ترجمه اختصاصی نوریاتو: اگر بودجه ای حدود 9 میلیون تومان برای خرید یک دوربین عکاسی در نظر داشته باشید گزینه های متعددی در پیش رو خواهید داشت. این گزینه ها طیفی از دوربین های DSLR غیر فول فریم پیشرفته تا دوربین های فول فریم ILC را شامل می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، در این مقاله که توسط سایت Dpreview جمع آوری شده به 6 دوربینی که در بازه قیمتی  6 تا 9 میلیون تومان قرار دارند پرداخته می شود.

 

بهترین دوربین توصیه شده دوربین Nikon D750 است:

 

نیکون D750

 

دوربین نیکون D750 بر خلاف اینکه نسبتا دوربینی قدیمی محسوب می شود ولی همچنان جزء معدود دوربین هایی است که می توان توصیه کرد.

 

انتظار می رود این دوربین در سال 2018 یا 2019 با دوربین جدید تری جایگزین شود ولی این به این معنی نیست که امکانات آن از رده خارج باشد.

 

حسگر فول فریم 24 مگاپیکسلی دوربین نیکون D750 کیفیت تصویر فوق العاده و دامنه پویایی گسترده ای ارائه می دهد. سیستم 51 نقطه ای فوکوس خودکار این دوربین بسیار سریع و قابل اعتماد است، حتی در شرایط نوری ضعیف. از نظر ارگونومی و طراحی بدنه، بدنه کوچک آن یکی از بهترین بدنه های دوربین های عکاسی در بازار است؛ حداقل برای عکاسانی که عموما از موضوعاتی با تحرک کم عکاسی می کنند.

 

فیلمبرداری تنها موضوعی است که در دوربین نیکون D750 با توجه به استاندارد های امروزی، کمی ضعیف به نظر می رسد. اگر به دنبال فوکوس خودکار بهتر هنگام فیلمبرداری و فرمت 4K هستید گزینه های بهتری در باراز موجود هستند.

 

سیستم وای فای داخلی و صفحه نمایش تیلت شونده از امکانات تازه دوربین های نیکون در این رده است. بدنه سبک این دوربین به همراه گریپ خوش دست آن از سوی بسیاری از کاربران ستایش شده  است.

 

در کلام آخر باید گفت به سختی می توان با دوربین نیکون D750 با توحه به قیمت و امکانات آن رقابت کرد. امکانات بسیاری خوبی در آن تعبیه شده است و عملکرد عکاسی آن بسیار قدرتمند است.

 


قوت ضعف -سیستم فوکوس خودکار بسیار پیشرفته
-بافر پایین هنگام عکاسی پی در پی -عملکرد عالی در شرایط نوری ضعیف -کاهش عملکرد فوکوس خودکار هنگام عکاسی از سوژه های دور از مرکز -دامنه پویایی گسترده -تار شدن تصویر هنگام حرکت آینه/شاتر -صفحه نمایش تیلت شونده -نمایش زنده ضعیف و فوکوس خودکار ضعیف هنگام فیلمبرداری

 

پیشنهاد بعدی دوربین Canon 6D Mark II می باشد:

 

کانن 6D Mark II

 

دوربین Canon 6D Mark II به عنوان یک دوربین فول فریم بسیار قابل نوجه است. بدنه این دوربین مقاومت مطلوبی در برابر شرایط جوی دارد و گریپ و کنترلی شبیه دوربین 80D که یک دوربین غیر فول فریم است دارد. علاوه بر این صفحه نمایش گردان لمسی بسیار خوبی دارد. شاید عمده ترین نقص آن عملکرد نامناسب شاسی 8 جهته در پشت دوربین باشد؛ کنترل نقاط فوکوس از طریق آن آزار دهنده است. در دوربین Canon 6D Mark II سیستم وای فای داخلی به همراه GPS و Bluetooth و NFC تعبیه شده است که به وسیله این امکانات می توان دوربین را به دستگاه های هوشمند متصل کرد.

 

در مجموع دوربین Canon 6D Mark II دوربینی عالی با کیفیت تصویر بسیار خوبی است. برای کسانی که دارای لنز های کانن هستند و ارگونومی و طراحی کانن را می پسندند بهترین گزینه است. دوربین Canon 6D Mark II یک دوربین کاربرپسند با عملکرد قابل اعتماد است و رنگ ها را به خوبی بازسازی می کند و عملکرد بسیار خوبی در حساسیت های بالا دارد.

 

 


قوت ضعف -عملکرد بسیار خوب در حساسیت های بالا -دامنه پویایی پایین در حساسیت های پایین -45 نقطه فوکوس صلیبی -پوشش محدود نقاط فوکوس -تکنولوژی Dual Pixel AF در نمایش زنده -سرعت عکاسی پی در پی هنگام استفاده از نمایش زنده -GPS داخلی -تصاویر فیلمبرداری نه چندان شارپ

 

علاوه بر دوربین های ذکر شده، دوربین های زیر را نیز می توان در این دسته بندی قرار داد:


Nikon D500
Sony a7 II
Fujifilm X-Pro2
Fujifilm X-T2