ارزشمندترین عادت شخصیتی یک عکاس چیست؟
انتخاب یک صفت شخصیتی که باعث می شود عکاس موفقی باشید خیلی سخت است به همین دلیل ما تعدادی از صفات شخصیت شناسی و مهارت هایی که از اهمیت یکسانی برای همه برخوردار هستند را در این مقاله گرد آورده ایم تا شما بتوانید عکاس موفقی باشید.
1- با برنامه باشید
برنامه کاری شما باید به خوبی مرتب شده باشد. این نظم در صورتی که عکاس پرتره، عروسی و یا مد باشید مهم تر خواهد بود. این سبک عکاسی به تلاش زیادی نیاز دارد و شما باید علاوه بر زمانی که برای عکاسی صرف می کنید، زمان زیادی را هم برای ویرایش عکس های خودتان بگذارید. اگر شما برای تک تک مشتری های خودتان وقت کافی نگذارید، به احتمال زیاد هیچوقت دوباره به شما مراجعه نمی کنند.
![شخصیت شناسی عکاس](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/1-Photo-by-Jessica-Lewis1.jpg)
اگر با مشتریانی برخورد داشتید که درخواست های زیادی می کنند و وقت زیادی را از شما می گیرند، مودب و صبور باشید و سعی کنید اصول اخلاقی عکاسی و محدودیت های خودتان را برای آن ها توضیح دهید. با مشتریان خودتان زیاد بحث نکنید، زیرا این کار برای کسب و کار شما مانند سم است.
2- خلاق و خودجوش باشید
خلاق بودن بدین معنی نیست که کارهای خودتان را به روشی کاملا جدید انجام دهید. خیلی از مشتری ها دوست دارن عکس هایی که از آن ها می گیرید شبیه به چیزی باشد که قبلا در ذهن خودشان تصور کرده اند و وظیفه شما این است که ایده ی آن ها را قوی تر و زیباتر اجرا کنید. نباید خیلی چیزی که مدنظر مشتری است را تغییر دهید بلکه باید گزینه های دیگری که با مقصود آن ها همخوانی دارد را به آن ها نشان دهید. شما باید تلاش کنید مشتری خودتان و سلیقه اش را بشناسید. اینطور تصور نکنید که سلیقه بصری او کاملا شبیه به شماست.
![عکاسی چیست](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/2-Photo-by-Tam-Nguyen1.jpg)
برای خلاق و خودجوش بودن در عکاسی باید مرز باریکی بین سبک خودتان و نیازهای مشتری داشته باشید. برای اینکه بتوانید شخصیت شناسی خودتان را به عنوان یک عکاس به تمام عکس هایی که می گیرید منتقل کنید، به مقداری زمان نیاز دارید.
![چالش عکاسی](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/561243-PKT1NJ-414-150x150.jpg)
3- جزئیات را ببینید
اینکه بتوانید جزئیات مختلف را ببینید و آن ها را به درستی تغییر دهید، بخش مهمی از موفقیت هر عکاس است. شما باید یاد بگیرید که چطور ظرافت عناصر مختلف تصویر مانند نور، ترکیب، رنگ، احساسات، حالات بدن سوژه و… را ببینید و آن ها را تغییر دهید. تمام این عناصر باید در کنار هم کار کنند تا پیام و جو مناسب را به سوژه منتقل کنند. برخی اوقات حتی کوچک ترین تغییر در نورپردازی و ترکیب می تواند احساس کلی یک عکس را تغییر دهد.
برای مثال اگر مشتری درمورد رنگ های یک عکس خاص ناراحت است، مطمئن شوید دلیل این نارضایتی را پیدا کنید. آیا او رنگ های سردتر را ترجیح می دهد یا گرمتر؟ شما همیشه می توانید با چنین سوالات ساده ای از نیت مشتری خودتان مطلع شوید و نیاز نیست حتما متخصص عکاسی باشند تا برای شما توضیح دهند چه جزئیاتی نیاز به تغییر دارند.
