نیکون از لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، در نمایشگاه CES 2018 در لاس وگاس، نیکون از لنز تله فوتو نیکون، AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR رونمایی کرد.

 

لنز جدید نیکون

 

لنزهای زوم تله فوتو برای سبک عکاسی ورزشی و حیات وحش مناسب می باشند. لنز تله فوتو نیکون، اولین لنز نیکون است که یک مبدل تله (Tele Converter) با ضریب 1.4 برابر را در درون خود به کار برده است تا طبق ادعای شرکت در عین وزن کم، کارایی بهتری را ارائه دهد.

 

این لنز در دوربین های فول فریم، از فاصله ی کانونی 180 تا 400 میلی متر را پوشش می دهد و این گستره ی بسیاروسیعی است.

 

علاوه بر این، حداکثر روزنه ی دیافراگم در تمام طول محدوده ی زوم این لنز f/4 است.

 

ثابت بودن حداکثر روزنه ی دیافراگم در یک لنز زوم، یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد لنز تله فوتو نیکون است. لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR برای ضبط با سرعت بالا بهینه شده است و دارای یک دیافراگم الکترومغناطیسی است که ادعا می شود در حین عکس برداری با سرعت بالا کمک می کند که نوردهی کاملا یکنواختی را ارائه دهد.

 

همچنین الگوریتم ردیابی فوکوس خودکار به صورت اختصاصی برای موتور فوکوس این لنز تنظیم شده تا سوژه ها را در حرکت های بسیار سریع بهتر ردیابی کند.

 

آخرین اخبار نمایشگاه ces

 

وقتی از لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR، در دوربین های نیکون مثل D5، D500 و D850 استفاده می کنید، که از سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه ای بهره می بردند، ردیف های خارج از فوکوس را به حالت صلیبی (cross-type) تبدیل می کند. در حالت صلیبی، فوکوس روی خطوط عمودی و افقی به صورت همزمان انجام می شود. بدین ترتیب این لنز در سرتاسر قاب تصویر ازسیستم فوکوس خودکار استفاده می کند.

 

آخرین لنز نیکون

 

مبدل تله 1.4x داخلی

 

با فعال شدن این مبدل تله در دوربین های فول فریم نیکون FX-format))، محدوده ی فاصله ی کانونی به 560-250 میلی متری تبدیل می شود.

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این مبدل تله با تکان دادن یک سوئیچ فعال می شود. این سوئیچ را می توانید به راحتی در حالی که در منظریاب نگاه می کنید، با یک انگشت فعال کنید.

 

هنگامی که از لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR، در دوربین های کراپ سنسور نیکون (DX-format) مثل  D500 استفاده می کنید، فاصله ی کانونی معادل 600-270 میلی متر و هنگام اتصال مبدل تله به این دوربین ها، فاصله ی کانونی معادل 840-378 می شود.

 

در زمانی که مبدل تله فعال باشد، یک استاپ نوری را از دست خواهید داد. بنابراین حداکثر روزنه دیافراگم در تمام محدوده ی فاصله ی کانونی f/5.6 خواهد بود.

 

لنز تله فوتو نیکون

 

تکنولوژی جدید

 

در لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR، از المان فلوریت استفاده شده است که باعث می شود وزن آن کاهش چشمگیری پیدا کند. همچنین پوشش فلوریت لنز باعث شده تا از نشستن قطرات آب، گرد و خاک، و ایجاد لکه روی لنز جلوگیری کند.

 

در ساختار اپتیکی این لنز، از 8 المان ED(Extra-low Dispersion)استفاده شده است. این المان ها انحراف نوری را با استفاده از شیشه هایی که انحراف بسیار کمی دارند، به حداقل می رسانند.

 

بدین ترتیب این لنز شفافیت بیشتر و پراکندگی نوری کمتری دارد. میزان این المان ها در این لنز دو برابر لنز NIKKOR 200-400mm است.

 

برای تعادل بهتر لنز، یک حلقه ی سه پایه در آن وجود دارد که می تواند بچرخد. این توانایی به این علت ایجاد شده است که بتوانید در دو حالت افقی و عمودی توامان عکاسی کنید.

 

لرزشگیر لنز نیکون

 

مکانیزم کنترل لرزش ((VR در این لنز به دو صورت می باشد: حالت اول، جهت استفاده نرمال از لنز است و حالت دوم، زمانی است که این لنز را در سبک عکاسی ورزشی و سبک های مشابه آن به کار می برید.

 

جهت کاهش وزن در لنزAF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ، آن را از آلیاژ منیزیم ساخته اند. همچنین این لنز در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

 

فیلتری که برای این لنز می توانید استفاده کنید از نوع drop-in و سایز آن 40.5 میلی متراست و اگر قصد دارید از نورگیرهای matte box برای فیلمبرداری استفاده کنید، برای نصب فیلتر  drop-in به همراه نورگیر matte box، کار بسیار دشواری را پیش رو دارید.

 

قیمت و زمان دسترسی

 

این لنز مطمئنا با قیمت 12،396 دلار لنز ارزانی نیست. وزن آن 3.5 کیلوگرم است. بنابراین با این مشخصات هر عکاسی به سراغ آن نخواهد رفت. این لنز در ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد.

 

لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR، رقیب لنز Canon EF 200-400mm f/4L IS USM با مبدل تله ی داخلی 1.4xاست که به قیمت 10،999 دلار عرضه می شود.

 

مشخصات

 

نوع لنز:زوم

حداکثر اندازه ی سنسور دوربین:35 میلی متری(فول فریم)

فاصله ی کانونی:400-180 میلی متری

تثبیت کننده ی تصویر:دارد

میزان تثبیت تصویر:4 استاپ

مانت لنز:نیکون F

حداکثر دیافراگم:F4

حداقل دیافراگم:F32

رینگ دیافراگم:ندارد

تعداد تیغه ی دیافراگم:9

المان ها:27

گروه ها:19

حداقل فاصله ی فوکوس:2متر

حداکثر بزرگنمایی:0.25x

فوکوس خودکار:دارد

نوع موتور:اولتراسونیک حلقه ای

فوکوس دستی همیشگی:دارد

فوکوس داخلی:دارد

نمایش حداقل فاصله ی مناسب:دارد

نمایش DOF:ندارد

وزن:3500 گرم

قطر:128 میلی متر

طول:363 میلی متر

جنس:آلیاژ منیزیم

مقاومت در برابر آب:دارد

رنگ:سیاه

روش زوم:چرخشی

مبدل پاور زوم:ندارد

قفل زوم:دارد

سایزفیلتر:40.5 میلی متر

نوع فیلتر:drop-in

قابلیت نصب هود:دارد

حلقه ی سه پایه:دارد

 

مترجم: آرمان دیداران