم زد. این ما را به هدف پنجاه درصدی از کل فروش دوربین هایی با قابلیت تعویض لنز می‌رساند.