عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

هنگامی که به یک آگهی تبلیغاتی نگاه می کنید اولین چیزی که می بینید چه چیزی است؟ آیا نوشته های تبلیغ است؟ به احتمال زیاد خیر. اکثر مردم اولین چیزی که در یک آگهی تبلیغاتی می بینند عکس های آن آگهی است. اغلب اوقات نیز همین تصاویر هستند که باعث می شوند مشتری نوشته های آگهی را بخواند. سوال اینجایست که عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ عکاسی تبلیغاتی، عکس گرفتن از محصولات و یا سرویس های یک شرکت می باشد. این عکس ها علاوه بر اینکه باید خیلی جذاب و با کیفیت باشند، باید بیننده را هم به خودشان جذب کنند.

عکاس تبلیغاتییک عکس علاوه بر اینکه باید مشتری را به یک تبلیغات جلب کند بلکه باید باعث شود مشتری محصول و یا سرویس موردنظر را هم خریداری کند. چندین روش برای عکاسی از یک محصول و یا سرویس برای آگهی تبلیغاتی وجود دارد. یک عکاس تبلیغاتی می تواند هنگام استفاده از یک محصول از آن عکاسی کند و یا در مقابل یک پس زمینه خالی این کار را انجام دهد. برای افزایش جذابیت و جلب توجه مشتری می توانید از محصولات در شرایط و یا محیط غیرعادی هم عکاسی کنید.

عکاسی از خدمات و سرویس ها ممکن است کمی سخت تر باشد اما شدنی است. برای مثال می توانید از زندگی بدون این محصول عکاسی کنید و یا از افراد حرفه ای استفاده کنید که در استفاده از سرویس مذکور حرفه ای هستند. عکس های تبلیغاتی معمولا در تبلیغات چاپی استفاده می شوند ولی در فضای آنلاین، روی بیلبوردها و حتی تبلیغات تلویزیونی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

رتوش صورت بیشتر بخوانید : 4 اشتباه در رتوش که عکس های شما را خراب می کند

مراحل انجام عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

یک عکاس تبلیغاتی برای اینکه نحوه عکاسی از یک محصول یا سرویس را تشخیص دهد در ابتدا باید بداند به چه نوع عکس هایی نیاز دارد و هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ برای این کار باید قبل از شروع عکاسی باید با مشتریان خودتان جلسه ای برگزار کنید. در طول این جلسه مشتری باید به صورت واضح به عکاس بگوید چه نوع عکس هایی نیاز دارد و قصد دارد چه پیامی را با تبلیغات منتقل کند. پس از اینکه متوجه شدید مشتری چه چیزهایی نیاز دارد، می توانید برای عکس گرفتن آماده شوید.

عکس تبلیغاتیاین مرحله شامل گرفتن محصول و تمام لوازم مرتبط با آن می باشد. عکاس تبلیغاتی باید مکان عکاسی را هم مشخص کند. بسته به نوع عکاسی و همچنین نوع محصول عکس ها ممکن است در فضای آزاد و یا داخل استودیو گرفته شوند. همچنین برای عکاسی تبلیغاتی می توانید از مدل هم استفاده کنید. برای مثال می توانید درحالی که محصول را در دست دارند و یا از آن استفاده می کنند از آن ها عکاسی کنید.

عکاسی تبلیغاتی

پس از اینکه همه چیز آماده بود، عکاس تبلیغاتی چندین عکس می گیرد. در واقع اینکه یک عکاس حرفه ای طی یک جلسه عکاسی چندصد و یا حتی چند هزار عکس بگیرد موضوع عجیبی نیست. اما فقط چند عدد از این عکس ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا خیلی از این عکس ها نقص های مختلفی دارند.

بیشتر بخوانید : چگونه استودیوی عکاسی صنعتی با کمترین تجهیزات بسازیم؟

رتوش عکس تبلیغاتییکی از شرح وظایف عکاس های تبلیغاتی رتوش عکس می باشد. برای مثال برخی عکس ها باید کراپ شوند و یا رنگ آن ها اصلاح شود. همچنین می توانید در این مرحله از عکاسی تبلیغاتی از افکت های دیگری هم استفاده کنید. برای مثال هنگام عکاسی از یک آبمیوه با طعم سیب می توانید با نرم افزارهای ویرایش عکس یک سیب هم داخل عکس قرار دهید. به این صورت علاوه بر اینکه تصویر از لحاظ بصری خیلی زیباتر خواهد بود بلکه مزه سیب تازه را هم به کاربر القاء می کند.

عکس تبلیغاتی

تحصیلات موردنیاز برای عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی خیلی رقابتی است و در صورتی که به این شاخه علاقه مند هستید باید به صورت رسمی آموزش ببینید. برای مثال داشتن مدرک عکاسی تبلیغاتی از یک آموزشگاه معتبر یکی از بهترین راه ها برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است. با کسب چنین مدرکی شما مهارت ها و تجربه خودتان را افزایش می دهد و می توانید نسبت به رقبا یک گام جلوتر باشید.