دوربین های برتر2017

 

1. سطح کابری تازه کار

Canon G9X Mark II

دوربین

سایز کوچک کانن G9X Mark II به راحتی در هر جیبی جای می شود. نمایشگر لمسی بزرگ در کنار استفاده آسان، آن را برای هر سنی مناسب می کند.

 

از مزایای آن می توان سنسور 1 اینچ و سرعت عکاسی بالا را نام برد و نبود منظره یاب عیب این دوربین است.

 

کانن G9X Mark II برای کسانی که می خواهند دوربین خود را همیشه همراه داشته باشند پیشنهاد می شود؛ همچنین این دوربین، بهترین انتخاب برای مهمانی ها و عکس های خانوادگی است.

 

بعنوان پیشنهاد دیگر المپوس Tough TG-5 برای شرایط سخت محیطی پیشنهاد می شود.

 

 

 Canon EOS 200D 

 

دوربین

کانن 200D یکی از بهترین دوربین های عکاسی ارائه شده از سوی کانن است. کیفیت خوب عکاسی خام و استفاده از رابط کاربری گرافیکی، عکاسی را برای تازه کارها آسان کرده است.

 

از مزایای 200D سایز کوچک، وزن سبک و فوکوس سریع در نمای زنده است. تنها نقطه منفی نیز تعداد نقاط فوکوس آن است که فقط 9 نقطه است.

 

کانن 200D دوربین مناسب برای مهمانی ها، فیلم برداری و کسانی است که می خواهند عکاسی را شروع کنند و نمی خواهند خود را درگیر دکمه های فراوان کنند.

 

برای دوستداران دوربین بدون آینه در این سطح، کانن M100 نیز پیشنهاد می شود.

 

 

2. سطح کابری مشتاق عکاسی (آماتور)

 

Canon EOS 800D

 

دوربین

 

کانن 800D تمام آنچه یک میان رده باید داشته باشد را دارد. نمایشگر چرخان، استفاده آسان و سرعت عکاسی 6 فریم در ثانیه آن را برای هر سبکی از عکاسی ایده آل می کند.

 

اما دلیل ورود آن به لیست برترین ها، استفاده از سیستم فوکوس پیشرفته دوربین کانن 80D با قیمتی به مراتب پایین تر است. سیستم فوکوس آن جلوه ای سینمایی را به فیلم ها می بخشد و لازم نیست برای تنظیم فوکوس کار خاصی انجام دهید.

 

عکاسان پرتره، فعالان اینستاگرام و همچنین فیلم سازان تازه کار قطعا از خرید این دوربین رضایت کامل خواهند داشت.

 

برای کسانی که کانن 800D را در سطح پیشرفته تری می خواهند، کانن 77D را پیشنهاد می کنیم.

 

 

Nikon D7500

 

دوربین

 

 

سری 7000 نیکون با کیفیت ساخت عالی، همیشه دوربین های عکاسی قابل اعتمادی بوده اند. این بار D7500 سبک تر و کوچک تر از گذشته شده است و نمایشگر لمسی برای اولین بار به این سری اضافه شده است.

 

 

از مزایای آن سرعت عکاسی 8 فریم در ثانیه و فیلم برداری 4k است و عیب آن فوکوس کند در حالت نمای زنده است که از قدرت آن می کاهد.

 

 

نیکون D7500 را برای عکاسان پرتره استودیویی و مجالس عروسی که نمی خواهند با دوربین فول فریم شروع کنند پیشنهاد می دهیم؛ همچنین حذف فیلتر پایین گذر (LOW PASS) آن را برای عکاسی طبیعت ایده آل می کند.

 

 

فوجی فیلم X-T20 دوربینی ایده آل در سطح نیکون 7500D برای دوستداران بدون آینه است.

 

 

Fujifilm X100F

 

 

دوربین

 

 

 

زبان خاص طراحی در کنار کیفیت عکس فوق العاده، ویژگی اصلی فوجی فیلم X100F است. لنز ثابت 35 میلی متری با گشودگی دیافراگم 2 به طور خاص برای عکاسی خیابانی طراحی شده است. سایز مناسب، منظره یاب بزرگ، کلیدهای کنترلی مستقیم و کنترل نویز فوق العاده از مزایای آن است.

 

فوجی فیلم X100F برای مهمانی ها و عکاسی خیابانی مناسب است. اما با لنز 35 میلی متری آن تقریبا می توان هر ژانری از عکاسی را پوشش داد.

 

اگر خواهان دوربین کامپکت با سنسور بزرگ و لنز زوم هستید، کانن G1 X Mark II را در نظر داشته باشید.

 

 

3. سطح کاربری پیشرفته

Sony RX10 IV

 

 

دوربین

 

 

سونی RX10 IV از معدود دوربین هایی با زوم بلند است که از سنسور 1 اینچ استفاده می کند. لنز آن فاصله کانونی بین 24 تا 600 میلی متر را پوشش می دهد و از گشودگی دیافراگم 2٫4 تا 4 بهره می برد.

