شماره آگهی : 296342

طراحی وب واکنشگر

شماره تماس : 09123865076

امروز وب سایت خود را ایجاد کنید

تقریباً هر مشتری جدید این روزها نسخه موبایل وب سایت خود را می خواهد. به هر حال ، این کاملاً ضروری است: یک طراحی برای BlackBerry ، دیگری برای iPhone ، iPad ، netbook ، Kindle - و تمام وضوح صفحه نیز باید سازگار باشد. در پنج سال آینده ، ما احتمالاً باید تعدادی اختراع اضافی را طراحی کنیم. چه زمانی جنون متوقف خواهد شد؟ اینطور نخواهد بود


طراحی وب واکنشگر


در زمینه طراحی و توسعه وب ، ما به سرعت در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که نمی توانیم با قطعنامه ها و دستگاه های جدید بی پایان همراه شویم. برای بسیاری از وب سایت ها ، ایجاد نسخه وب سایت برای هر رزولوشن و دستگاه جدید غیرممکن است ، یا حداقل غیر عملی است. آیا ما فقط باید از عواقب از دست دادن بازدید کنندگان از یک دستگاه ، به سود جذب بازدید کنندگان از دستگاه دیگر رنج ببریم؟ یا گزینه دیگری وجود دارد؟


طراحی وب سایت واکنشگرا چیست؟

طراحی وب پاسخگو روشی است که نشان می دهد طراحی و توسعه باید بر اساس اندازه صفحه ، پلتفرم و جهت گیری ، به رفتار و محیط کاربر پاسخ دهد.

این روش شامل ترکیبی از شبکه ها و طرح های انعطاف پذیر ، تصاویر و استفاده هوشمندانه از پرس و جوهای رسانه CSS است. همانطور که کاربر از لپ تاپ خود به iPad تغییر می کند ، وب سایت باید به طور خودکار تغییر کند تا از نظر وضوح ، اندازه تصویر و توانایی نوشتن متناسب باشد. همچنین ممکن است لازم باشد تنظیمات دستگاههای آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر آنها VPN برای iOS در iPad خود دارند ، وب سایت نباید دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کند. به عبارت دیگر ، وب سایت باید از فناوری پاسخگویی خودکار به تنظیمات کاربر برخوردار باشد. با این کار نیاز به یک مرحله طراحی و توسعه متفاوت برای هر ابزار جدید در بازار از بین می رود.


اهمیت

با طراحی سایت رسپانسیو دیگر احتیاج نداریم که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت مجزا طراحی کنیم. در طراحی سایت واکنش گرا که Responsive Web Design مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود. سایت ریسپانسیو برای واکنش سایت نسبت به استفاده دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها استفاده می شود. یک شرکت موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به کامل ترین شکل ارایه ونسبت به تغییر دستگاه مخاطبان واکنش نشان دهد. با توجه به این مشخصه بی نظیر کاربر تعامل بهتری با وب سایت برقرار کرده و این تکنیک تاثیر مثبت و جذب بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. حال زمان تغییر و نمایش سایت در محتوایی جدید و قالبی واکنش گرا می باشد. زنگ خطر وزارت ارتباطات در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد ، طبق امار های رسمی سازمان فناوری اطلاعات در ایران به ازاء هر ۲ نفر یکی دارای تلفن هوشمند می باشد . در نتیجه ۴۰ میلیون نفر با گوشی هوشمند در کشور وجود دارد و آمار رو به تصاعد می رود . سایت های غیر ریسپانسیو Bounce Rate مخاطب را در گوشی همراه و تبلت افزایش داده و شما به آسانی مشتری را از دست می دهید.



نتایج گوگل و سایت واکنش گرا


یکی از روش های امتیازگیری و رتبه دهی و افزایش رنگ در گوگل پارامتر واکنش گرا بودن است. بله گوگل به جستجوهای گوشی موبایل اهمیت می دهد . امروزه فناوری به یکی از ضروری ترین بخش های زندگی روزمره تبدیل شده است پس می بایست طیف گسترده ای از دستگاه هایی که کاربران به وسیله آنها توانایی دسترسی به اینترنت هستند را در نظر گرفت.
زیرا انعطاف پذیری، رمز موفقیت در کسب و کار ،به خصوص، کسب و کار آنلاین است. امروزه مخاطبان از بینهایت نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت بهره می برند. تا چند وقت قبل برای نمایش یک وب سایت در تلفن همراه، طراحی و برنامه نویسی جدا تحت عنوان نسخه موبایل یا سایت موبایل محور انجام می‌گرفت.
در این طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر مخاطب تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل باز می کند در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می نمود.


چند نکته در خصوص طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو

سایت واکنش گرا سایتی است که مناسب برای دستگاه هایی است که کاربر استفاده می کند.به عبارت ساده سایت واکنش گرا در دستگاه های مختلف مانند دستگاه های تلفن همراه و تبلت و کامپیوتر های رومیزی به روش های مختلف نمایش داده می شود.حتما برای شما اتفاق افتاده که شما وارد یک سایت با یک لپ تاپ شدید واز آن بهره بردید اما زمانی که بازدید همان سایت را با تلفن همراه مشاهده کردید سایت متناسب با اندازه موبایل بوده و از آن به راحتی استفاده کردید. سایت واکنش گرا یکی از جدیدترین فن آوری هایی است که شما می توانید به کمک آن مخاطبانتان را راضی نگاه دارید. ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران اکنون حدود ۸۰ درصد می باشد . با این قابلیت مخاطب حروف و نوشته ها را در صفحه نمایش کوچک راحت تر وبدون زوم کردن اسکرول چپ و راست می خواند .
کاملا مشخص است در صورتی که صفحات وب واکنش گرا برای سایت طراحی نشده باشند شما تعداد زیادی از مخاطبان را از دست خواهید داد .
در قدیم صاحبان مشاغل ۲ نوع هزینه برای طراحی سایت پرداخت می کردند ، و برای موبایل سایت جداگانه بنام نسخه موبایل تولید می شد که هزینه زیادی داشت. اما حال با پیشرفت و توسعه پلتفرم های واکنش گرا توسط حرفه ای ها تمام نیاز های کاربر را بر طرف می سازد و گاهی وب سایت ها در گوشی تلفن زیبا تر به چشم می خورد.
طراحی وب واکنشگر