سونی از رادیوفلاش بی سیم خود برای دوربین های بدون آینه ی E ماونت خود رونمایی کرد. رادیو فلاش سونی HVL-F60RM از یک گیرنده ی رادیویی درون خود بهره می گیرد، به این معنا که شما به سادگی با استفاده از یک فرستنده ی بی سیم FA-WRC1M که به دوربین متصل است امکان کنترل فلاش را خواهید داشت.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، رادیو فلاش سونی از Guide number برابر با 60m در فاصله کانونی 200mm و حساسیت 100 بهره می برد. زوم فلاش بازه ی گسترده ای از 20 تا 200 میلی متر دارد و براساس گفته ی سازنده پوشش یکسانی در تمامی این بازه و حین عکاسی پیاپی تا 220 فلاش را می دهد.

 

رادیو فلاش سونی HVL-F60RM جایگزینی برای HVL-F60M که برای دوربین های سری A مانت سونی ساخته شده است نمی باشد. ورژن RM منحصرا برای مانت E طراحی شده است هرچند امکان استفاده برروی دوربینهای سری آلفا بدون AF Assist را دارد.

 






فلاش سونی



فلاش تریگر سونی



سونی HVL-F60RM



sony HVL-F60RM








 

یکی دیگر از مزیت های استفاده از این فلاش روی سری آلفا عدم نیاز به تهیه گیرنده ی جداگانه می باشد.

 

بهبودهایی در ورژن RM صورت گرفته تا ارزش مبلغی که پرداخت می کنید را داشته باشد. شما نیازی به گیرنده ی مجزا ندارید، مقاومت گرمایی 4 برابر افزایش پیدا کرده است. زمان بازیابی به 1.7 ثانیه رسیده است که با کمک باتری خارجی FA-EBA1 به عدد 0.6 ثانیه می رسد.

 

ویژگی های دیگری که میتوان به آن اشاره کرد شامل ارتباط رادیویی غیرمستقیم تا 30 متر، امکان کنترل 15 فلاش در 5 گروه زمانی که فلاش برروی دوربین مناسب به عنوان فرستنده قرار گیرد، نور LED و نشانگر AF، مقومت در برابر گرد و غبار و امکان استفاده در شرایط سخت می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.