 

سرعت عکاسی بالا و فیلم برداری صحنه آهسته تا 960 فریم در ثانیه از مزایای آن است؛ قیمت بالای آن نیز می تواند تنها عیب این دوربین باشد.

 

سونی RX10 IV از بهترین های عکاسی سفری است. لنز شفاف و بلند آن تمامی ژانرها از طبیعت و خیابانی تا عکاسی حیات وحش را پوشش می دهد.

 

 

Panasonic GH5

 

دوربین

 

پاناسونیک GH5 یکی از بهترین دوربین های عکاسی حال حاضر برای دوستداران فیلم سازی است. بدنه ضد آب و سنسور 4/3 از ویژگی های GH5 است. پورت هدفون و میکروفون تنظیمات کاملی برای کنترل ویدیو ارائه می دهد و شفافیت تصویر از بهترین هایی است که تاکنون در دوربین های عکاسی DSLR دیده شده است.

 

پشتیبانی از رنگ 10 بیت، فیلمبرداری با فرمت 4K و لرزشگیر درون بدنه آن را برای فیلم سازان دوست داشتنی می کند.

 

 

Canon 6D Mark II

 

 

کانن 6D Mark II دوربین پرحاشیه ای بود و تقریبا هیچ نقد مثبتی از آن در سایت ها دیده نمی شد. اما بدلایلی آن را در لیست خود قرار دادیم. دامنه پویایی بد و قرارگرفنن تمامی نقاط فوکوس در میانه سنسور دو مشکل اصلی آن است.

 

 

 

دوربین

 

 

 

اگر بخواهیم دقیق شویم، دامنه پویایی 6D Mark II تقریبا 1 گام از همرده های خود پایین تر است و سطح پوشش سنسور توسط نقاط فوکوس برابر با دوربین موفق و همرده خود نیکون D750 است.

 

 

اما 6D Mark II نکات مثبت زیادی دارد. نمایشگر کاملا چرخان و سیستم فوکوس پیشرفته در کنار درگاه های ارتباطی پرسرعت از ویژگی های آن است. کانن 6D Mark II را می توان برای تمامی ژانرها بکار برد.

 

 

علاقه مندان آن می توانند فیلم سازان، عکاسان پرتره استودیویی (که نمی خواهد هزینه زیادی بابت دوربین فول فریم بپردازند)، عکاسان مجالس عروسی (بعنوان دوربین پشتیبان) و فعالان اینستاگرام باشند.

 

 

4. سطح کاربری حرفه ای

Sony A7R III

 

 

 

دوربین

 

 

سونی A7R III بدون شک بهترین دوربین بدون آینه سال 2017 است. رزولوشن 42 مگاپیکسلی و فوکوس 425 نقطه ای از ویژگی های اصلی آن است.

 

از مزایای A7R III می توان به لرزشگیر درون بدنه و کیفیت عالی فیلم برداری در کنار قدرت عکاسی اشاره کرد. از نکات منفی آن قیمت بالای لنزهای سونی در مقابل لنز های نیکون و کانن است.

 

این دوربین در سطح حرفه ای قرار دارد و برای تمامی ژانرها پیشنهاد می شود. عکاسان طبیعت، پرتره، مجالس عروسی و علاقه مندان به کلیپ سازی از مجالس، مشتریان اصلی آن هستند. همچنین سرعت عکاسی 10 فریم در ثانیه نیز آن را برای عکاسی ورزشی ایده آل می کند.

 

 

Nikon D850

 

دوربین

 

 

پرچم دار نیکون با لیستی از مشخصات ریز و درشت به راحتی لقب بهترین دوربین را دریافت می کند. رزولوشن فوق العاده 45 مگاپیکسلی در کنار فوکوس 151 نقطه ای تمام جزییات یک تصویر را ثبت می کند.

 

 

از مزایای آن کنترل نویز فوق العاده در کنار دامنه پویایی بالا و عیب آن فوکوس کند در حالت نمای زنده است که دامنگیر تمامی مدل های نیکون شده است.

 

 

نیکون D850 می تواند برای تمامی ژانرهای عکاسی بکار برده شود. عکاسان مجالس عروسی، پرتره استودیویی و دوستداران طبیعت از کابران اصلی این دوربین هستند.

 

 

در پایان باید گفت سعی شد تمامی محصولات به ترتیب قیمت و سطح کاربری مرتب شوند و ذکر مناسب بودن آنها برای ژانری خاص به معنی ضعف آنها در انواع دیگر عکاسی نیست؛ بلکه این محصولات در مواردی که بیان شد قدرتمندتر ظاهر می شوند. همچنین تلاشمان را کردیم تا تمامی ژانرها و سلیقه ها در نظر گرفته شود.