دوربین های سری «Instax» نقطه ی شروع امنی برای تمام کسانی هستند که می خواهند عکاسی چاپ سریع را امتحان کنند و دوربین instax mini 9 از برند «فوجی فیلم» کاربرپسندترین مدل آن هاست.

 

دوربین عکاسی چاپ سریع بیشتر بخوانید : هر آنچه باید در مورد دوربین های چاپ فوری بدانید

 

این دوربین ساده Fuji قیمت مناسبی دارد. کار با آن آسان و جذاب است و از آن جایی که ویژگی ها و لوازم جانبی زیادی ندارد، هنگام کار با آن گیج نمی شوید. بیش از آن که درگیر مقاصد زیبایی شناسانه باشد، می خواهد کارش را انجام دهد و لحظات را ثبت کند. و برای هر دو گروه مناسب است؛ چه کسانی که تازه می خواهند به این عرصه وارد شوند و چه افرادی که خبره هستند.

 

دوربین instax mini 9 با قیمت معقولانه ای به فروش می رسد. فیلم مخصوص Instax همه جا پیدا می شود و به دلیل اینکه، از جایگزین های دیگر مانند پولاروید ارزان تر و شناخته شده تر است حتی رقبای فوجی و تولیدکننده های دیگر نیز از آن استفاده می کنند.

 

دوربین چاپ فوری mini 9

 

درست است که Instax Mini 9 از پلاستیک ساخته شده است و با طراحی بزرگ و حباب مانندش، شبیه یک اسباب بازی است اما به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید. با قرار دادن یک بسته فیلم داخل این دوربین ، وزن آن باز هم مناسب خواهد بود.

 

جای دست آن گرد است و به همین دلیل، نگهداری و عکاسی با یک دست در این دوربین از همیشه آسان تر است. همچنین بند کوچکی می توان به آن نسب کرد که از لیز خوردن و افتادن دوربین جلوگیری می کند. در کنار لنز آینه ی کوچکی تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان سلفی و خودنگاره های زیبایی گرفت.

 

ویژگی های این دوربین بسیار کم است و حتی شیار سه پایه در زیر دوربین وجود ندارد؛ اما Mini 9 از آنچه که به نظر می رسد هوشمندانه تر است. با فشار دادن دکمه ی روی لوله ی لنز طول لنز به صورت مکانیکی افزایش می یابد، دوربین روشن می شود و فلاش آماده ی زدن می شود.

 

چراغ LED روی لوله ی لنز، میزان نور موجود را نشان می دهد و کافی ست لنز را بچرخانید تا دیافراگم با میزان نور موجود تطبیق پیدا کند و به بهترین نورسنجی ممکن دست پیدا کنید.

 

از آن جایی که منظره یاب کمی کوچک است و اثر اختلاف منظره وجود دارد، پیدا کردن قاب مناسب ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد. البته در مرکز منظره یاب یک نقطه ی راهنما وجود دارد و اثر اختلاف منظر چیزی است که به سرعت به آن عادت می کنید.

 

تنها دکمه ی دیگری که وجود دارد، دکمه ی شاتر است. برای عکس گرفتن، کافی است قاب خود را تنظیم کنید، دکمه ی شاتر را فشار دهید و عکس چاپ شده را از بالای دوربین دریافت کنید.

 

دوربین عکس فوری فوجی

 

کارتریج فیلم با یک گیره ی محکم سر جای خود ثابت شده است و یک نشانگر در پشت نشان می دهد که بسته ی فعلی ظرفیت گرفتن چند عکس دیگر را دارد؛ بدین صورت، خطر تصادفی باز کردن و سوزاندن فیلم وجود ندارد.

 

بسیاری از دوربین های چاپ سریع، عکس های اگزجره و وهم آلودی تولید می کنند اما Mini 9 به هیچ وجه چنین نیست. سبک فوجی بیشتر مانند فیلم های مرسوم است؛ با رنگ های صحیح و عکس های شبیه به واقعیت.

 

اگر با نورسنجی مناسبی عکس بگیرید، عکس های شما رنگ های باطراوت و جزئیات بسیاری خواهند داشت. این عکس ها کمی حس قدیمی بودن را القا می کنند اما این حس از دوربین های رقیب بسیار کم تر است. همچنین، اثر محو شدن سوژه در پس زمینه نیز یا وجود ندارد و یا بسیار کم است.

 

فوکوس تقریبا همیشه دقیق است و با هر چیزی که 2 متر دورتر از دوربین باشد، به راحتی کنار می آید. و لنز close-up نیز، برای عکس گرفتن از سوژه هایی که در فاصله ی 30 تا 60 سانتی متری قرار دارند، مناسب است.

 

اگر تا به حال با دوربین های چاپ سریع عکس برداری نکرده اید، دوربین instax mini 9 نقطه ی شروع بی نظیری است. عکس های حاصل از آن مانند دوربین های لوموگرافی اغراق شده نخواهند بود و نداشتن لوازم جانبی و لنزهای اضافه ی زیاد باعث می شود به راحتی آن را با خود به همه جا ببرید.

 

استفاده و نگه داشتن آن بسیار راحت است و اندازه گیری فاصله و نورسنجی نیز هیچ نکته ی خاصی ندارد. همچنین از آنجایی که قیمت مناسبی دارد، بدیهی است که برای علاقمندان به این دوربین ها گزینه ی اصلی محسوب می شود.