شماره آگهی : 339694

نمایندگی تردمیل ساری بابل چالوس

شماره تماس : 09111931732

تردمیل و شایع‌ترین خرابی آن؛ سنسور سرعت
چنانچه مدیریت باشگاهی را به‌خدمت دارید یا در محیط باشگاه فعالیت می‌کنید، متوجه شده‌اید که یکی از وسایلی که بیشتر از همه نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، تردمیل است. حتی اشخاصی که از این وسیله در خانه‌هایشان استفاده می‌کنند، خراب شدن تردمیل معضلی جدی‌ست برای این افراد. سیستم طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که در برابر ضربه‌های مداوم، مقاومت از خود نشان می‌دهد، اما بدیهی‌ست که پس از استفاده‌های مکرر یا عدم استفاده، دچار اشکال ‌شوند. حال می‌خواهیم به شما شایع‌ترین خرابی‌های تردمیل را معرفی کنیم.

شایع‌ترین خرابی‌های تردمیل
شایع‌ترین خرابی‌های تردمیل


یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات تردمیل، برد آن است. وظیفه‌ی هماهنگی و برقراری ارتباط بین اجزای تردمیل مانند موتور، سنسور سرعت و شیب برقی بر عهده‌ی برد است. عمده‌ی ارورهایی که این دستگاه هنگام خرابی نشان می‌دهد مرتبط با همین قطعه است. یکی از شایع‌ترین خرابی‌هایی که در این دستگاه شناسایی شده و توسط برد بیان می‌شود، سنسور سرعت است. اما قبل از پرداختن به آن بهتر است با دیگر انوع خرابی‌های تردمیل آشنا شوید. علت خرابی تردمیل به جز سنسور سرعت، می تواند عوامل مختلفی مثل چگونگی استفاده از آن، تمام شدن ذغال موتور، وزن بالای استفاده کننده، استفاده بی‌وقفه از آن، کم شدن روغن تردمیل، عدم نظافت و… باشد که به هر کدام به صورت اختصاصی خواهیم پرداخت.

نوع استفاده از تردمیل:
نکته‌ای کاملا پیش پا افتاده اما به شدت حائز اهمیت! آن هم اینکه قبل از روشن‌کردن دستگاه‌تان، کف پای خود را بر روی آن قرار دهید و سپس دکمه‌ی شروع را فشار دهید و با قدم‌زدن اجازه دهید دستگاه از سرعت کم به زیاد پیش برود. خیلی وقت‌ها مشاهده شده رعایت نکردن همین موضوع سبب خرابی تردمیل شده است.

تمام‌شدن ذغال موتور:
یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به سوختن موتور شود، سهل‌انگاری و عدم رسیدگی به میزان ذغال موجود در موتور یا جاروبک است. با رسیدگی و توجه به این موضوع، می‌توانید از خسارت بزرگی جلوگیری نمایید.

وزن بالا:
توجه داشته باشید هر کدام از تردمیل‌ها یک “حداکثر وزن مجاز” دارند. چنانچه به این موضوع توجه نفرمایید، ممکن است شخصی با وزنی بیشتر از وزن توصیه‌شده بر روی دستگاه قرار گیرد که همین امر باعث سوختن موتور می‌شود.

عدم رسیدگی و روغن‌کاری:
تردمیل همانند سایر وسایل برقی و الکترونیکی نیازمند رسیدگی و سرویس است. برای آنکه دستگاه شما طول عمر بیشتری داشته باشد بهتر است هر شش ماه یکبار نسبت به سرویس آن اقدام نمایید. برای سرویس و روغن‌کاری آن توصیه می‌شود از روغن سیلیکون استفاده نمایید.

عدم نظافت:
چنانچه قسمت نوار نقاله در دستگاه کثیف شود و بر روی آن جرم بنشیند، ممکن است این آلودگی‌ها به قسمت پایین رفته و برد تردمیل را از کار بیاندازد. پس بهتر است برای جلوگیری از چنین اتفاقی، هر چند روز یکبار با یک دستمال خیس و شیشه پاک‌کن آن را تمیز کنید.

