سامسونگ اخیرا از یک سنسور تصویری موبایل رونمایی کرده است که ممکن است از این سنسور جدید سامسونگ در گوشی هوشمند گلکسی S9 استفاده شود تا با استفاده از آن بتوان تصاویر slow-motion گرفت.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، براساس آنچه که تاکنون از آن رونمایی شده است، چیپ های تصویرگر ISOCELL Fast جدید سامسونگ دارای ویژگی های طراحی 3stack Fast Readout هستند که سامسونگ ادعا می کند قادر خواهند بود که ویدئوی Full HD 1080p را با سرعت 480fps ثبت کند.

 

البته این سرعت به سرعت 960fps eye-watering به کار رفته در گران ترین مدل Xperia سونی نیست اما سونی تنها می تواند کسری از یک ثانیه را ثبت کند در حالی که دوربین super-slow-motion سامسونگ می تواند به صورت بالقوه زمان های طولانی تری را ثبت کند.

 

بر مبنای ادعای مطرح شده از سامسونگ، سنسور FastISOCELL به همراه یک اتوفوکوس با تکنولوژی پیشرفته مانند Dual-Pixel یا Super-PD ارائه خواهد شد، که این امکان را فراهم می کند که در تمامی شرایط نور، با سرعت بسیار بالا فوکوس کند.

 

سنسورهای FastISOCELL با تکنولوژی که در بالا به آن اشاره شد با وضوح های 12 و 16 مگاپیکسل و اندازه هایی در محدوده ی 1/2.8 تا 1/2.56 در دسترس هستند.

 

هم اکنون نمی توان فهمید که به طور قطع کدامیک از انواع سنسورها در گلکسی S9 به کار خواهد رفت اما حداقل می دانیم که در آینده ی نزدیک یک حالت فیلمبرداری Full HD با سرعت 480fps را در گوشی جدید سامسونگ خواهیم دید.