شماره آگهی : 102300

تعمیر دو عدد کنترل گیربکس

شماره تماس :

الکترو صنعت پارسه
تلفن ثابت: ٠٢١۶۶٣٨۶۴۴۵
موبایل: ٠٩١٢٩٢١٨۶٨٠
ایمیل: workshop.esp.ir@gmail.com
استان: تهران
شهر: تهران

آدرس: تهران -خیابان آذربایجان - بین نواب و اسکندری

تعمیر دو عدد کنترل گیربکس
تعمیر ایسیو
الکترو صنعت پارسه در خصوص تعمیر ایسیو و یونیت کنترل ها نیز فعالیت دارد
ایسیو ماشین الات راه سازی
ایسیو ماشین الات کشاورزی
تعمیر مدار الکترونیکی خودر
نام مشتری : آقای شریفی
توضیحات :
تعمیر دو عدد کنترل گیربکس ماشین الات راهسازی و کشاورزی که مربوط به جعبه دنده و نمایش دنده بر روی LCD اپراتوری سیستم کنترل ماشین میباشد .
ایسیو چیست :
ECU مخفف عبارت ELECTRINIC CONTROL UNIT یا واحد کنترل الکترونیکی است .
ایسیو تقریبا از سال ۱۹۸۲ میلادی بصورت تجاری برای بهبود سیستم های کنترل موتور اتومبیل ها مخصوصا در زمینه سوخت رسانی از واحد کنترل الکترونیکی استفاده شد .
ECU یک کامپیوتر کوچک میکروکنترلر است که یک برنامه نویسی پایه برای این هدف دارد
برنامه داخل آن مفاهیمی نظیر میزان مخلوط شدن هوا و سوخت
کنترل دما و سیستم خنک کننده موتور
کنترل انتقال قدرت
همچنین کنترل دیگر قسمت های الکترونیکی خودرو را درون خودرو دارد
کنترل سیستم سوخت رسانی
این کامپیوتر وظیفه کنترل و مدیرت تمامی قسمت های خودرو خصوصا موتور و سیتم انتقال قدرت را بر عهده دارد.
ECU و سنسور های وابسته :
سیستم کنترل الکترونیک ECU خودرو با استفاده اس سنسور ها ی هوا ، دما، فشار و گاز های خروجی یک سری داده در اختیار می گیرد که بر اساس آن میزان مخلوط سوخت و هوا را به درون موتور تزریق می کند.
در موتور های انژکتوری یا تزریق سوخت مستقیم میزان سوخت مورد نیاز در شرایط مختلف توسط کنترل الکترونیکی انجام می شود.ایسیو بر اساس برنامه و الگوریتم داخلی خود همچنین داده های دریافتی از سنسور ها تصمیم میگیرد که در بازه ای از زمان مقدار سوخت و هوای ورودی به سیلندر را کنترل کند. در دور های بالای موتور همچنین در دور های پایین یا در دمای پایین هوا در هنگام استارت خودرو این فاکتور ها تفاوت دارد که یک کنترل الکترونیکی یا ایسیو می تواند به راحتی از پس آن بر بیاید.
بدین ترتیب با وجود کنترل الکترونیکی خودرو موسوم به ECU در شرایط مختلف آب و هوایی و دما های مختلف موتور، پاشش سوخت توسط ECU انجام و مدیرت می شود که راندمان موتور را بالا برده و باعث کاهش و بهینه شدن مصرف سوخت می شود. تمامی این عوامل شامل سیکل های الکترونیک است که در کسری از ثانیه انجام می گیرد.
ECU از چه قسمت هایی تشکیل می شود ؟
حافظه موقت RAM :
در حافظه موقت اطلاعات دریافتی از سنسور ها به منظور پردازش بصورت موقتی و لحظه ای ذخیره می شوند که بعد از پردازش پاک می شوند. حافظه موقت اطلاعات ورودی سنسور ها را درون خود به منظور بهره برداری توسط پردازنده و پرداش بر روی آنها درون خود در کسری از ثانیه ذخیره می کند.
واحد پردازش ECU :
در واحد پرداش ECU یا مغز اصلی واحد کنترل الکترونیکی تصمیم گیری می شود این تصمیم گیری بر اساس اطلاعات ورودی توسط سنسور ها در RAM همچنین اطلاعات پایه ROM صورت می گیرد. مثلا یک فرمول کلی برای بهترین حالت احتراق وجود دارد که میزان مخلوط سوخت و بنزین را تایین میکند، این فرمول بصورت ۷۸درصد هوا و ۲۲ درصد سوخت است که درون ROM به عنوان اطلاعت پایه ای وجود دارد همچنین اطلاعاتی که توسط سنسور اکسیژن دراختیار ECU قرار می گیرد که در RAM ذخیره می شود و عمل پردازش در اینجا انجام می شود بدین صورت ECU دستور می دهد که با این میزان اکسیژن دریافتی و بر اساس فرمول پایه انژکتور ها چه مقدار سوخت را برای بهینه ترین حالت ممکن احتراق به درون سیلندرها تزریق کنند.
حافظه دائم ROM :
حافظه دائم شامل اطلاعت پایه برنامه ریزی شده توسط کارخانه است که مفاهیم کلی کنترل الکترونیکی در آن است و پاک نمی شود این اطلاعات توسط ECU به عنوان مرجع برای تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرد. تصمیم گیری در واحد کنترل الکترونیکی معنایی مدیریتی نیز دارد چرا که بر اساس یک الگوریتم انجام می شود و مفاهیم آن کاملا منطقی است.
تعمیر ایسیو به صورت تخصص در مجموعه الکترو صنعت پارسه
تعمیر دو عدد کنترل گیربکس