کارت های حافظه یا همان Memory Card یکی از راحت ترین راه ها برای افزایش فضای ذخیره سازی است،همزمان با پیشرفت فناوری مدل های پیشرفته تری از این کارت ها نیز در حال ورود به بازار هستند. از آن جمله می توان به کارت های حافظه ضد حریق اشاره کرد که قرار است به زودی به بازار بیایند.

 

وسترن دیجیتال در حال کار بر روی خط تولید کارت های حافظه فوق العاده قابل اعتماد و فوق مستحکم SanDisk است که برای مصارف اپلیکیشن های خودرویی و صنعتی طراحی شده است.

 

این کارت حافظه، کارتی برای استفاده در خودروها و هواپیما های بدون سرنشین خواهد بود و در سه فرمت SD، micro SD، و Xl که همه در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاوم اند و حتی از کارتهای استاندارد ساخت کارخانه نیز قابل اعتماد تر هستند ارائه می شوند.

 

به راحتی می توان گفت شما باید در شرایط آب و هوایی بسیار وخیمی قرار بگیرید تا بتوانید این کارت ها را به زانو در بیاورید.

 

کارتهای صنعتی SD و microSD می توانند در درجه حرارت منفی 13 فارنهایت تا مثبت 183 فارنهایت مورد استفاده قرار بگیریند، در حالی که Xl صنعتی و کارت های SD خودرویی می تواند حرارتی بین منفی 40 درجه فارنهایت و  مثبت 185 درجه فارنهایت را تحمل کند.

 

این کارتها با 80 و 50 مگابیت سرعت، سرعت مناسبی را برای خواندن و نوشتن داده ارائه می دهند و همچنین دارای ابزار Status Monitor و یکسری ویژگی های حفاظت از داده هستند.

 

کارت حافظه ضد حریق

 

بر اساس گزارش AnandTech، نمونه هایی از کارتها در حال توزیع در میان سازندگان هستند. ما فقط امیدواریم در آینده نزدیک این کارت ها در بازار خرده فروشی نیز عرضه شوند.

 

عکاسانی که در آب و هوا های سخت فعالیت دارند، مطمئنا از وجود این لایه محافظ مطمئن، قدردانی خواهند کرد.

 

منبع: dpreview.com