![شخصیت عکاس](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/3-Photo-by-Kazuend.jpg)
4- دانش فنی خودتان را بالا ببرید
شما اگر دانش کافی درمورد تجهیزات خودتان، تنظیمات دوربین و ادیت نداشته باشید، نمی توانید عکاس موفقی باشید. شما قبل از اینکه با مشتری کار کنید و درآمد داشته باشید، باید تمام جوانب عکاسی را تمرین کنید. اگر نسبت به مهارت های خودتان از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستید، نباید هیچ تبلیغات جدی ای را شروع کنید.
![عبارت متداول عکاسی](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/06/Photography-For-Beginners-2-1-150x150.jpg)
![عادت های شخصیتی عکاس ها](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/4-Photo-by-James-Bold1.jpg)
برای مثال اگر به عکاسی عروسی علاقه دارید، می توانید به عنوان دستیار عکاس شروع به کار کنید تا علاوه بر بهبود مهارت های خودتان، بتوانید روی شخصیت شناسی خودتان نیز کار کنید تا راحت تر به عنوان یک عکاس شروع به کار کنید. شما در کنار یک عکاس حرفه ای چیزهای زیادی یاد می گیرید.
5- مهارت های ارتباطی خودتان را افزایش دهید
یکی دیگر از ویژگی های شخصیت شناسی که به عنوان یک عکاس باید کسب کنید، افزایش مهارت های ارتباطی است. به عنوان یک عکاس حرفه ای همانقدر که برای عکاسی وقت می گذارید، باید برای صحبت با سوژه نیز وقت بگذارید. این بدین معنی است که باید مهارت های ارتباطی فوق العاده ای داشته باشید. شما باید با دقت گوش کنید، باید بتوانید ایده های خودتان را منتقل کنید و باید بتوانید از بقیه فیدبک بگیرید.
![شخصیت عکاس](https://noornegar.com/wp-content/uploads/2019/07/5-Photo-by-Gerson-Crescpo.jpg)
برخی اوقات درک نیازهای مشتری میتواند کار خیلی سختی باشد. برخی افراد به صورت طبیعی دو دل هستند و کار کردن با آن ها خیلی آسان نیست. شما باید درنظر داشته باشید که ارتباط واضح خیلی مهم است. همیشه وقت بگذارید و انتظارات مشتری خودتان را درک کنید. حتی اگر ضروری است سوالات زیادی از مشتری بپرسید. هر جلسه عکاسی می تواند یک تجربه مثبت هم برای عکاس و هم برای مشتری باشد.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- تصاویر جدید ارسالی از مریخنورد کنجکاوی را در ایمیل خود دریافت کنید
- ارتباط عجیب هارلی کویین و بروس وین در دنیای کمیکی Batman: White Knight
- تونر لافارر
- عفونت HIV در برخی بیماران بدون درمان پزشکی از بین می رود
- آموزش اضافه کردن جلوه رویایی به عکس ها با افکت اورتون
- ببینید: گالری عکسهای لنز Nikon AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
- مایکروسافت، کامپیوتر سه بعدی شگفتانگیزی را به نمایش درآورد
- مثلث نوردهی چیست؟ +ویدئو
- هرآنچه در مورد تلویزیون های هوشمند، Smart TV باید بدانید
- ایران چهارمین کشور جهان در رشد دسترسی به اینترنت
- پلیاستیشن 4 سونی از رزولوشن 4k پشتیبانی خواهد کرد
- وزارت کار: 63 درصد درآمد خانواده های ایرانی از محل کار و فعالیت نیست
- معرفی بهترین دوربین های 2017 برای عکاسی منظره
- ۱۰ برنامه کاربردی برای ویندوز ۸
- میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی شد
- تسلا کارخانه تولید کاتد تأسیس می کند
- اپل آیپد مینی را معرفی کرد: صفحه نمایش 7.9 اینچی، رزولوشن 1024 در 768، پردازنده A5 و قیمت مدل پایه 329 دلار
- 10 ماده شیمیایی مضر موجود در غذای روزانه ما!
- نسل جدید تجهیزات حمل بار خودرو یاکیما معرفی شد
- - مرطوب کننده و نرم کننده پوست
منبع : تیاندا