سنسور سرعت تردمیل:
و اما مهم‌ترین عامل خرابی‌ها، سنسور سرعت است. سنسور سرعت از آن دست قطعاتی است که هر گونه خللی در آن باعث خرابی دستگاه خواهد شد. سنسور سرعت در تردمیل برای شمارش مقدار گردش موتور استفاده می‌شود، به طوری که بروز هرگونه اشکال در فرایند فعالیت آن، باعث توقف دستگاه و نمایش کد خطا بر روی صفحه‌نمایش می‌شود. این خطا عموما با ارور E1 یا E5 یا E3 نمایش داده می شود (بستگی به سازنده‌ی برد آن دارد).





علائم خرابی سنسور سرعت:
ممکن است پس از آن که بر روی تردمیل قرار گرفتید و دکمه‌ی شروع (استارت) را فشار دادید، دستگاه پس از 10 الی 30 ثانیه از حرکت بایستد.
هنگام استفاده از تردمیل متوجه تغییر سرعت آن می‌شوید که با کم و زیاد شدن سرعت همراه است. معمولا پس از چنین اتفاقی دستگاه متوقف می‌شود و ارور مربوط به سنسور سرعت بر روی صفحه‌‌نمایش نشان داده می‌شود.
برای رسیدگی به سنسور سرعت، کافی‌ست به‌طور سالیانه آن را تمیز کنید. لازم به ذکر است که بهترین گزینه برای تعمیر سنسور سرعت در هنگام بروز ارور، تعویض آن است. توجه داشته باشید که برای آگاهی از خرابی دستگاهتان، همیشه منتظر اعلام ارور بر روی صفحه‌نمایش نباشید. تسمه تردمیل از جمله قطعاتی‌ست که با چشم قابل مشاهده است و در صورت بروز خرابی، مشکل را احساس خواهید کرد. این مشکل می‌تواند با لغزش شما بر روی دستگاه خود را نشان دهد. تسمه از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات است که همواره در معرض فرسایش بوده و به همین دلیل نیازمند سرویس دوره‌ای است. هرگونه لغزش در تسمه تردمیل نشان دهنده مشکل در این قسمت است. از طریق دفترچه راهنمایی که در داخل دستگاه موجود است و همچنین با استفاده از آچارهای مخصوصی که برای این کار تعبیه شده، می‌توانید تسمه تردمیل را تنظیم کنید. البته علائمی هستند که در صورت بروز، باید سریعا به تعویض تسمه اقدام نمود. به‌طور مثال چنانچه متوجه بوی سوختگی همانند بوی سوختگی پلاستیک از دستگاه شدید، باید تسمه را تعویض کنید.مطالبی که تا اینجا مطالعه فرمودید مربوط به شایع‌ترین خرابی‌های تردمیل بود اما همیشه به ما گفته‌اند که پیش‌گیری بهتر از درمان است! پس لازم است در ادامه نکاتی را ذکر کنیم که باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاه شما شود.

1. نوسانات برق
قبل از آنکه بخواهید وسیله‌ی ورزشی‌تان را روشن نمایید، مطمئن باشید اتصالات برقی سالم هستند و حتما از محافظ برق استفاده نمایید.

2. موقعیت محیطی
دستگاه را در مکان‌هایی که نور خورشید مستقیم به آن می‌تابد و گرد و غبار و رطوب در محیط زیاد است قرار ندهید. برای آنکه دمای دستگاه نه زیاد باشد نه کم، می‌توانید پنجره را باز کنید یا از تهویه استفاده کنید.

3. محل قرارگیری
دستگاه را بر روی سطوح هموار بگذارید تا پایه‌های آن هم‌تراز یکدیگر باشند. چنانچه این تراز شکل نگیرد، سبب لغزش و آسیب‌رسانی به تسمه می‌شود.

4. تسمه تردمیل
قبل از استفاده از دستگاه از سفت و محکم بودن تسمه‌ها مطمئن شوید. اگر هنگام کار کردن با آن متوجه لغزش شدید، پیچ‌های رگلاژ که در پشت دستگاه قرار دارند را سفت کنید.

5. روغن کاری
توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار، دستگاه خاموش باشد و سپس با دست تسمه را بالا ببرید تا بتوانید به‌طور کامل زیر آن را روغن کاری کنید. تمام این مطالبی که عنوان شد برای شناخت خرابی‌های شایع در تردمیل و پیشگیری از آن بود. همچون رسیدگی و سرویس دوره‌ای، موقعیت قرارگیری تردمیل و توجه به خطاها و بررسی آن‌ها. اما در صورت بروز هر مشکلی در تردمیل‌تان کافی‌ست با زارع تماس حاصل فرمایید
نمایندگی تردمیل ساری بابل چالوس